Lämppärin moottorin vaihto
Lämppärin moottorin vaihto
Aika simppeli homma toi lämppärin moottorin vaihto!!!
aikaa meni tasan 20min ulkona pakkasessa!
auto on 9000 2,3 turbo -92 (ilmastoinilla)
aikaa meni tasan 20min ulkona pakkasessa!
auto on 9000 2,3 turbo -92 (ilmastoinilla)
Eihän se paha rasti ole mikäli kaikki sujuu kuten pitää. Sitten kun alkaa vastustaa nii aijai... Voi jopa pari ärräpäätä päästä moottoria repiessä.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
samsikki kirjoitti:Eihän se paha rasti ole mikäli kaikki sujuu kuten pitää. Sitten kun alkaa vastustaa nii aijai... Voi jopa pari ärräpäätä päästä moottoria repiessä.
Niinpä, mutta teetkö saman 20 minuutissa ja vielä ilmastoituun?
Sehän tuossa on homman juju...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
No kyllähän tuossa omassa romussa meni varmaankin tunteroinen vaihtaessa ja ilmastointi siiäkin löytyy. Ei meinannut tulla akvaariosta koko hökötys pois suosiolla. Siinä meni vähän tapellessa aikaa... Mutta miksei ammattimies sitä 20min vaihdaIsolohko kirjoitti:Niinpä, mutta teetkö saman 20 minuutissa ja vielä ilmastoituun?
Sehän tuossa on homman juju...
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Vielä moottorin vaihdosta!Aika 20:kyt min ei herättättänyt suurempia
keskusteluja!!!varmaan tuon murikan oon käyttänyt kädessä arviolta 100
kertaa oikea oppisesti!
Omaan autoon ulkona pakkasessa kaikki "niksipirkka"konstit ja oikotiet sallittuja!!!!
Eli
:pikakolvi käteen,siisti viilto puhalinkotelon eteen vaakalinjaan ja siitä moottorin akselin yläpuolelta ylös yläreuna poikki!!!!kotelot kiini pitävät klipsit auki,leikattu varttikoppaa pois.
Kas kummaa moottori on kuin TARJOTTIMELLA!!!!
johto liitos auki, ruuvi moottorin päästä auki,vanha moottori pois,uus tilalle,johot ja ruuvi kiini!
leikattu kansi takas,klipsit kiini ja ysk ylimääräinen peltiruuvi moottorin puoli päähän pitään paketin kasassa!!!
saumaan akryylimassaa,silikonia yms...
Lopputulos aika siisti ja todella helpolla!!!
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
keskusteluja!!!varmaan tuon murikan oon käyttänyt kädessä arviolta 100
kertaa oikea oppisesti!
Omaan autoon ulkona pakkasessa kaikki "niksipirkka"konstit ja oikotiet sallittuja!!!!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Eli
![Exclamation :!:](./images/smilies/icon_exclaim.gif)
Kas kummaa moottori on kuin TARJOTTIMELLA!!!!
johto liitos auki, ruuvi moottorin päästä auki,vanha moottori pois,uus tilalle,johot ja ruuvi kiini!
leikattu kansi takas,klipsit kiini ja ysk ylimääräinen peltiruuvi moottorin puoli päähän pitään paketin kasassa!!!
saumaan akryylimassaa,silikonia yms...
Lopputulos aika siisti ja todella helpolla!!!
![Kuva](http://www.kotinet.com/ad/lamppari.jpg)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Asian vierestä...
Tossa kun laittelen ilmastointia autoon, niin puhallinta laitellessa ihmettelin kun siinä on se nopeuden tunnistin siinä kopan päällä, niin minkälainen metalli-systeemi siinä roottorissa tulisi olla? Oletan että se anturi siis tarvitsee jonkun palikan, ja ohittaessa anturi antaa signaalin. Säädin sinne pienen metalliklipsin, ja kyllä se ainakin osasi hidastaa ja nopeuttaa flektiä, mutta klipsi on hiukan liian painava koska alkaa täristää täydellä teholla. Vai tarviiko siinä olla mitään?
Tossa kun laittelen ilmastointia autoon, niin puhallinta laitellessa ihmettelin kun siinä on se nopeuden tunnistin siinä kopan päällä, niin minkälainen metalli-systeemi siinä roottorissa tulisi olla? Oletan että se anturi siis tarvitsee jonkun palikan, ja ohittaessa anturi antaa signaalin. Säädin sinne pienen metalliklipsin, ja kyllä se ainakin osasi hidastaa ja nopeuttaa flektiä, mutta klipsi on hiukan liian painava koska alkaa täristää täydellä teholla. Vai tarviiko siinä olla mitään?
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Juu, se on se joka tulee siihen lauhduttimen kotelon kylkeen.Mimmi kirjoitti:Nopeudensäädin on ecopowerin kuvassa vasemmalla ja siinä on keltaiset tarrat. Nopeudensäädintä EI SAA maadoittaa, se kyrvähtää heti (kuori on jännitteellinen). Nopeudensäädin ei tarvitse mitään takaisinkytkentää puhaltimelta, vaan puhallinta ohjataan jännitteellä suoraan.hasha kirjoitti:Asian vierestä...
Tossa kun laittelen ilmastointia autoon, niin puhallinta laitellessa ihmettelin kun siinä on se nopeuden tunnistin siinä kopan päällä, niin minkälainen metalli-systeemi siinä roottorissa tulisi olla? Oletan että se anturi siis tarvitsee jonkun palikan, ja ohittaessa anturi antaa signaalin. Säädin sinne pienen metalliklipsin, ja kyllä se ainakin osasi hidastaa ja nopeuttaa flektiä, mutta klipsi on hiukan liian painava koska alkaa täristää täydellä teholla. Vai tarviiko siinä olla mitään?
Mutta mikä mötikkä se kahdella punaisella piuhalla oleva systeemi siinä puhaltimen kuoressa kiinni oleva on? Eli nyt puhun ACC1 versiosta. Sen piuhat tulee suunnilleen samasta kohdasta ulos johtosarjasta kuin puhaltimen piuhatkin. Eli siinä puhaltimen kuoressa on sille paikka mutta siinä ei ole reikää läpi,eli päättelin että se tunnistaa jotain magneettikentän avulla tai jotain.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
Se mötikkä on ACC:n ulkolämpötila-anturi.hasha kirjoitti:
Juu, se on se joka tulee siihen lauhduttimen kotelon kylkeen.
Mutta mikä mötikkä se kahdella punaisella piuhalla oleva systeemi siinä puhaltimen kuoressa kiinni oleva on? Eli nyt puhun ACC1 versiosta. Sen piuhat tulee suunnilleen samasta kohdasta ulos johtosarjasta kuin puhaltimen piuhatkin. Eli siinä puhaltimen kuoressa on sille paikka mutta siinä ei ole reikää läpi,eli päättelin että se tunnistaa jotain magneettikentän avulla tai jotain.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 3239#53239lefa42 kirjoitti:Onkos olemassa ohjeistusta (mielellään kuvien kera) miten tuo tehdään "oikeaoppisesti"
Huomaa erityisesti nämä:
http://www.quasimotors.com/Blower_motor_tabs.htm
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/ACC/k ... iiitin.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00