Piti se tämäkin päivä nähdä...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Piti se tämäkin päivä nähdä...

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Monta onnellista vuotta Saabeilla ilman matkalle jääntiä, tähän asti.
Ei, se ei vieläkään ole se punainen DI-kasetti :D .
Pysähdyin sitten ihan muun pakottavan tarpeen vuoksi, laitoin auton käyntiin ja rupesin tyrkkäämään ykköstä sisään. No juuei! Koko laatikko läpi ja ei mikään 8O . Pari voi perkelettä ja kylmiä väreitä...
Poljin tuntu aivan normaalilta, mutta kun ei irrota!
Kone sammuksissa kaikki meni päälle ja läks pakki päällä jotenkin käyntiin. Jurputti niin ilkeästi ettei uskaltanut pitää pidempää käynnissä.

Ei kun varmistus Tapiolaan että se korvaa hinauksen. Hinurilla Lahteen Laakkoselle :oops: .
No kai se oli odotettavissa kun mittarissa 357tkm ja tod. näk. alkuperäinen kytkin että joskus siitä aika jättää. Olis tietysti voinu varoitella ees hieman, että olis tajunnu ajaa itse korjaamolle, mutta ei mitään!
Ilmeisesti asetelma paskana tms. tarvii laittaa samalla avauksella varulta uus työsylinteri. Hinta arv. yht. erittäin sylettävä 920€! :( :( :evil:

Eikä siinä vielä kaikki!
Kun ekaks pääs julkisilla kotiin koiran ja muutaman kassin kanssa (todella "käytännöllistä" :D ), lähdin sitten kelkkailemaan isukin kelkalla joka oli vast'ikään huollettu, kun oli pari kertaa jättänyt minut matkan varrelle. Muutaman kilsan iloisesti ajettuanu tuli taas sellainen déjavu tunne, että ei voi olla totta! :evil: Tulipahan iltakävelylenkki tehtyä :?
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

mistä noin hirveä hinta arvio löytyi???
työtä noin 4 tuntia +osat 200e ???
ollaan noin KORKEINTAAN puolessa hinnassa!!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5224
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Risto »

:wink:
Viimeksi muokannut Risto, Pe Helmi 25, 2011 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pahis
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Su Syys 19, 2004 15:05
Paikkakunta: Hartola

Viesti Kirjoittaja Pahis »

Taas toimii :D
Kävin sitten hakemassa motonetista hakemassa osat siihen. Hintaan 179€ jossa mukana vetarin suojakumi. Tuntiveloitus liikkeessä on muuten noissa hommissa jotain 67€.

Oli sitten kytkinlevystä lähtenyt metallipalanen irti yhden sellaisen jousen vierestä (niitä on neljä siinä ja käyttötarkoituksesta ei mtn. hajua) ja jäänyt kanittamaan jotenkin levyn väliin. Vielä olis ollu levyssä jonkin verran pintaa jäljellä, että olis sillä yhden satatonnia vielä varmaan ajellu. Oli varmaan saanu vaan pyörimisestä tarpeekseen :D

Se hyvä puoli oli että sai vaihdettua helposti kuskin puolen vetarin suojakumin, joka oli mukavasti jo pykimillä.
9000cs -96 vapari
Hiivatti enää synkkä muisto! Työjuhtana Hiace 4wd -08!
#1397
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Mun edellisessä tonnarissa oli kans joku kytkinlevyn jousista hajonnut joskus 200tkm hujakoilla..

En muista tosin enää, että miten se oirehti, taisi ainoastaan tuntua polkimessa outona.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Vastaa Viestiin