Osaakos kukaan sanoa mitä eroa on M94 ja M96 takapään abs-antureissa, eri osia ovat mutta taka-akseli, pyöränlaakeri ja abs-yksikkö ovat samoja.
Onko siellä siis vaan anturin ja johtosarjan liittimissä eroa vai onko anturin johdon pituus eri?
Ajatuksena olisi vaihtaa M96 autoon melkein poikki ruostuneen taka-akselin tilalle M94 purkuauton ehjä akseli sellaisenaan.
Taka-akselien / abs-antureiden erot
Taka-akselien / abs-antureiden erot
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: Taka-akselien / abs-antureiden erot
Liittimessä on eroja ja myös kiinnityksissä mutta sillähän ei ole merkitystä jos 94 mallisesta tulee koko akseli. Itellä on tuossa jubissa 94 vuosimallin abs anturi kuskinpuolella takana,tein vaan sopivan liitoksen ja loppui valon palaminen
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Taka-akselien / abs-antureiden erot
Mikäs kiinnityksessä erona?
Tuossa olisi nimittäin uudemmassa toinen anturi vaihdettu muutama vuosi sitten joten sitä voisi ainakin yrittää jos lähtisi ehjänä irti.
Tuossa olisi nimittäin uudemmassa toinen anturi vaihdettu muutama vuosi sitten joten sitä voisi ainakin yrittää jos lähtisi ehjänä irti.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2233
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Taka-akselien / abs-antureiden erot
Takaata ABS anturit lähtevät helposti, koska ovat muoviholkin sisällä.
Edessä taasen metalli, metallia vastaan ja istuvat todella tiukkaan. Joskus taasen lähtee jopa irti.
Edessä taasen metalli, metallia vastaan ja istuvat todella tiukkaan. Joskus taasen lähtee jopa irti.
Re: Taka-akselien / abs-antureiden erot
Mahtaisiko siinä olla toinen ero sitten, anturia vaihtaessa en nimittäin muista että olisi holkkia ollut ja vanhan anturinkin naputtelin irti pieninä palasina..
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2233
- Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
- Paikkakunta: Tre
Re: Taka-akselien / abs-antureiden erot
No käsittääkseni taka-akseli on sama, kaikissa 9000 ABS malleissa. Mene ja tiedä.. jossain absittomissa on ollu ABS akseli..
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Re: Taka-akselien / abs-antureiden erot
Sopiiko takapään abs-anturit etupäähän jos puhutaan vuosimalleista -95 - 97, vai onko erona juurikin tuo muoviholkki mitä takana anturin kanssa käytetään?
Entäs 80-luvun etupään abs-anturi uudemman mallisen tilalle kun vaihtaa liittimen?
Entäs 80-luvun etupään abs-anturi uudemman mallisen tilalle kun vaihtaa liittimen?
Saabit: 9000 CS 2.3t -97, 9000 CSE 2.3T -98, 9-5 2.3t Sedan -02, 9-5 2.0T Biopower Wagon -07, 9-5 1.9TiD Wagon Vector Griffin -09, 9-3 1.9TiD Sedan, Saab Sonett II vm. -68
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.
Paljon Saab 9000 osaa myynnissä! Kyselyt yv:nä.