Akku asiaa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Saabistiuki
"Aero"
Viestit: 437
Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
Paikkakunta: Mikkeli

Akku asiaa

Viesti Kirjoittaja Saabistiuki »

Morjens!

Ostin tuossa uuden akun 9K:hon, kun entinen teki tenän. Hommasin ihan Vartan akun, kun minulla on niistä hyviä kokemuksia.

Sitten yllätyin kun se entinen oli 60Ah ja nyt myyjä tyrkytti minulle 71Ah akkua, ja sanoi että 60Ah on liian pieni 9000 Saabiin..no ostin sen kun akku on mielestäni sellainen osa, missä ei kannata säästellä jne. Akku mahtui paikalleenkin melko kivuttomasti, vähän akkutelineen laitarautoja vasaroin ulospäin. Maajohto on aika naftin mittanen, se tarvii minun laittaa pitempi.

Tiedän että ei siitä haittaakaan ole, vaikka akku on " isompi ", mutta ajattelinkin kysäistä, vetikö myyjä minua nenästä vai oliko sen puheissa perää...Ostin akun siis ihan Saabin merkkiliikkeestä Mikkelistä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eipä tuosta isommasta haittaakaan ole, häly, kello, jne saattavat pakkasilla tyhjätä akun jo viikossa, ihan oikein valitsit, hyvä tuota reserviä on olla, tonnarissa kun on suht pitkä "vieteri".
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kyllä minuakin ihmetytti tonnareissani olleidenyli 65Ah akkujen jälkeen 9-5 60Ah riittävyys. Mutta kyllä sillä on saanut webastoa soittaa kun ajoa tulee päivittäin pari-kolme tuntia. Edelliseen tonttuun laitoin muistaakseni 68Ah Vartan ja meni suoraan paikoilleen.
96 M75 i12 5-speed ;)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Parempi on jos paikalleen vaan sopii isompi ampeerimäärä , niin on tosiaankin tuota reserviä jemmassa.
Vastaa Viestiin