Bypassi asiaa
-
- "Turbo"
- Viestit: 210
- Liittynyt: Ma Tammi 07, 2013 14:00
- Paikkakunta: Tampere
Bypassi asiaa
Onko kukaan ottanut toista päätä irti niin että päästää ilmat ulos eikä takaisin kiertoon..? Jos on niin onko haittatekijöitä? Onko suorituksista kuvia?
2008 9-3Sc 2,0t BioPower
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
2000 9-3 2,0t (EX)
1994 9000 2,3T Aero(EX), 1994 Honda CBR 600F(Varastettu)
2002 9-5 2,3t B235E LPT Vector Wagon(EX)
2000 9-5 2,3T "Aero" YS3EF(EX)
#5989
Re: Bypassi asiaa
Trionic 5 (kuten allekirjoituksesi Aero) ei ole tuosta moksiskaan, pieni filtteri voi olla ihan hyvä idea siltä varalta että liitoksesta pääsee vuotamaan ilmaa sisäänpäin.
Vanhemmat, LH-jettiläiset, vetää hetkeksi rikkaalle kun osa mitatusta ilmasta tungetaan ulos.
Vanhemmat, LH-jettiläiset, vetää hetkeksi rikkaalle kun osa mitatusta ilmasta tungetaan ulos.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Bypassi asiaa
Aivan,pässiä voi käyttää dumppina ihan huoletta. Riippuen vähän viritysasteesta..joillain alkanut väsyä reilun kilon ahtojen jälkeen pidemmällä käytöllä. Oli itsellä aikanaan auton orkkis käytössä dumppina 1,5bar ahdoilla vuoden verran ja toimi hyvin. Tuning syistä siirryin oikeaan dump valveen.
Ylimääräinen kiristettävä dumppi löytyy jos tarttee..ei falskaa 1.5+bar ahdoilla,vaihdoin tommys billetiin niin jäi ylimääräiseksi.
Ylimääräinen kiristettävä dumppi löytyy jos tarttee..ei falskaa 1.5+bar ahdoilla,vaihdoin tommys billetiin niin jäi ylimääräiseksi.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Bypassi asiaa
Jatketaas tätä viestiä bypass kysymyksellä.
Saab 9000 cse 2.0t (LPT)
Onko normaalia että bypass venttiili päästää painetta imuputkeen jo noin 1200 kierroksesta alkaen.
Puhallus voimistuu mitä enemmän kierroksia antaa. Tämä siis tasakaasulla moottoria kuormittamatta. Nopeasti konetta ryntäyttäen venttiili päästää pienen sihahduksen kun kaasuläppä menee kiinni. Testasin myös imemällä alipaineletkusta ja selvä vastine on eli ei imemällä venttiili aukea. Testasin vaihtamalla bypass venttiilin toisin päin, sama toistuu. Vuotaa jo pienillä kierroksilla tasakaasulla.
Letkut on vaihdettu muut paitsi actuatorin alipaine letku. Letku loppu kesken... Voiko vuotava actuatorin letku nostaa liikaa painetta (vai kumminpäin se toimii) jonka sitten bypass päästää ohi.
Bypassin jousi kuoleentunut? Ainakaan puhaltamalla ei venttiilistä painetta saa läpi kummaltakaan puolelta.
Koitin hakua käyttää ja bypass haulla kahlasin 260 osumaa mutta vastausta tähän en löytäny.
Mutta ei kait sen bypassin pidä sentään noin alhaalta paineita laskea?
Saab 9000 cse 2.0t (LPT)
Onko normaalia että bypass venttiili päästää painetta imuputkeen jo noin 1200 kierroksesta alkaen.
Puhallus voimistuu mitä enemmän kierroksia antaa. Tämä siis tasakaasulla moottoria kuormittamatta. Nopeasti konetta ryntäyttäen venttiili päästää pienen sihahduksen kun kaasuläppä menee kiinni. Testasin myös imemällä alipaineletkusta ja selvä vastine on eli ei imemällä venttiili aukea. Testasin vaihtamalla bypass venttiilin toisin päin, sama toistuu. Vuotaa jo pienillä kierroksilla tasakaasulla.
Letkut on vaihdettu muut paitsi actuatorin alipaine letku. Letku loppu kesken... Voiko vuotava actuatorin letku nostaa liikaa painetta (vai kumminpäin se toimii) jonka sitten bypass päästää ohi.
Bypassin jousi kuoleentunut? Ainakaan puhaltamalla ei venttiilistä painetta saa läpi kummaltakaan puolelta.
Koitin hakua käyttää ja bypass haulla kahlasin 260 osumaa mutta vastausta tähän en löytäny.
Mutta ei kait sen bypassin pidä sentään noin alhaalta paineita laskea?
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Re: Bypassi asiaa
Eikös imusarjassa vallitseva alipaine aiheuta sen, että pässi on pikkusen auki? Vasta kun ahtopainetta tulee, niin pässi menee kiinni. Ahtopaineeseen tarvitaan kuormitusta ja/tai reilusti kierroksia. Tyhjäkäynnillä imusarjan alipaine on melkein 0,7 bar ja sitä et taida itse imemällä saada aikaiseksi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Bypassi asiaa
Kieltämättä itselle hieman outo härveli tämä matalapaine turbo, turbo yleensäkin. Jotenkin vaan sellanen tunne että tavallaan tehoa hukataan jos pässi "vuotaa" jo normaali alipaineella. Mutta jos se näin kuuluu olla niin olkoon sitten
#6892
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
-97 Saab 5D COMBI SEDAN 9000 CSE-2.0t stage 1
-04 Saab 9-3 1.8t stage 1
Re: Bypassi asiaa
Eikös siinä pitäs olla jotain jousikuormaa että se pysyisi kiinni tyhjäkäynnillä?
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Bypassi asiaa
On jousikuormaa, enkä nyt muista paljonko tarvittiin alipainetta, että se pitää venttiilin auki. Turbomoottorihan on verrannollinen normaalimoottoriin alipainealueeltaan, eli tasakaasulla rauhallisesti ajettaessa moottori on lähes koko ajan alipainealueella, kuten mikä tahansa muu vapaastihengittävä. Näin ollen ei sieltä tehoa mihinkään karkaa, turbo tulee mukaan vasta, kun moottorissa on kierroksia ja/tai kuormitusta riittävästi.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki