Kytkin luistaa..
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkin luistaa..
MY 93 and before it is located below the intake on the transmission side. MY 94 and up it is located front bottom of the block also transmission side.
Saabcentralin sivuilta lainattua..
Saabcentralin sivuilta lainattua..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Kytkin luistaa..
Hmm, front bottom of the block.. Eli moottorin etupuolella alhaalla jossain lohkossa, kuskin puolella.. Vishiin niin.
Offtopic:
Laita siekin tuhannen viestisi.
Offtopic:
Laita siekin tuhannen viestisi.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkin luistaa..
Ilmeisesti,en ole varsinaisesti koskaan livenä etsinyt sarjanumeroa..
Offtopic: tonni tuli täyteen
Offtopic: tonni tuli täyteen
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Kytkin luistaa..
Mitkä vauhtipyörät passaa tonnariin? Vain tonnarin omat?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kytkin luistaa..
Lähinnä tarkoitin passaako 9-3 tai 9-5 vauhtipyörä.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kytkin luistaa..
Starttikehä ja kampuran pulttijako niissä kaikissa on samanlainen. 9-5 vauhtipyörä on selvästi paksumpi kuin muut. Paljonko tonnarin VP+kytkin paketin paksuus lienee? Siitähän sitä sopivuutta voisi sitten haarukoida.
jeeeeeee!
Re: Kytkin luistaa..
Onkos kukaan selvitelly tuota 9-5 aero kytkimen + vauhtipyörän sopivuutta tonnariin?
9000 CS+ -97 2.0T man t7mod stage2
Honda prelude -90 2.0i-16 4ws
Honda prelude -86 1.8 dualcarb
Honda civic -88 1.6 dohc
Honda accord -88 2.0i megasquirt
ex Subaru legacy -90 1.8i
Honda prelude -90 2.0i-16 4ws
Honda prelude -86 1.8 dualcarb
Honda civic -88 1.6 dohc
Honda accord -88 2.0i megasquirt
ex Subaru legacy -90 1.8i
Re: Kytkin luistaa..
9-5 aeron kykälevy menee heittämällä tonnariin. Yhteen autoon olen laittanut ja hyvin pelitti
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kytkin luistaa..
Oli vissiin valmiiksi isompi vp?saba90 kirjoitti:9-5 aeron kykälevy menee heittämällä tonnariin. Yhteen autoon olen laittanut ja hyvin pelitti
9000 CS+ -97 2.0T man t7mod stage2
Honda prelude -90 2.0i-16 4ws
Honda prelude -86 1.8 dualcarb
Honda civic -88 1.6 dohc
Honda accord -88 2.0i megasquirt
ex Subaru legacy -90 1.8i
Honda prelude -90 2.0i-16 4ws
Honda prelude -86 1.8 dualcarb
Honda civic -88 1.6 dohc
Honda accord -88 2.0i megasquirt
ex Subaru legacy -90 1.8i
Re: Kytkin luistaa..
Kyllä oli
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Kytkin luistaa..
Kannattaako tuota työsylinteriä vaihtaa? Oireet siis poljin ei nouse kuin 70% siitä mitä pitäisi kun sen vapauttaa. Jos laittaa uuden kytkinpaketin, niin voiko olla että pelkästään se korjaa tilanteen? Siinä samalla sitä jarrunestettä käsittääkseni huuhdellaan, jolloin tukoksetkin saattaa poistua?
En itse tätä työtä tee, niin ei oikein pysty vaihtamaan tiivistesarjaa siihen. On PCS:llä niin pirun suolainen hinta työsylinterille (180€), ja ei Kemistä löydy olleskaan. Ainoaksi järkeväksi (tai ei) vaihtoehdoksi jää nettikauppa (noin 90€ luokkaa).
En itse tätä työtä tee, niin ei oikein pysty vaihtamaan tiivistesarjaa siihen. On PCS:llä niin pirun suolainen hinta työsylinterille (180€), ja ei Kemistä löydy olleskaan. Ainoaksi järkeväksi (tai ei) vaihtoehdoksi jää nettikauppa (noin 90€ luokkaa).
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kytkin luistaa..
Jos alkuperäinen työsylkkä ja km paljon takana niin itse uusisin jos pitempään haluaa auton pitää. Jos ei tiivistesarjalla korjaannu tai muuten iän kuluttama niin jälkikäteen uudelleen vaihto hinnakas jos ei itse korjausta tee.
Mul tuos -93 2.3T nyt 300tkm mittarissa uusittu aikoinaan jostain syystä kuittien mukaan kytkin sekä työsylinteri + letku jo 145tkm kohdilla. Pääsylkän tiivisteet sen jälkeen uusinu mut muuten kevyt ja napakka kestävä kytkin. Taas -94 lpt 375tkm on toiminnoltaan jäykkä -93 verrattuna mutta vielä toimiva eikä luistavakaan 215mm kytkin vaikka kesällä nostettu teho täyspaineiseksi, tietoa onko mitään uusittu ei mulla tästä ole.
Mul tuos -93 2.3T nyt 300tkm mittarissa uusittu aikoinaan jostain syystä kuittien mukaan kytkin sekä työsylinteri + letku jo 145tkm kohdilla. Pääsylkän tiivisteet sen jälkeen uusinu mut muuten kevyt ja napakka kestävä kytkin. Taas -94 lpt 375tkm on toiminnoltaan jäykkä -93 verrattuna mutta vielä toimiva eikä luistavakaan 215mm kytkin vaikka kesällä nostettu teho täyspaineiseksi, tietoa onko mitään uusittu ei mulla tästä ole.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Kytkin luistaa..
No kilsoja 300t melko tasan. Pääsylinteri on hikoillut vähän.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Kytkin luistaa..
Ainakin -97 2,0 lpt kytkin oli 240 asetelma 228mm levyllä, onkohan tuossa -96 jo samalainen kytkin.
Voisi kuvitella Aeron kytkimen menevän noihin ilman vauhtipyörän vaihtoa, fiksumat korjatkoon...
Voisi kuvitella Aeron kytkimen menevän noihin ilman vauhtipyörän vaihtoa, fiksumat korjatkoon...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Kytkin luistaa..
Taitaa siinä kohdalla just mennä hiuksen hieno raja..omassa my96 lpt:eessä oli orkkis kykä 215mm ja näin aika monella muullakin ollut..my97-98 ollut sit jo isolla vauhtiksella. tosin jos ei tiedä tarkkaa historiaa niin ainahan sinne voi olla vaihdeltu jo osia..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-