Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ostin eilen uudemman tontun, ja huomasin miltei heti että on kyllä turhan raskas kyktinpoljin, meinaa jalka väsyä. Ja muutenkin tuntuu jotenkin "tahmealta" kytkinpolkimen liike.. Muuten kytkin tuntuu toimivan hyvin. Autolla ajettu 290tkm, eikä tietoa onko kytkimelle tehty ikinä mitään. Mitä tämmöinen polkimen jäykkyys voi tarkoittaa? Ja mitä noin suurinpiirtein remontti mahdollisesti maksaa yleensä?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
smeq
"Turbo"
Viestit: 249
Liittynyt: Ti Huhti 14, 2009 23:25
Paikkakunta: Ulvila

Re: Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Viesti Kirjoittaja smeq »

Olisko katkennut palautusjousi korvattu jämäkämmällä?
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ei se sen oloinen ole, vaan jotenkin tahmea, aivan kuin sylinterissä jossain olisi jotain paksua vaseliiniä. Esim. vanhassa tontussa todella terävä poljin, jota on helppo polkea, eli on johon verrata.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 599
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Mulla oli omassa tontussa ennen kytkinremppaa todella jäykkä kytkin. Työsylinteri ilmeisesti täynnä paskaa, ainakin mustasta ja vetisestä "jarrunesteestä" päätellen. Kannattaa ainakin vaihtaa neste siihen linjaan..
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4219
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Se pää- ja työsylinterin välinen letku tuppaa menemään sisältä huonoksi. Liekö sitten tuommoista oiretta aiheuttava, en tiedä. Mulla on kaikki tonnarit olleet herrasmiesten laatikolla.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Levy+asetelma lopuillaan..muuttuu jäykäksi,mutta huomaat kytkinrempan jälkeen kun tulee ajankohtaiseksi kuinka herkkä uusi setti on.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
dj_pirtu
"Hölösuu"
Viestit: 1218
Liittynyt: Ma Syys 11, 2006 14:18
Paikkakunta: Nummela

Re: Raskas kytkin - Mitä meinaa?

Viesti Kirjoittaja dj_pirtu »

...ja syvällä kokemuksen äänellä suositan ongelman pikaista korjaamista ennenkuin poljinasetelma antautuu.
Nyt: korealainen...

Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Vastaa Viestiin