Tuli hylky katsastuksessa,katalysaattori ei ollut E-hyväksytty.No autossa virisofta ja 3 tuuman viriputki jo monta vuotta.Kysyin Marteliusselta uutta kattia Marteliusksella kyseenalistivat että tarviiko edes olla e-hyväksytty.
Koska auto on vuosimallia -95 ns."jenkkimalli".Moottoritilasta löytyy tarra missä on todettu että täyttää Kalifornian päästöehdot.Mitä mieltä klubilaiset asiasta?
Saab 9000 cs 2,3t -95 YS3CD65U7S1033891
Saab type US 50S9000CS2.3S
Katalysaattori
Katalysaattori
Mitä Saabisti ei tekisi autonsa eteen......
Re: Katalysaattori
Meneeköhän se niin että aina kun katti vaihdetaan erilaiseen,sen oltava E-hyväksytty. Auton alkuperäiseen kattiin riittää se jenkkihyväksyntä. Näin käsitin kun googletin aihetta. Virka intoinen inssi ollut,ei mulla ole koskaan katsottu katin leimoja viriputkesta. Viisaammat korjaa miten asia oikeasti menee
Saab 900S-91 Autom
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
exät: Opel kadet 2.0 GT Audi 100 2.0 Lada 2107 Lada 1500S Bmw 316
Re: Katalysaattori
Joo, ei ole faktoja tarjota tähän asiaan, mutta omia kokemuksia kyllä.
Ex-Aerossa oli vuosia kiinni Maptunin race-katti, se sellainen Cokistölkin kokoinen ja vieläpä kaukana käsijarrun kohdalla. Leimoja en siitä koskaan katsonut, mutta eipä katsoneet katsuritkaan, päästöjähän ne konttorilla syynäävät!
Ekan kerran leimalle mennessä oli ihan vakuuttunut että ei toi tölkki VOI toimia hyväksyttävästi. No, kylmähän se aina oli kun katsastusaika oli loka-marraskuussa, mutta joka kerta -ja parilla eri konttorilla- inssi kysyi ensin luvan ja sen saatuaan huudatti myllyä hetken aikaa niin kauan että katti heräsi ja arvot painuivat sallittuihin lukemiin. Hitaasti se tapahtui, mutta vääjäämättä aina mentiin raja-arvojen alle. Auto oli siis M97, euroversio.
Tätä taustaa vasten sinun saamasi kohtelu vaikuttaisi hivenen v*¤#uilulta, voi siihen toki joku pykäläperuste löytyä jos oikein haluaa.
Ex-Aerossa oli vuosia kiinni Maptunin race-katti, se sellainen Cokistölkin kokoinen ja vieläpä kaukana käsijarrun kohdalla. Leimoja en siitä koskaan katsonut, mutta eipä katsoneet katsuritkaan, päästöjähän ne konttorilla syynäävät!
Ekan kerran leimalle mennessä oli ihan vakuuttunut että ei toi tölkki VOI toimia hyväksyttävästi. No, kylmähän se aina oli kun katsastusaika oli loka-marraskuussa, mutta joka kerta -ja parilla eri konttorilla- inssi kysyi ensin luvan ja sen saatuaan huudatti myllyä hetken aikaa niin kauan että katti heräsi ja arvot painuivat sallittuihin lukemiin. Hitaasti se tapahtui, mutta vääjäämättä aina mentiin raja-arvojen alle. Auto oli siis M97, euroversio.
Tätä taustaa vasten sinun saamasi kohtelu vaikuttaisi hivenen v*¤#uilulta, voi siihen toki joku pykäläperuste löytyä jos oikein haluaa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)