voiko vika enää olla muualla ku apc boxissa
voiko vika enää olla muualla ku apc boxissa
oon joskus aikasemminkin täällä "itkenyt" ku ei tonnari ahda ku perusahdoilla.
no nyt sit otin di/apc boxin liittimen irti ja laitoin takas. kas kummaa turbo ahto täysil 5-10 kiihdytystä. sit taas perus ahdoil.
no sit rupesin tutkimaan ja tein monet kerrat niin et sammutin auton ja otin boxin liittimen auki ja takas kiinni. ja aina se toimi sit 5-15 kiihdytystä, ja saatto kesken kiihdytyksenkin lähtee ahdot.
joten voiko vika ees enää olla muussa kun di/apc boxissa?
auton vuosimalli 89
no nyt sit otin di/apc boxin liittimen irti ja laitoin takas. kas kummaa turbo ahto täysil 5-10 kiihdytystä. sit taas perus ahdoil.
no sit rupesin tutkimaan ja tein monet kerrat niin et sammutin auton ja otin boxin liittimen auki ja takas kiinni. ja aina se toimi sit 5-15 kiihdytystä, ja saatto kesken kiihdytyksenkin lähtee ahdot.
joten voiko vika ees enää olla muussa kun di/apc boxissa?
auton vuosimalli 89
BMW 525iA Touring Executive
APC nollaantuu tietenkin joka kerta, kun liittimen ottaa pois. Ja juuri muutamien kiihdytyskertojen aikana APC hakee paineet kohdilleen. Eli homma voi olla myös niin, että boksi havaitsee järjestelmässä jonkin vian näidän kiihdytyskertojen aikana ja rupeaa rajoittamaan ahtoja, koska kaikki ei ole kunnossa. Oletko laittanut autoon "turboruuvin"? Turboruuvi toimii 2.0T:ssä muutaman kiihdytyksen hyvin ja sen jälkeen rupeaa ahdot rajoittumaan. Joku ilmavuoto voi aiheuttaa myös tuon homman ja siksi APC alkaa rajoittamaan ahtoja.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
ei oo laitettu mitään ruuveja 
vuotoja ei oo ainakaan vielä löytyny mistään ku koht puol vuotta ton kans tapellu. mankkuvena ja bypass vaihettuna
edit: jos boxi kert nollautuu aina ku liittimen irrottaa ni miks se ei nollaudu ku akun irrottaa?
koska sillon se ei vaikuta mitään ahtoihin, sit vasta kun sen irrottaa

vuotoja ei oo ainakaan vielä löytyny mistään ku koht puol vuotta ton kans tapellu. mankkuvena ja bypass vaihettuna
edit: jos boxi kert nollautuu aina ku liittimen irrottaa ni miks se ei nollaudu ku akun irrottaa?
koska sillon se ei vaikuta mitään ahtoihin, sit vasta kun sen irrottaa
BMW 525iA Touring Executive
Menee asian vierestä, mutta menkööt.
Eli itse olen tässä myös syksystä saakka ihaillut ahtomittarin liikettä. Kivasti vielä 2 ja 3- vaihteilla ahtaa punasen rajamaille, mutta isommilla pykälillä ei enään kuin peruspaineet. No vikakin on tiedossa nimittäin turbossa on poikittaisvälyyttä varmaankin pari milliä.
No tänään sitten kokeilin huvikseni käyttää mankkuvenalta w-letkun irti ja kiihdyttelemään. Johan rupesi menemään ahdot kunnolla punaiselle, mutta voi helvetti sitä savun määrää, kun katsoi peilistä
ja turbosta kuuluu sellainen ikävä sirinä. Ilmeisesti siivet ottavat kiinni johonkin... Vaan olipa se mukava ihailla taas kun mittari hyppäs reilusti punaiselle eikä jäänyt siihen keltaisen puoleenväliin kuten yleensä. 
Eli itse olen tässä myös syksystä saakka ihaillut ahtomittarin liikettä. Kivasti vielä 2 ja 3- vaihteilla ahtaa punasen rajamaille, mutta isommilla pykälillä ei enään kuin peruspaineet. No vikakin on tiedossa nimittäin turbossa on poikittaisvälyyttä varmaankin pari milliä.

No tänään sitten kokeilin huvikseni käyttää mankkuvenalta w-letkun irti ja kiihdyttelemään. Johan rupesi menemään ahdot kunnolla punaiselle, mutta voi helvetti sitä savun määrää, kun katsoi peilistä


Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
no sanoppa seLR kirjoitti:Onpa outo juttu! Siis, jos ottaa akun irti ja laittaa takas, niin mitään ei tapahdu? Ja jos ottaa boksista piuhan irti, niin sitten nollaantuu?

oli parhaimmillaan viikon yks kerta akun kenkä irti ja sen jälkeen 2-3 kertaa 5-30min ollu kenkä irti. ei kertaakaan oo ahtanu täysil. mut aina ku boxin irrottaa ja takas laittaa ni sit ahtaa sen hetken, eli vissiin nollautuu sit.
BMW 525iA Touring Executive
sain tossa yv:llä ohjeen:
DI/APC jossa neuvotaan boxin sopeuttaminen max paineelle??jos akun johto tai boxin johtoa käytetään irti tiedot katoaa muistista.jolloin pitää SUORITTAA uus sopeuttaminen max paineen saavuttamiseksi!!
NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
-tee täyskaasu kiihdytys mahdollisiman suurella vaihteella kierosluvulta n.2000-min kierosluvulle 3500r/min.
-koska sopeuttamis alueen(2750-3250r/min)lyhimmän läpikäynti ajan tulee olla pitempi kuin 3 sekunttia, on sopeutus hyvä suorittaa ylämäessä.
menettelyä toistetaan,kunnes suurin nimellinen ahtopaine on saavutettu.
-poista ohiktkentä!!
-AUTOMAATILLA:kiihdytys mahdollisiman suurella kaasunpainalluksella,mutta ei kuitenkaa kick-down tomintoon saakka,muuten samalla tavoin kuin edellä on kerrottu!!
no koitin sitten tota ja kun oli rautalanka paikassa niin heti kun turbon mittari meni vihreeltä keltaiselle niin auto tukehtui....
ja edelleen kun boxin repii irti (akun irroitus ei vaikuta), 10kiihdytystä ahtaa ja sit menee perusahdoille...eli missä hiivatissa vika
DI/APC jossa neuvotaan boxin sopeuttaminen max paineelle??jos akun johto tai boxin johtoa käytetään irti tiedot katoaa muistista.jolloin pitää SUORITTAA uus sopeuttaminen max paineen saavuttamiseksi!!
NÄIN NEUVOO KIRJA:vedä läppä kytkimen kumisuojus pois ja suorita napojen 1ja2 yhdyskytkentä rautalangalla liitinkappaleen takapuolelta(simuloi kiini olevaa läppäkytkintä.
-tee täyskaasu kiihdytys mahdollisiman suurella vaihteella kierosluvulta n.2000-min kierosluvulle 3500r/min.
-koska sopeuttamis alueen(2750-3250r/min)lyhimmän läpikäynti ajan tulee olla pitempi kuin 3 sekunttia, on sopeutus hyvä suorittaa ylämäessä.
menettelyä toistetaan,kunnes suurin nimellinen ahtopaine on saavutettu.
-poista ohiktkentä!!
-AUTOMAATILLA:kiihdytys mahdollisiman suurella kaasunpainalluksella,mutta ei kuitenkaa kick-down tomintoon saakka,muuten samalla tavoin kuin edellä on kerrottu!!
no koitin sitten tota ja kun oli rautalanka paikassa niin heti kun turbon mittari meni vihreeltä keltaiselle niin auto tukehtui....
ja edelleen kun boxin repii irti (akun irroitus ei vaikuta), 10kiihdytystä ahtaa ja sit menee perusahdoille...eli missä hiivatissa vika
BMW 525iA Touring Executive
Tuon ei todellakaan pitäisi olla mahdollista, kyllä se akun irroittaminen saman asian ajaa kuin boksin "oma" nollaaminen, virtahan on totaalisen poikki silloin. Onko sulla stereoiden konkka kytketty samaan piuhaan, jotta varaus säilyy? 

Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
jaa-aLR kirjoitti:Tuon ei todellakaan pitäisi olla mahdollista, kyllä se akun irroittaminen saman asian ajaa kuin boksin "oma" nollaaminen, virtahan on totaalisen poikki silloin. Onko sulla stereoiden konkka kytketty samaan piuhaan, jotta varaus säilyy?

eilen bensa pumppua vaihtaes oli akunkenkä irti..ei vaikutusta. boxin irrottaminen ja taas toimi sen 10kiihdytyksen ajan.
mut täytyykö toi boxi todellakin opettaa max paineelle, ja miten koska noilla ohjeilla ei tosiaan onnistunu ku auto hyytys heti.
tai jos ei täydy niin millä ilveellä sen sais ahtamaan täyspäiväsesti


BMW 525iA Touring Executive
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, siis kyllä tuo opetus on ihan hyvä tehdä esim. jonkun komponentin vaihdon jälkeen, mutta kyllä sen pitäisi ILMAN "koulutustakin" ahtaa yli peruspaineiden jos on kaikki kunnossa...Mäksä kirjoitti: mut täytyykö toi boxi todellakin opettaa max paineelle, ja miten koska noilla ohjeilla ei tosiaan onnistunu ku auto hyytys heti.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84