Tänään katselin pari viikkoa omistuksessa olevasta tontusta öljyvuotoa, minkä piti tulla öljypumpun stefasta. Tarkemmin katselin, ja huomasin että se ei sieltä välttämättä tule, koska vasen moottorin nurkka, siinä missä kansi yhdistyy lohkon kaa on ihan märkä juurikin sen sauman kohdalta.. Noh jotenkin siinä sitten päädyn paisariin, ja öljyähän sielä kelluu.
Onko kellään ollut sellainen tilanne että on ollut yksinkertaisesti kansi löystynyt, eikä ole vaatinut kannentiivisteen vaihto? Eli kannattaako kokeilla edes kiristystä, vai uusi kansipahvi kehiin?
Niin ja eihän se siellä turbossa voi sekoittua? Jännä helinä tässä on kuulunut kun kolmosella neljästäkympistä tuonne viiteenkymppiin kiihtyy täykaasulla. Ei hajuakaan mistä kuuluu..
(Auton speksit allekirjoituksessa)
Kansipahviko?
Kansipahviko?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Kansipahviko?
Kiitos paljon linkistä. Kokeillaan ihmeessä tuo ensin. Minkälaista hylsää tarvitsen että saan ne kiristettyä?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kansipahviko?
E-torx hylsy, koko E16, jos ovat tehtaan mallia. Itse hommasin kansirempan yhteydessä Motonetista uudet kannenpultit ja niissä oli kanta kokoa E18, joten voi olla eroa koossa jos on kertaalleen vaihdettu pultit.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06