2.3 Aero viritys kysymyksiä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kalle2311
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2014 14:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja kalle2311 »

Mikä olisi halvin ratkaisu virittää M96 aeroa? Ei varmaan kannata tätä Speedpartsin ecua tilata, koska vaatineen techissä kiinni käyttämisen kuitenkin? Samalla vaivalla varmaan pystyy vanhan ecun softaamaan,
Saab 900i 16V -90
ex:Saab 9000 Aero -96
ex:Saab 900i 16v -90
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Jos tuo stage 1on tavoite, niin laita ostoilmoitus foorumille PAIKKAKUNNAN kanssa ja joku osaava softaaja ottaa yhteyttä.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö halvin keino ole laihdutuskuuri niin autolle ku kuskille.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Se ei käsittääkseni viritä autoa. Teho-/painosuhdetta se kyllä parantaa.. :wink:
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24615
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikö viritys ole sitä että parannetaan teho/painosuhdetta. enemmän tehoa painoa kohden.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
jefreitteri
"Viggen"
Viestit: 608
Liittynyt: Ma Touko 28, 2012 07:57

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja jefreitteri »

Ei, vaan moottorin tehon optimointia.

Aloittajalle vielä: Kannattaa samalla kysäistä ecuun T7 magneettiventtiilimodia. Se vanha T5 venttiili antautuu kuitenkin jossain vaiheessa. Putkiston vaihtoakin kannattaa harkita jos mielii tuosta stage 1 eteenpäin.
eekst
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Pe Loka 04, 2013 17:52

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja eekst »

Saattaisin olla kiinnostunut kevyestä piristämisestä, ja muutenkin olisi mielenkiintoista tietää, mikä 9000 -96 Aerossa (aj. 270k) on sellaista, jota kannattaisi päivittää. Ja tietysti, mistä osia kannattaisi hankkia. Täysin vakio vehje siis tällä hetkellä ja majailee Tampereella. Eli jos puhutaan ns. stage 1 -virityksestä, mitä kannattaa ottaa huomioon, hankkia ja mitä sillä saavuttaa:?: Ja minllainen vaikutus sillä on kestävyyteen?

Aikaisemmassa 2.0t:ssä on jokin edellisen omistajan laittama "carlssonni"-boksi, joka mankun kanssa saa aika miellyttävän tehon, joskaan ei ole aavistustakaan, mitä siinä on. Seitsemän tienoille se nollasta lähtee, mutta mielenkiintoista olisi joskus se tutkia. Olisiko Tampereen alueella jotakin edullista mahdollisuutta penkitykseen?
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ota yhteys joko nimimerkkiin vesa67 tai Coltti. Molemmat vaikuttavat Treen suunnassa.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
009baas
"Viggen"
Viestit: 582
Liittynyt: Ke Marras 12, 2008 12:28
Paikkakunta: Helsinki

Re: 2.3 Aero viritys kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja 009baas »

eekst kirjoitti:Saattaisin olla kiinnostunut kevyestä piristämisestä, ja muutenkin olisi mielenkiintoista tietää, mikä 9000 -96 Aerossa (aj. 270k) on sellaista, jota kannattaisi päivittää. Ja tietysti, mistä osia kannattaisi hankkia. Täysin vakio vehje siis tällä hetkellä ja majailee Tampereella. Eli jos puhutaan ns. stage 1 -virityksestä, mitä kannattaa ottaa huomioon, hankkia ja mitä sillä saavuttaa:?: Ja minllainen vaikutus sillä on kestävyyteen?

Aikaisemmassa 2.0t:ssä on jokin edellisen omistajan laittama "carlssonni"-boksi, joka mankun kanssa saa aika miellyttävän tehon, joskaan ei ole aavistustakaan, mitä siinä on. Seitsemän tienoille se nollasta lähtee, mutta mielenkiintoista olisi joskus se tutkia. Olisiko Tampereen alueella jotakin edullista mahdollisuutta penkitykseen?
Aika yksinkertaisia juttuja.Jos sulla on jcarlsonin softa siellä ni uskoisin että sillä on otettu tuosta vakioraudasta järjellä se teho mikä siitä voidaan ottaa.(eli siis tuo "stage1")Jos haluat lisää fiilistä ja hieman tehoa niin hoidat 3" putkiston ja isomman Interrkuurelin ( https://www.youtube.com/watch?v=AXY2fRSYph8#t=0m41s) siihen.Etanolisofta tulisi myös mahdollisesti kysymykseen.Valitettavasti jos autoosi ei ole tehty aiemmin kansiremppaa, etalolisoftalla kasvavat sylinteripaineet todennäköisesti pikemminin ennemmin kuin myöhemmin hajottavat jo valmiiksi väsyneen T5 kansipahvisi, näistä on forumilla juttua ja itselläkin jo vähän kokemusta aiheesta.Aina kun lähtee vanhaa autoa virittelemään, niin pitää ymmärtää että,,, se ei ole uusi.
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Vastaa Viestiin