Kytkin luistaa..

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No niin, alkoihan se paskiainen luistamaan (ilman softauksiakin), 3000rpm:n jälkeen. Eli vaikio LPT softa sisällä..

No ei se taida auttaa se voivottelu vaan nyt täytyy tehdä kauppalistan.

Mitä kytkintä kannattaa laittaa? Aeron kytkin passaa käsittääkseni vanhaan vauhtipyörään? Tiivisteet minkälaiset hankittava? Sitten se työsylinteri.. Muuta kannattaa vaihtaa? On ollut poljin aika tiukka, ja liikerata ei täys.. Eli palautui poljin noin 70-80%:sti.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kyllä siinä MY96 taitaa vaan olla pikkukykä jä pikku vauhtis jos kerta LPT vakio..jos ei kiinnostusta stagetellä niin samanlainen 215mm kykä tilalle..
Jos janoaa voimaa niin etsimään isompi vauhtis ja siihen sit vaikka aeron asetelma 240mm levyllä niin saa jo ottaa huoletta stage3+ pyyntiä.

Ja sit siitä eteenpäin aeron asetelman kaveriks vaikka maptunpartsilta 6-lapasta sintteri levyä kaveriks.

Ota vaikka PCS:ltä työsylkän korjaussarja. Ja letku vaihtoon samalla humpalla.

Kyllä poljintuntuma noilla herkistyy sen 50%..

Kyllähän se pikkukykäkin aikansa stage1 kestää mutta rajusti kasvava alavääntö on tappava kytkimelle..samalla vaivalla päivittää kestävämmän.

Isompi vauhtis on joitain kiloa raskaampi ja saa kait sen tarvittaessa kevennettyä. Ei tullut aikanaan hoksattua.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Brian
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: La Helmi 23, 2013 15:54
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Brian »

Jeps kyllä siellä pieni vauhtis on. Itselleni sain täältä käytetyn isomman vauhtiksen 50e:llä ja Lukin 240mm kytkin 170e tilalle. Tais olla sillon jopa halvempi kuin orkkis 215mm.
MY96 9000CD 2.0t stage1
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Aivan,kyllä niitä käytettyjä vauhtiksia löytyy foorumin kautta..itselläkin tais muistaakseni tulla LUKin kytkin ja oli joku poistotarjous silloin Koivusen katalogissa..asetelma+levy 150e.. :) pari kolme vuotta sitten..
Seuraavaks joutuu sen sintterin laittaa kaveriks jos keväällä etanolisoftan myötä vaikka alkais lisänewtonit kiusata.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Onko ns. asetelma se kitkalevyn ympäröivä kori?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Älkäämme unohtako kampiakselin takapään stefaa ja se ehdottomasti ALKUPERÄISENÄ !

Älä kysele miksi, usko kun niin sanotaan !
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Totta,kannattaa kampiakselin stefa samalla jumpalla laittaa kun laatikko irti. Itsellä tuo oli vaihdettu silloin niin lähellä kytkin humppaa et en alkanut vaihtamaan.

Kyllä, se kytkimen asetelma on se "kori" jossa kytkinlevy sijaitsee.

https://www.google.fi/imgres?imgurl=htt ... MwgaKAEwAQ

Havaintokuva,vasemmalla massalevy,oikealla paineasetelma.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Tuossa nukkuessaan mietin vain että mitenkä sitten toi startti menee paikoilleen jos vauhtipyörän halkaisija suurenee?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Shadow_Fi kirjoitti:Tuossa nukkuessaan mietin vain että mitenkä sitten toi startti menee paikoilleen jos vauhtipyörän halkaisija suurenee?
"isolla" vauhtipyörällä tarkoitetaan että se on n.3cm paksumpi ja kiinnityspulttien ja ohjureiden paikat ovat erilaiset jotta soveltuvat tuolle 228mm/240mm kokoiselle levy/asetelmalle.

Eli startti menee paikalleen ihan normaalisti..

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... A&start=15

Pari kuvaa jOne:n kytkimestä ja asiaa vauhtipyörästä jne..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Ouurrait. No sehän selittääkin kaiken. Ihmettelin vain etteihän aeron vauhtipyörä voi olla nuin paljon paksumpi.. No näköjään on. :D Aika mukava ero raudassa.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Juu,on siinä painoeroakin useita kiloja.. :o Huomasin aikanaan kun vaihdoin et kierrosherkkyys hieman huononi mutta toisaalta tuohan se hieman sitkeyttä lisää kun on painavampi vauhtis. Ja tietysti kompensoi se positiivisesti kun päivittää samalla vähän ecua niin ei siellä niinkään se painoero enää häiritse.. :wink:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Kumma juttu mutta EPC antaa kaksi vaihtoehtoa. Joko 8781569 (Engine --V028943) tai 8781692 (Engine V028944--).

Puhutaan varmaan moottorin sarjanumerosta? Mistäs sen voi tsekata?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

VO28944:

To Fit: Saab 9000 1996 to 1998 models as below with engine number from V028944 (227mm Diameter clutch plate)
•2.0i (B204I)
•2.0 LPT (B204E)
•2.3 LPT (B234E) This does not depend on engine number.

VO28943:

To Fit: 9000 1994 to 1998 models as below with engine number up to V028943 (215mm Diameter clutch plate)
•2.0i (B204I)
•2.0 LPT (B204E)
•2.3i (B234I)
•2.0 LPT (B204S)

Ja VIN numerohan kertoo moottorin tyypin,sarjanumerosta en tiedä..
Eli siellä voi olla kumpi vaan noista..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1175
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

No joo, eipä tuo auta kun on B204E moottori, joka on kummassakin kohdassa, ja vuodetkin passaa, kun 1996 kyseessä. Eli voipi tosiaan olla kumpi vain..

Missäs sen moottorin sarjanumeron pitäisi lukea?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kytkin luistaa..

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Niinpä niin..Eihän se rahallisesti juurikaan enempää kustanna ostaako sen isomman kykän vai LPT vakion..tietysti jos vauhtipyöränkin hankkii niin silloin ainakin varmasti iso kykä sinne sopii..
Jos taas siellä jostain syystä olisikin isompi setti niin LPT kykä käsissä ei sit tee mitään..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin