Kävipä tuossa mahdollinen kämmi. Laitoin allekirjoituksen 9000:een sisäpistokkeen haaraa ja panssariletkun ujutin siitä pelkääjän puoleisesta kulmasta, kaiuttimen alta kohti matkustajan jalkatilaa. No, kun sain ängettyä tuon paikoilleen niin sulaketaulu ilmeisesti jotenkin päätti antautua ja sulakkeita tipahteli jalkatilaan. Laittelin ne takaisin ja oletin kaiken olevan kunnossa kunnes lähdin kauppaan käymään ja kas, SRS:n valo palaa loimotti kojetaulussa. Tässä siis matkustajan turvatyyny.
Tuo sulaketaulu siis on paikoillaan ja kaiketi se on se peitelevy mikä siinä nyppi nuo sulakkeet pois paikoiltaan. Mutta kiitollisena otan vihjeitä ja veikkauksia sekä tietoa vastaan, että mitä mahdollisesti sain tuhottua ja miten sais korjattua. Voisiko olla niin yksinkertaista, että käyn vain TECHin nokassa ja sais vikavalon pois?
Onneksi katsastus vasta toukokuussa, mutta pianpian sekin aika taas sitten on.
SRS ja sulaketaulu
SRS ja sulaketaulu
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: SRS ja sulaketaulu
Eikös siellä hanskalokeron takana ole joku iso liitin ja vastus turvatyynyyn liittyen(jos ei apparin turvatyynyä). Varmaan kannattaa tarkistaa että ne kunnossa ennen kuin käy nollaamassa.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: SRS ja sulaketaulu
Saatta olla niinkin yksinkertainen vika kuin;
"Katkos virtapiirissä Xn"
Itselläni kävi tonnarissa näin kun ropasin sulaketaulun kanssa ja piti irroitella sulakkeita tieltä pois kun aku oli kytkettynä.
SRS on sikäli fittimäinen systeemi että sytyttää vikavalon myös pienistä väliaikaisista vioista ja vaatii TECH/ISAT -testerin nollaukseen.
Käy luetuttamassa vikakoodit ja jatka vasta sen jälkeen.
"Katkos virtapiirissä Xn"
Itselläni kävi tonnarissa näin kun ropasin sulaketaulun kanssa ja piti irroitella sulakkeita tieltä pois kun aku oli kytkettynä.
SRS on sikäli fittimäinen systeemi että sytyttää vikavalon myös pienistä väliaikaisista vioista ja vaatii TECH/ISAT -testerin nollaukseen.
Käy luetuttamassa vikakoodit ja jatka vasta sen jälkeen.
Re: SRS ja sulaketaulu
Jeps, eihän tuossa ollut käynyt muuta kuin sulake oli irronnut akun ollessa vielä kytkettynä ja virtapiiri oli katkennut ja sen vuoksi tuo turvatyynyn valo oli jäänyt palamaan. Koodien nollaus ja varoitusvalo sammui.DIggItaLLr kirjoitti:Saatta olla niinkin yksinkertainen vika kuin;
"Katkos virtapiirissä Xn"
Itselläni kävi tonnarissa näin kun ropasin sulaketaulun kanssa ja piti irroitella sulakkeita tieltä pois kun aku oli kytkettynä.
SRS on sikäli fittimäinen systeemi että sytyttää vikavalon myös pienistä väliaikaisista vioista ja vaatii TECH/ISAT -testerin nollaukseen.
Käy luetuttamassa vikakoodit ja jatka vasta sen jälkeen.
huh, huh...
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: SRS ja sulaketaulu
Hyvä että tuli kuntoon pelkällä kuumotuksella ja nollauksella.