Peltihommien johdosta tarvitsee takapuskuri irrottaa.
Mitenkä ko. puskurin sivuosat on kiinni korissa, kun päällisin puolin ei näy mitään kiinnikkeitä.
EPC:kään ei tuonut asiaan valaistusta.
Jubilee/Aero takapuskurin irrotus
Jubilee/Aero takapuskurin irrotus
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Jubilee/Aero takapuskurin irrotus
Eikös se runko osa ollut about neljällä mutterilla olikohan vararengaskotelon kautta ja sitten päädyt parille pienellä torxilla lokarissa kiinni.
Re: Jubilee/Aero takapuskurin irrotus
Juu, paksin verhoiltupuulevy irti ja sitten ne molempien reunojen verhoilut pois edestä. Niiden alla on muovi"tulpat" joiden alta löytyy mutterit. Ne auki ja sitten tosiaan sieltä paksin kyljistä mutterit irti jotka pitää takapuskurin sivuja kiinni rungossa.
Re: Jubilee/Aero takapuskurin irrotus
Puskuri on selvä juttu, mutta ymmärsin, että sivupalat ovat ainoastaan kiinni lokasuojan takakaaren tienoilta, eikä mitään klipsejä tms. ole takasuojan takana olevassa sivupellissä.
Sitten on tietenkin sivuhelman alla oleva kiinnitysruuvi, joka useimmiten onkin jo ruostunut irti.
Sitten on tietenkin sivuhelman alla oleva kiinnitysruuvi, joka useimmiten onkin jo ruostunut irti.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Jubilee/Aero takapuskurin irrotus
Pitkäsivuinen puskuri on kiinni takasivuissa niissä muoviholkitetuissa rei´issä, joihin vakioversiossa kiinnittyvät kylkilistat. Puskurin sisäpinnassa on paikat hahloonsa työnnettäville rosteriklipseille, joista puolestaan lähtee rosterikierrosuus. Kovasti samanhenkinen toteutus siis, kuin mitä Aero/Jubin lokarinkaarissa.
Nuo ruuvit muoviholkkeihin työnnettynä ovat varsin naheat, eikä omassa Aerossa ollut siellä sisäpuolella muttereita ollenkaan. Kaiketi siellä alkunperin on sellaiset olleet, mutta niiden puutetta ei tullut mieleenkään ihmetellä kun koukkua asentelin v.2007 eikä edes kun puskurin maalautin 2011. Pidin vain puskinta mukavan simppelinä irrottaa..
(No, ei se enää peräkoukun kanssa niin ihanaa ollut...)
Joo, ne lokarinkaaren kiinnikkeethän puskurin pään paikallaan pitää, niillä takakyljen väli kiinnikkeillä on vain avustava vaikutus. Pysyy siis ihan vain painamalla ruuvit reikiin, ei edes puskurin ja korin välkinen kumitriiviste irvistellyt ikinä. Tietysti jos on ensi kertaa irrottamassa, niin kannattaa kurkata sieltä sisäpuolelta, onko mutterit paikoillaan, ja tarv. ottaa ne ensin poies...
Asentaessa saa muuten olla tarkkana, että ko. sivuruuvit osuvat reikiinsä eivätkä raavi maalipintaa kun puskurin päädyt lepattavat irrallaan. Onnistuu hyvin yksinkin, mutta varmistajasta auton sivulla ei ole haittaa.
Nuo ruuvit muoviholkkeihin työnnettynä ovat varsin naheat, eikä omassa Aerossa ollut siellä sisäpuolella muttereita ollenkaan. Kaiketi siellä alkunperin on sellaiset olleet, mutta niiden puutetta ei tullut mieleenkään ihmetellä kun koukkua asentelin v.2007 eikä edes kun puskurin maalautin 2011. Pidin vain puskinta mukavan simppelinä irrottaa..

Joo, ne lokarinkaaren kiinnikkeethän puskurin pään paikallaan pitää, niillä takakyljen väli kiinnikkeillä on vain avustava vaikutus. Pysyy siis ihan vain painamalla ruuvit reikiin, ei edes puskurin ja korin välkinen kumitriiviste irvistellyt ikinä. Tietysti jos on ensi kertaa irrottamassa, niin kannattaa kurkata sieltä sisäpuolelta, onko mutterit paikoillaan, ja tarv. ottaa ne ensin poies...
Asentaessa saa muuten olla tarkkana, että ko. sivuruuvit osuvat reikiinsä eivätkä raavi maalipintaa kun puskurin päädyt lepattavat irrallaan. Onnistuu hyvin yksinkin, mutta varmistajasta auton sivulla ei ole haittaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Re: Jubilee/Aero takapuskurin irrotus
Kiito Suomik, noinhan se meni kuvaamallasi tavalla. Sivut istuikin niin napakasti, että arvelin niiden olevan jotenkin muutenkin kiinni kuin vaan päästä.
Kun kaikki kuvatut kiinnikkeet on sitten irrotettu, niin puskuria tulee vetää suoraan taaksepäin jolloin kylkien takaosan haarukasta vapautuu se viimeinenkin clipsi.
Kun kaikki kuvatut kiinnikkeet on sitten irrotettu, niin puskuria tulee vetää suoraan taaksepäin jolloin kylkien takaosan haarukasta vapautuu se viimeinenkin clipsi.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB