Laitetaan oikein virallinen kysymystopicci kun tuonne projektipuolelle ei moni eksy yhtä helposti.
9000 2.3TA MY96 etanolisoftalla on hukannut kykynsä säätää tyhjäkäyntiä. Kylmänä tärisee horkassa 500 kierroksen tienoolla, lämpimänä käy noin 1000 rpm vapaalla (vaihteen päällelaitto tiputtaa n. 850 kierrokseen). Ei vilkuttele Check Engineä, vastaa kaasuun normaalisti, ei röpötä, nyi tai yski. Toimii kaikin puolin normaalisti lukuunottamatta tyhjäkäynnin riippuvuutta moottorin lämpötilasta.
Ehdotuksia? Tyhjäkäyntimoottorin virtapiuhan irrottamista olisin kokeillut, mutten vielä onnistunut löytämään sellaista.
Tyhjäkäyntiongelmaa B234L
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Tyhjäkäyntiongelmaa B234L
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa B234L
Onko tk-moottorin likaisuus, kuluneiisuus tai ilmaletkun rikkonaisuus jo poissuljettu? Muuttuuko joutokäynti jos tuota ilmaletkua puristaa?
Noista ainakin itse aloittaisin.
Noista ainakin itse aloittaisin.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Suzuki SX4 1.6 4X4 Outdoor Line -08, emännällä S60 T5 -01
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa B234L
Tk-moottori on putsattu puolitoista vuotta sitten. Kun siltä ylös läpälle lähtevän letkun puristaa kasaan, kone meinaa sammahta, eli menee sieltä ainakin ilma läpi..
Edit: tuossa puhelinkeskustelun lomassa tuli mieleen että voihan se hyvinkin olla likainen, koska kone kuluttaa öljyä... Kait se sieltä pitää ensimmäisenä irti ottaa.
Edit: tuossa puhelinkeskustelun lomassa tuli mieleen että voihan se hyvinkin olla likainen, koska kone kuluttaa öljyä... Kait se sieltä pitää ensimmäisenä irti ottaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa B234L
Itsellä ainakin joutuu useamman kerran vuodessa putsailemaan kun jää selkeästi jumittelemaan varsinkin jos kovemmin on vedättänyt (humppaa).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tyhjäkäyntiongelmaa B234L
Kyllä tuo joka kesä tulee melkein putsattua..yleensä puhdistus spräyllä ja sit aseöljyllä voitelu..tuntuis ihan hyvin auttavan.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-