Malli on 9000 CC -91. Aj 368tkm. Aamuruuhkassa liikennevaloissa seisoin tovin kytkinpohjassa. Kun nostin kytkintä auto lähti kivasti liikkeelle mutta kytkinpoljin jäi noin puoleen väliin, hieman jarrupoljinta alemmaksi. Pumppailin poljinta tuloksetta. Vaihtaminen kyllä onnistui. Nostin sitten polkimen jalalla ylös ja kuinka ollakaan se taas toimi aivan mainiosti perille asti.
Jarrunestettä oli aivan riittävästi. (Eikö se liity jotenkin kytkimenkin toimintaan?) Johtuuko ko. ilmiö pakkasesta? Autolla tosin oli ajettu jo 55km.
Vai alkaako jokin paikka hajoamaan?
Kytkin temppuilee
Voipi vuotaa työ tai pää -sylinteri. Eli kannattaa seurata. Itsellä alkoi samallatavalla että kytkin jäi puoliväliin joskus ja pääsylinteri piti vaihtaa kokonaan. Jos joskus vaihdat laakerit vaihdelaatikkoon niin asenna työsylinteriin korjaus-sarja... (vähintään)
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Mulla on juonitellut kytkinpoljin koko ajan, vaikka oli tehty liikkeessä täys remppa... Joku ehdotti kerran, että johtuis tarvikekumeista. ( nuljahtaako tiivistekumi tai jotain... )
Kengänkärjellä joutuu nostamaan poljinta, jos aikoo laittaa cruisen päälle
Kengänkärjellä joutuu nostamaan poljinta, jos aikoo laittaa cruisen päälle

# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
Lueppas toi toinen kytkimeen liittyvä keskustelu jos siinä ois jotain osviittaa tulevasta. Nimittäin mun isän autossa alko just samalla tavalla oireilemaan kytkin ja nyt jää jokakerta siihen puoleen väliin ensin jumiin ja sitten vetää polkimen lattiaan asti itse. Eikä tuli ylös kuin nostamalla jalalla.
Voin sanoa että kannattaa se korjata ennen ku menee noin pitkälle..
Kuulin juttua että siitä nestesäiliöltä tulevasta letkusta irtois ajan myötä ainetta mikä tukkii jotain pääsylinterissä..
Tai että joku jousi ois menny poikki mutta eihän sitä tiiä ennen ku saan sen auki.
Kerron sit lisää...
Voin sanoa että kannattaa se korjata ennen ku menee noin pitkälle..
Kuulin juttua että siitä nestesäiliöltä tulevasta letkusta irtois ajan myötä ainetta mikä tukkii jotain pääsylinterissä..
Tai että joku jousi ois menny poikki mutta eihän sitä tiiä ennen ku saan sen auki.
Kerron sit lisää...
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 09:25
Kytkimestä
Kiitokset vastanneille! Viedään Saab ensiviikolla asiantuntijan käsiin. Kuulemma 15:n euron tiivistekumit menee vaihtoon.