Moottori numerot
Moottori numerot
Missä kohti saabin moottoria lukee moottorin tyyppi? Tiedän moottorin olevan b234 mutta lukeeko se jossain kohti lohkoa?
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Moottori numerot
Ilmeisesti pakosarjan alapuolella öljypaineanturista?? vähän eteenpäin....joitain numeroita siinä ainakin on??
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Moottori numerot
Luimpa huolimattomasti, tuo on siis numero ehkä. Versio löytyy valmistenumerosta eli 8. merkki, tietysti voi olla moottori vaihdettu....
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Moottori numerot
Lähinnä sitä ajan takaa kun olen laittamassa kyseistä moottoria toisen merkkiseen autoon ja katsastus miestähän tuo asia kiinnostaa kovin että mikä moottori tyyppi se on.
Re: Moottori numerot
Imusarjan alla kuskin puolella tuliseinästä päin katsottuna lohkossa oli jotain lukuja, olisko ollut siellä? Tarvitsee peilin että näkee. Lohkon yläosassa stanssattuna ennen kantta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Moottori numerot
Juu onhan tuossa nuita numeroita ,mutta mitä ne tarkoittaa?? sitä b234 merkintää ei löydy mistään...
Vai minkälaisella salakielellä se on kirjoitettu
Vai minkälaisella salakielellä se on kirjoitettu

Re: Moottori numerot
Ottaa luovuttaja-auton paperit tai koneen kauppakirjan matkaan ja sanoo, että kone on sellainen. Vaihtoehtoisesti tekee omavalmistekoneen ja kone on se mitä sen ilmoittaa olevan.
jeeeeeee!
Re: Moottori numerot
Pitäishän siitä lohkosta nyt pystyä sanomaan että mikä kone se on! ns. omavalmiste siitä tuleekin mutta kai sitä pitää voida näyttää et mihin lohkoon se on tehty ja eikös se mene niin että peruslohkon teho ei voi alittua?? vai oonko ihan metsässä?Keme kirjoitti:Ottaa luovuttaja-auton paperit tai koneen kauppakirjan matkaan ja sanoo, että kone on sellainen. Vaihtoehtoisesti tekee omavalmistekoneen ja kone on se mitä sen ilmoittaa olevan.
Re: Moottori numerot
En kyllä nää mitään syytä miksi lohkon alkuperästä pitäisi pystyä sanomaan yhtään mitään. Omavalmistehan se on ja tehot osoitetaan dynolapulla.jussi.p kirjoitti:Pitäishän siitä lohkosta nyt pystyä sanomaan että mikä kone se on!
Katselin sitten joutessani tallilla noita lohkojen numerointeja:
B234L : 6285 - 2 229 3 20 SAAB
B204i : 6285 - 3 112 7 15 SAAB
B206i : 6285 - 2 073 4 15 SAAB
B234L : 6285 - 2 244 5 15 SAAB
B234E : 6285 -1 159 4 18 SAAB
En kyllä äkkiseltään saa noiden logiikasta kiinni.
Viimeksi muokannut Keme, Su Syys 20, 2015 19:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jeeeeeee!
Re: Moottori numerot
Joo ei nuissa näytä olevan päätä ei häntää... Se luovuttaja autohan vielä pihallakin, mutta kröhöm...siinä on liikaa tehoa
Kakslitrasessa imukoneessa on tarpeeks vähä tehoa tähän touhuun mikäli se lohkon perus teho ei saa laskea.
Taitaa olla aika paljon inssistä kiinni tuo homma.
Kiitoksia kun viitsit tarkastella noita numeroita.

Kakslitrasessa imukoneessa on tarpeeks vähä tehoa tähän touhuun mikäli se lohkon perus teho ei saa laskea.
Taitaa olla aika paljon inssistä kiinni tuo homma.
Kiitoksia kun viitsit tarkastella noita numeroita.
Re: Moottori numerot
Kyllähän omavalmistekoneenkin osat inssiä kiinnostaa, ellei muuten niin lohkosta halutaan tietää identiteettiä iskutilavuuden vuoksi.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Moottori numerot
Iskutilavuus on se mitä sen ilmoittaa olevan. Ei siinä lohkon stansseilla ole mitään väliä, koska kyseessä on omavalmistekone. Jos alkuperäiset stanssit on vedetty rälläkällä sileäksi, stanssiksi on lyöty "KIRKA666" ja iskutilavuuden ilmoitetaan olevan 2.14 litraa, niin se iskutilavuus on sitten 2.14 litraa.AZP kirjoitti:Kyllähän omavalmistekoneenkin osat inssiä kiinnostaa, ellei muuten niin lohkosta halutaan tietää identiteettiä iskutilavuuden vuoksi.
jeeeeeee!
Re: Moottori numerot
Eli pellin alle joku 8-litrainen isolohko, ja ilmoittaa sen olevan iskutilavuudeltaan kaksi litraa, niin inssi nyökkää eikä kysele sen enempää?
Tuon Oldsmobilen muutoskatsastuksessa yritin päästä ilmoittamatta lohkon tunnistetta, koska lohko on huomattavasti tehokkaammasta koneesta kuin koneen yläkerta, mutta inssi totesi että lohkon tunniste on löydyttävä. Se etsittiin, ja lohkon tiedot kaivettiin kirjallisista dokumenteista. Tässä ei kyllä ollut kyseessä puhtaasti omavalmistekone, vaan moottori hyväksyttiin yläkerran tiedoilla ja tehoilla. Mutta iskutilavuusrajan vuoksi inssin oli pakko nähdä lohkon tiedot, jotta pystyy tarvittaessa Trafille osoittamaan, että on edes jonkinlaiset tarkistukset tehty iskutilavuusrajan kannalta. Mitäänhän lohkon tiedot ei sen osalta varmasti takaa, koska iskun pituutta ei voi tietää konetta avaamatta.
Paljon riippuu tosiaan katsastajasta, mutta aika epätodennäköiseltä kuulostaa tilanne, jossa asiakas ilmoittaa ilman mitään dokumentteja moottorin tiedot, ja leima heilahtaa.
Tuon Oldsmobilen muutoskatsastuksessa yritin päästä ilmoittamatta lohkon tunnistetta, koska lohko on huomattavasti tehokkaammasta koneesta kuin koneen yläkerta, mutta inssi totesi että lohkon tunniste on löydyttävä. Se etsittiin, ja lohkon tiedot kaivettiin kirjallisista dokumenteista. Tässä ei kyllä ollut kyseessä puhtaasti omavalmistekone, vaan moottori hyväksyttiin yläkerran tiedoilla ja tehoilla. Mutta iskutilavuusrajan vuoksi inssin oli pakko nähdä lohkon tiedot, jotta pystyy tarvittaessa Trafille osoittamaan, että on edes jonkinlaiset tarkistukset tehty iskutilavuusrajan kannalta. Mitäänhän lohkon tiedot ei sen osalta varmasti takaa, koska iskun pituutta ei voi tietää konetta avaamatta.
Paljon riippuu tosiaan katsastajasta, mutta aika epätodennäköiseltä kuulostaa tilanne, jossa asiakas ilmoittaa ilman mitään dokumentteja moottorin tiedot, ja leima heilahtaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Moottori numerot
Joo. Juuri näin. Tuhat prosenttisesti.AZP kirjoitti:Eli pellin alle joku 8-litrainen isolohko, ja ilmoittaa sen olevan iskutilavuudeltaan kaksi litraa, niin inssi nyökkää eikä kysele sen enempää?
jeeeeeee!
Re: Moottori numerot
Bingo!!! Kampiakselin asentotunnistimen alla olevassa ns. tasanteessa on stanssattuna b234e ja sen perässä muita numeroita. Aika paksu paska kerros oli päällä ja putsattunakin näkyi aika heikosti.
Selvispähän tämäkin
Selvispähän tämäkin
