eipä mun ajossa autot kyl kauaa kestä :)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

eipä mun ajossa autot kyl kauaa kestä :)

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

ei onneks vielä jäänyt matkanvarrelle mutta lähellä oli.

sammutin ihan normaalisti ja menin kauppaan. sit ku tulin takas niin auto lähti "käyntiin"(kierrokset alle 1000:ssa) ja sammu oikeestaan ennen ku oli edes käyntiin lähteny. sit välil ei edes luvannut ja check engine palo kokoajan. sit soitin jo isälle et tulis hinaa pois, mut kuitenki 5-10min päästä päätin koittaa vielä kerran. noin 8sek starttauksen jälkeen hörähti käyntiin, ajoin kotiin ja sammutin ja oottelin ja koittelin uusiksi niin aluks kesti aika kauan startata mut lähti käyntiin, sen jälkeen lähtikin taas ihan normaalisti.

mut oon aina sanonu että mun ajotyylillä autot ei kestä kauaa (vuodessa 3pakosarjan tiivistettä palanu, 2edellisestä autosta ja 1tonnarista).

saas nähä koska tää lopulta jättää kokonaan tielle :D

mut mitäs veikkaisitte syyks?..ircin puolella käskivät alottaa tk-moottorin putsauksella
BMW 525iA Touring Executive
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 737
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Hiljattain oli samanlaiselta kuulostava vika minunkin saabbaassa.
Sytytyskasetin vaihto poisti ongelmat. Voi tietysti olla muukin vika, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen. Oireet olivat juuri samanlaiset.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:Hiljattain oli samanlaiselta kuulostava vika minunkin saabbaassa.
Sytytyskasetin vaihto poisti ongelmat. Voi tietysti olla muukin vika, mutta tuo tuli ensimmäisenä mieleen. Oireet olivat juuri samanlaiset.
se itellekki mieleen tuli, eikös se oo aika kallis ainaki uutena
BMW 525iA Touring Executive
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 737
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Siinä 175-200e :(
Kolmen vuoden takuu siinä kuitenkin on. Jos jostakin saa lainaan ehjän kasetin niin saisi testata auttaako vaihto.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

eipä noit kauheest kyl taida lainaankaan saada :/ ja ku tarttis saada apc boxikin ku ei ahda ku perusahdoil koko auto
BMW 525iA Touring Executive
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

onkos?

Viesti Kirjoittaja gis »

Onko noita sytytyskasetteja moniaita malleja, vaiko esim. kaikille ysitonnareille yksi ja ainoa? Mitenhän paljon lie mieltä ottaa purkuatosta varaosiksi...
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Punaista on tonnareissa käytetty, kaikki tietääkseni samanlaisia.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9381
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

EPC:n mukaan on eri kasetteja eri vuosimalleissa. Käytetystä ei kyllä montaa kymppiä kannata maksaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

jooh

Viesti Kirjoittaja gis »

Kiitti infoista.

Vielä sen verran, että liekö hintaeroja minkä verran eri kaseteilla, vaiko kaikki suht liki 200 euroa? Siis ettei esim. Aero tai Griffin vain ole varustettu jollain extrakalliilla semmoisella? Taidan nimittäin ostaa heti varaosaksi yhden kipaleen noita kasetteja... jos nyt saan ensin edes ysitonnisen ostettua.

Niin yhtä Griffiniä taidan mennä silmäilemään ensi viikolla. Niitä vaan ei ole kaiketi juuri maahan tuotu (ainakaan vm 1994), eli menenee tavallistakin pahemmaksi arpomiseksi tullin puolelta. Vai kannattaako lähteä tappelemaan ollenkaan??? mitäs mieltä olette? Puhuivat alustavasti kolmen kuukauden odotusajasta ennenkuin saa vertaluhinnan selvitettyä.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja ei kannata Helsinkiin viedä, pitkän odotusajan lisäksi arpovat siellä aika useasti hintahaitarin yläpäähän verotusarvon...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

joo mutta

Viesti Kirjoittaja gis »

siis eli kun soitin Tornion tulliin, niin kertoivat, etteivät itse tee sitä päätöstä ennen maahantuomattomien mallien osalta, vaan lähettävät asian jollekin lautakunnalle, joka sitten kyhää jonkin arvonmäärityksen. Pitää hetikohta tarkastaa, etteikö niitä mukamas ole yhtäkään maahantuotu. Jos sen nyt luotettavasti Tullin sivustoilta näkee.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8087
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ei tullille tarvitse erikseen korostaa, että kyseessä on joku erikoisempi Griffin malli. Griffinistä ei käsittääkseni ole mitään mainintaa rekisteriotteessa (?), joten eiköhän tuommoinen mene läpi vähän tavallista paremmin varusteltuna CD(E) mallina? Griffinhän on periaatteessa 9000 2,3T CD-kopalla, automaatilla ja "kaikilla" herkuilla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

tietty...

Viesti Kirjoittaja gis »

Semmoinenhan se itseasiassa onkin, tai sitten Aero ilman sporttialustaa. Ikävää, että pelleissä näkyy olevan tuo nimike Griffin. En oikke tykkäisi ymmärtämättömille naapureille selvitellä... tullipersoonista puhumattakaan. mutta jospas siitä tullista selviäisi verbaaliakrobatialla...
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

niipä se onkin?

Viesti Kirjoittaja gis »

V.J.S: "Griffinhän on periaatteessa 9000 2,3T CD-kopalla, automaatilla ja "kaikilla" herkuilla." ja Mimmi: "Välttämättä Tulli ei kaipaa nähdä ajoneuvoa, vaan tekee arvauksensa veroista puhtaasti papereiden perusteella."

Juolahtipahan mieleeni, että edellämainitut voipi olla syy, miksei 9000 Griffinejä näy tilastoissa, eli papereiden mikaan ne ovat noita 2.3T malleja (kuten tavallaan ovatkin). Ja se riittää tullille.
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

taas vaihteeks turussa jätti käynnistymättä..lopulta sain pitkän taistelun jälkeen kaasulla kusetettua sen käyntiin.

metroautosta tiedustelin syytä ja ehdotin di:tä tai tk moottoria mutta ei kuulemma noilla vioilla missään nimessä siinä vikaa, polttoainepumppua käski tutkailla...täytynee vilkaista tästä kun saa ruokaa mahaan :)
BMW 525iA Touring Executive
Vastaa Viestiin