Bensapumppu jurisee

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Bensapumppu jurisee

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Eli en oikein haulla löytänyt tähän vaivaan mitään vastauksia. Paitsi sen, että se voi jurista lähes tyhjällä tankilla. Mutta tämäpä jurisee vaikka polttoainetta olisi yli puoli tankkia. Tosin joskus ei pariin päivään kuulu mitään.

Välillä on myös oireena hyytyminen painettaessa kaasua kunnolla. Eli kiekat ei meinaa nousta yli 3500:n ja ahdot jää alhaiseksi. Eli voiko tämä kieliä pumpun loppumisesta ja olisi viisampaa mennä töihin aamulla toisella autolla?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 5103#65103
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 2829#72829

Kyllä tuo varmaan olisi pumpun vaihdon paikka. Jos työmatkasi on sen verran lyhyt että jaksat kävellä loppumatkan, niin voihan sitä ajoa jatkaa niin pitkään kuin menee, mutta jurisevan pumpun vaihdon vitkuttelulla ei käyttövarmuutta ainakaan lisätä. Todennäköisesti pidät auton kuitenkin pidempään kuin tuo pumppu kestää.

Minulla meteliin auttoi siirtopumpun vaihto. Tosin ensin vaihdoin pääpumpun.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Juu kyllä se taitaa olla parempi, että menee toisella pirssillä töihin. Matkaa kuitenkin on n.25 km että jos puoleen väliin jää niin ei ole kiva.

Löytyykös tämän ikäisistä yleensä Boschin pumppu vai onko näissäkin käytetty Walbrota?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

rälläkkä kirjoitti:Löytyykös tämän ikäisistä yleensä Boschin pumppu vai onko näissäkin käytetty Walbrota?
Jos autosi on oikeasti vm. -88 eikä 89, siinä ei pitäisi kai mitenkään voida olla Walbro.

http://www.thesaabsite.com/9000/9000fuelsystem.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

No pitänee kuitenkin käydä tarkistamassa niin ei tilaa turhaa tavaraa.
Tuha
"Hölösuu"
Viestit: 4993
Liittynyt: La Elo 02, 2003 10:09
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja Tuha »

Meillä on omassa -88 vuoden "Amerikan vientimalli" tonnarissa Boschin pumppu (kone on 2 litranen turbo), kun taas sukulaisella kanssa vuoden
-88 tonnari, mutta vaparina ja siinä Walbron pumppu.

Tuo boschin pumppu ainakin omassa tonnarissani rupesi pätkimään pikkuhiljaa ja kolauttamalla pumppua pääsi taas vähän matkaa, mutta tuon sukulaisen tonnarin Walbron pumppu sanoi sopimuksensa irti ilman minkäänlaista varoitusta. Boschin pumppu on noista se suurempi ja Walbro pienempi eli olisko tuon Boschin halkaisia jotain 50 mm ja Walbron n. 25 mm.
ek6149
"Turbo"
Viestit: 288
Liittynyt: Ke Touko 05, 2004 06:03

Re: Bensapumppu jurisee

Viesti Kirjoittaja ek6149 »

rälläkkä kirjoitti:Eli en oikein haulla löytänyt tähän vaivaan mitään vastauksia. Paitsi sen, että se voi jurista lähes tyhjällä tankilla. Mutta tämäpä jurisee vaikka polttoainetta olisi yli puoli tankkia. Tosin joskus ei pariin päivään kuulu mitään.

Välillä on myös oireena hyytyminen painettaessa kaasua kunnolla. Eli kiekat ei meinaa nousta yli 3500:n ja ahdot jää alhaiseksi. Eli voiko tämä kieliä pumpun loppumisesta ja olisi viisampaa mennä töihin aamulla toisella autolla?
:(
Minkälaisen tunteen toi jurina aiheuttaa, jos ymmärrän samoin sanan merkityksen niin mulla taitaa olla samoja oireita ?
Joskus jarruja painaessa ja vauhdin pysähtyessä saattaa tota jurinaa ilmaantua, eli takapuolessa tuntuu kuin vaihteet menisivät nopeasti alaspäin, mulla on 9000 turbo automaatti.
Miten sulla toi jurina tuntuu ??
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Bensapumppu jurisee

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

ek6149 kirjoitti: Minkälaisen tunteen toi jurina aiheuttaa, jos ymmärrän samoin sanan merkityksen niin mulla taitaa olla samoja oireita ?
Joskus jarruja painaessa ja vauhdin pysähtyessä saattaa tota jurinaa ilmaantua, eli takapuolessa tuntuu kuin vaihteet menisivät nopeasti alaspäin, mulla on 9000 turbo automaatti.
Miten sulla toi jurina tuntuu ??
No ei se minusta tunnu mitenkään, mutta kuuluu kyllä ihan selvästi jos radio ei ole päällä.
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Joopa joo, jaapa jaa. Bensapumpun jurina loppu sitten kun seinään kun pitkästä aikaa tankkasi yli puolen tankin. Ilmaa?
Mutta tuo ajoittainen menohalujen hyytyminen ei loppunut. Tulpatkin on vasta vaihdettu. Polttoaineensuodatinkin on loppukesästä vaihdettu uusi mutta olisiko silti mahdollista(ja jopa todennäköistä), että siellä olisi systeemissä jäätynyttä vettä kun on ajettu suht' tyhjällä tankilla melko pitkään ja kelit on vaihdellu +3°:sta -10°:een todella nopeasti?
jap1
Matalapaineturbo
Viestit: 155
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 15:56
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja jap1 »

Niistä menohaluista ja ahdoista.Mittaa puristuspaineet ettei ole kansipahvi menossa.Mulla alkoi vähän samantapaisilla oireilla ja tällä hetkellä auto (-85 turbo) on pahvin vaihdossa.Ei iso homma varmistaa ettei vika ole siinä...pumpusta ei omakohtaisia kokemuksia.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

soitas numeroon 0407293984 , niin saat tarkempia lääkkeitä jurina ongalmaan!! :D
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

ecopower kirjoitti:soitas numeroon 0407293984 , niin saat tarkempia lääkkeitä jurina ongalmaan!! :D
No kirjoita ne ohjeet nyt vielä tännekkin, niin on kaikkien nähtävissä.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

eli jos se nykiminen ja "jurina"on riippuvainen pa-määrästä=täyttöpumppu sökö!halpa toimiva lääke,poraa 3-5:teen reikää (noin5mm)kokooja säiliön kylkeen noin 10 mm pohjasta!varo imusihtiä pöntön sisällä!"ohje"koskee ainoastaan BOSCH pumppu versioita!+ :roll:
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

ecopower kirjoitti:eli jos se nykiminen ja "jurina"on riippuvainen pa-määrästä=täyttöpumppu sökö!halpa toimiva lääke,poraa 3-5:teen reikää (noin5mm)kokooja säiliön kylkeen noin 10 mm pohjasta!varo imusihtiä pöntön sisällä!"ohje"koskee ainoastaan BOSCH pumppu versioita!+ :roll:
Jos sen pumpun vaivautuu ottamaan tankista ylös, niin eikö se risa siirtopumppu kannata sieltä vaihtaa samalla vaivalla. Motonet-hinnoin muutama kymppi ei pitäisi saatavaan hyötyyn nähden pahemmin lompakkoa loveta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rälläkkä
"Hölösuu"
Viestit: 1828
Liittynyt: Ti Touko 04, 2004 13:30
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja rälläkkä »

Nyt ois pumppu vaihdettu. Kaasuunvastavuus parani selvästi. Mutta mutta, jonkunlainen sirinä sieltä kuuluu melko selvästi vieläkin :evil:
Arvelin tuossa jotta se ämpäri jäi sen verran väärään asentoon, että se imusihti vastaisi tankin kylkeen ja sitä kautta pumpun ääni kantaa ulos?
Vastaa Viestiin