Tonnari kaasuttelee itsekseen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
timolaasonen
Matalapaineturbo
Viestit: 159
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2005 10:18
Paikkakunta: Riihimäki

Tonnari kaasuttelee itsekseen

Viesti Kirjoittaja timolaasonen »

Terve

Olen ostamassa 89vm 9000 CDE 2.0 turboa.

Auto kaasuttelee kylmänä eli kierrokset vaeltaa hiukan. Asia ei hirveästi häiritse, mutta ajattelin kysyä mistä johtuu. Oli kyllä aika kova pakkanen -15 astetta kun auto lyötiin käyntiin. Varmaan 5min meni ja sitten tyhjäkäynti asettui kohdalleen.

Miten DI-kasetti alkaa oireilemaan?

Onkohan kyseinen malli APC:lla vai sillä toisella?

Missä on halvin paikka vaihdattaa tuulilasi Hyvinkään lähistöllä?

Saako takalokasuojan takakaaren takaosaan sinne alas mitään korjauspalaa autovaraosaliikkeistä vai pitääkö itse naputella pellistä pala. Muita pahoja ruostepaikkoja ei onneksi ole.



terv,
Timo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eiköhän se ole askelmoottori joka takkuaa, putsaus crc:llä auttanee. Motonetistä saa koko takakaaren, hinta oli muistaakseni alle 30e, jos on mätä vaan pieneltä alueelta niin kannattaa vääntää itse pellistä.
DI-kasetti voi alkaa oireilemaan lähes millä tavalla tahansa, mutta tuo tyhjäkäynnin vaeltelu ei siihen viittaisi, etenkään kun tasoittui lämmetessään.
Ja Hyvinkäästä en tiedä mitään, joku toinen neuvokoon lasipuljun, ehkä kannattaa tehdä kyselykierros paikan päällä.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Tonnari kaasuttelee itsekseen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

timolaasonen kirjoitti: Olen ostamassa 89vm 9000 CDE 2.0 turboa.

...............

Onkohan kyseinen malli APC:lla vai sillä toisella?
..................

terv,
Timo
Juu ei ole ainakaan Trionicilla (esiteltiin vasta -93), eli tuossa mallissa on DI/APC ja Boschin LH-jet ruisku. (DI=Direct ignition ja APC=Automatic Performance Control). Trionikki ymppäsikin sitten nimensä mukaisesti nuo kaikki kolme samaan pakettiin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

mulla vaeltaa käynnistyksessä aika tavalla.

nousee reiluun tonniin kierrokset, sieltä laskee 500kierrokseen ja taas nousee, sit tasaantuu. ja ku ilmastointi tarttee tehoja taas laskee kierrokset hetkeks sinne 500:aan.
BMW 525iA Touring Executive
kontki-2
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 18:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tonnari kaasuttelee itsekseen

Viesti Kirjoittaja kontki-2 »

timolaasonen kirjoitti:Terve

Olen ostamassa 89vm 9000 CDE 2.0 turboa.

Auto kaasuttelee kylmänä eli kierrokset vaeltaa hiukan. Asia ei hirveästi häiritse, mutta ajattelin kysyä mistä johtuu. Oli kyllä aika kova pakkanen -15 astetta kun auto lyötiin käyntiin. Varmaan 5min meni ja sitten tyhjäkäynti asettui kohdalleen.

Miten DI-kasetti alkaa oireilemaan?

Onkohan kyseinen malli APC:lla vai sillä toisella?

Missä on halvin paikka vaihdattaa tuulilasi Hyvinkään lähistöllä?
Sahanmäessä Forsell

Saako takalokasuojan takakaaren takaosaan sinne alas mitään korjauspalaa autovaraosaliikkeistä vai pitääkö itse naputella pellistä pala. Muita pahoja ruostepaikkoja ei onneksi ole.



terv,
Timo
Vastaa Viestiin