9000 96´´ V6
Mistä aloittaisi.
Tuuliherkkä.
Ja vehe ei mene suoraan vaan hakee aika julmetusti.
Takapää pohjaa heti kun näkee pienenkin töyssyn ja raapii puskurin kulmaan.
Alla H&R madallusjouset
Takana Bilsteinin iskarit ja edessä alkuperäiset SAAB iskarit (Kyb)
renkaina 225/45/17 Gummit
Katsuumiehet eivät tästä mitään vikaa löydä, mut onhan siinä jotain.
Eteen on vaihdettu Kaikki puslat noita iskarin ylälaakereita lukuunottamatta.
Taakse vakaaja puslat.
Mistäs seuraavaksi etsisi? Noi yläpään laakerit eteen?
Kaikki taakse?
Sitten värinät?
+60km/h ei mitään.
Alle sen niin kyllä heiluu.
Dipodit vai maljat?
Entäs voiko kyseiset värinät tulla kytkyttimestä?
Sysipaska ajettavuus ja värinät?
Re: Sysipaska ajettavuus ja värinät?
Kokeile toisenlaisilla renkailla/vanteilla alkuun. Matalaprofiilit on usein sysipaskoja ajaa verrattuna normikokosiin. Renkaassa runkovika tai vanne väärä niin ei tule mitään.
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Sysipaska ajettavuus ja värinät?
Tuota itekkin mietin silloin , mut kun nuo renkaan alle löytiin joskus aikoinaan niin tuota ongelmaa ei ollut ja se nyt on pahentunut vuosien saatossa.
Ajattelin nuo jossain vaiheessa vaihtaa uusiin vanteisiin ja kokoon 205/55/16
Ajattelin nuo jossain vaiheessa vaihtaa uusiin vanteisiin ja kokoon 205/55/16
-
- "Aero"
- Viestit: 350
- Liittynyt: Pe Heinä 25, 2014 11:26
Re: Sysipaska ajettavuus ja värinät?
HR jouset voin ostaa pois, eteen tarvittisin. Vakiojousilla olis paaaljon parempi ajaa.. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
9-5 Aero -02 & 9000 Aero -95
Re: Sysipaska ajettavuus ja värinät?
Tuohon kyllä voin sanoa, että niin olis.
Mutta
Taidan silti pitää autossa alla ainakin nuo etujouset.
Mutta
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Sysipaska ajettavuus ja värinät?
Omat kokemukset puslarempatusta alustasta sekä HR:än jousista Bilsteinin sport iskareilla on mitä parhaimmat.
Löysät iskarit ja paskat pyöränkulmat aiheuttaa inhottavaa vetelyä.
Tosin tuolla alustalla ratikan kiskojen ylitys ja mukulakivillä ajaminen on epämukavaa ja hirvittävää.
Viritys missä tonnari on kaarista katottuna "suorassa" eripari jousipituuksilla aiheuttaa vain pyöränkulmien menemisen poskelleen ja vielä hassumpaa käytöstä.
Löysät iskarit ja paskat pyöränkulmat aiheuttaa inhottavaa vetelyä.
Tosin tuolla alustalla ratikan kiskojen ylitys ja mukulakivillä ajaminen on epämukavaa ja hirvittävää.
Viritys missä tonnari on kaarista katottuna "suorassa" eripari jousipituuksilla aiheuttaa vain pyöränkulmien menemisen poskelleen ja vielä hassumpaa käytöstä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 189
- Liittynyt: Ma Syys 30, 2013 18:23
- Paikkakunta: Parola
Re: Sysipaska ajettavuus ja värinät?
Omasta loppui vetely ja liirailu puolelta toiselle (varsinkin kiihdytyksissä) kun vaihdettiin alatukivarren etuhela ja niiden tuet molemmille puolille.
Osat maksoivat Motonetissa = 32 € eli ei paha raha ajettavuuden alttarille![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Osat maksoivat Motonetissa = 32 € eli ei paha raha ajettavuuden alttarille
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
SAAB 9-5 2.3T MY99 ja SAAB 9-5 2.3T MY07
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551
Saab-Klubin jäsen #1570
SAAB 900, 9000, 9-3 ja 9-5 + OPEL ja GM "tekitykset".
GlobalTIS turvapääsy Saabeihin aina MY2009 asti.
Nykyisin myös VOLVO diaknosoinnit.
Hattula, Parola, 041-751 2551