Kun ostin tämän tonnarin (B204L, 1996) niin se oli jo valmiiksi rikki. Ajattelin että se kuuluisa löysä ruuviliitos. Noh, eilen purin mittariston, ja putsasin ruuvit, ruuvien kontaktipinnat, kolvasin kierroslukumittarin emolevyn. Äsken kävin kokeilemassa, ja se ei puhu mitään.
Tuo on jo yllätys. Mitäs nyt kokeilemaan? Periaatteessa pahimmassa tapauksessa joutuu purkamaan varaosatontusta mittariston jne.. Mutta onko mulla nyt joku jäänyt kokeilematta?
Kierroslukumittari kuollut
Kierroslukumittari kuollut
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kierroslukumittari kuollut
Sain sen korjattua. Oli sen taipuisan lattakaapelin tai miksi sitä sanoa, eli se taipuisa piirilevy jonka läpi menee ne kontaktiruuvit, niin sen rata oli poikki miinusruuvin kohdalla. Eli jatkossa jos jollain vastaava ongelma, mittarilla piipauttaa aivan sieltä alusta asti mahdollisimman pitkälle, vähintään ruuville (mieluiten kelalle) asti.
Putsasin sen halkeaman alueen pikku hiekkapaperipätkällä ja tinasin pienen klöntin sinne. Tina tarttuu kuparirattaaseen todella hyvin, kunhan ei lämmitä liian kauan eikä liian kuumalla kolvilla. Itsellä oli 400 astetta, eikä muovi sulannu.
Nyt mittari pelittää ongelmitta. Tälläistä tällä kertaa.
Ihana nähdä että tähänkin autoon syntyy jotain eloa. Seuraavaksi LPT:stä tehdään FPT T7 modi.. Sitten kun jaksaa.
Putsasin sen halkeaman alueen pikku hiekkapaperipätkällä ja tinasin pienen klöntin sinne. Tina tarttuu kuparirattaaseen todella hyvin, kunhan ei lämmitä liian kauan eikä liian kuumalla kolvilla. Itsellä oli 400 astetta, eikä muovi sulannu.
Nyt mittari pelittää ongelmitta. Tälläistä tällä kertaa.
Ihana nähdä että tähänkin autoon syntyy jotain eloa. Seuraavaksi LPT:stä tehdään FPT T7 modi.. Sitten kun jaksaa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866