Tonnaria ostamassa (taas) !

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Heipä hei.
Vanha saabisti on palaamassa juurilleen, eli ostamassa vielä yhden tonnarin. (Saabia kun ei ole ollut nyt moneen vuoteen) 8O
Elikkäs kirjeenvaihtoa on käyty erään myyjän kanssa, auto vaikuttaa kaikinpuolin olevan ok kunnossa. (pintaruosteet ei haittaa kun naapurissa on maalaamo).
Mutta onko auto jollekin klubilaiselle tuttu, toisinsanoen löytyykö täältä yhtäkään edellistä omistajaa joka osaisi hiukan tarkemmin kertoa auton historiasta. Viimeistään juhannuksena olis tarjoitus käydä auto koukkaamassa kotiin!
Kiitos tiedoista jo etukäteen!

Ja ps. Faktatietoa tuosta 2.3 koneesta olis kiva saada (kestävyys vrt. 2.0) koska mulla on ollut aiemmissa saabeissa vain 2.0, 2.0-16 ja 2.0t-koneita jotka kyllä ovat olleet lujia.

Tässä linkki auton ilmoon
http://www.nettiauto.com/saab/9000/7263130
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Eikai siinä.Lyhytlohko jo tuossa vuosimallissa, tuskin on mitään eroa kestävyyteen kaksilitraiseen verrattuna.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja marg3 »

Kallis vapariksi
esa
"Ruisku"
Viestit: 102
Liittynyt: To Maalis 15, 2007 10:47

Re: Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja esa »

marg3 kirjoitti:Kallis vapariksi
Samaa mieltä.
Tolla rahalla saa ok käyttökuntoisia turboja.
t-lahdenmaki
"Viggen"
Viestit: 668
Liittynyt: Ke Heinä 16, 2003 21:31
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja t-lahdenmaki »

Niinpä, mutta kun tuntuvat suurin osa noista turbokoneisista olevan jo nuorison loppuun polkemia. Siksipä etsin juuri hyvää vaparia 8O Ja onhan siinä vaparissa ne "pari" mahdollista vikapaikkaa aina vähemmän kuin turbollisessa.....;)
Timo-Juhani Lahdenmäki #2155
*Sydämeltään aina Saabisti*
-Kia Ceed 1.6 CRDi EX SW ´09 (Oma siirtymäväline)
-Skoda Superb Sedan 2.0 TDi DSG '18 (Vaimon kulkine)
-Ex Saabeja 10 kpl....
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Millä tavalla se nuoriso saa ne "poljettua loppuun"..? :wink: T25 ahtimet kestää "normaali" käytössä 200-300tkm ja vaikka ottais softalla ilon irti niin vielä mennään kymmeniä tuhansia..
Kannentiivisteet alkaa falskaamaan varmaan samanlailla 250-300tkm kohdalla vapareissakin..joskus jopa jälkikiristyksellä hoituu homma..

Mielestäni kuitenkin niin perusvahva tuo moottori että ei kait se pikku hyrrä sitä paljoa nopeammin kuluta..tämä vaan oma mielipide.. :oops:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
009baas
"Viggen"
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja 009baas »

Vapareissa kestää vaan nuo laatikot, vetarit ja muut kuluvat osat paremmin :)
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnaria ostamassa (taas) !

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Se kyllä kans totta..kovemmalla rasituksella laatikot on turbon vääntöpiikin takia..
Itse jos tonnaria vielä hankkisin niin pitäisin tärkeimpänä kriteerinä tuota korin kuntoa,turbo toisi plussaa tietysti,ilmastointi on hienoa asia kesäisin parin viikon ajan..eli ei niin must,talvella ihmetellään kun glykoolit höyrystyy ikkunoihin vuotavan kennon kautta.. :lol:

Turbossa hieman jämäkämpi alusta vapariin verrattuna,ei kauheasti tehoa enempää jos matalapaineisen ostaa..mutta ostaja valitsee mieleisensä ja toivottavasti löytyy hyvä yksilö,oli sit vapari tai ahdettu.. :)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin