Vaihdevarsi kysymys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Matson
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 18:20
Paikkakunta: Muhos

Vaihdevarsi kysymys

Viesti Kirjoittaja Matson »

http://aijaa.com/a/xgLsec
Onko kuvissa jokin väärin? Ei nimittäin viitosvaihde toimi. En ole säätänyt vaihdevivustoa. Alustassa kyllä jokin lonksuu hieman kun kiihdyttää tietynlailla, että olisiko vaihteistosta. Muita oireita ei ole. Ostin auton tämmöisenä. Ekassa kuvassa vipu on hieman neloselle päin. Saab 9000 2.3t 1991. -Matti
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Vaihdevarsi kysymys

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Näyttäs jotenkin mun silmään korkanneen tuo pallon kuppiosa.

Omassa juuri tänään nimittäin säädetty keppi kohdilleen tuossa pitkälohko -93.
Mulla vitonen kyllä löytyi, tosin hassusti nostaen ylöspäin kun sivutasoltaan keppi oli 4 vaihteen ja pakin välissä. Oli myös aikasen vasemmas laidassa ykkönen kytkettynä.
Nyt vitonen on kohdillaan eli kun siirtää kepin laitaan pakin stopparimuoviin asti ja työntää ylös.
Parani muidenkin kohdistus, kepin ykkönen keskemmällä ja keppikin kevyt käyttääkin.

Mikä vaihde tuos päällä?
Mulla tuo kepin ruskea muovistoppari jota nostetaan nupilla kun pakki laitetaan ei menny noin paljon valkoisen osan päälle pakillakaan. Myös mulla jousi on vasemmas laidas pallon vieres jota en tuossa näe.
5 vaihde kepin ruskea muovi juuri valkoisen pakinmuovin reunaan ottaa kiinni ja pakilla menee ruskea osittain valkoisen päälle.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Matson
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 18, 2015 18:20
Paikkakunta: Muhos

Re: Vaihdevarsi kysymys

Viesti Kirjoittaja Matson »

Nojuu löytypä tuo näköjään multakin viitonen kolmosen ja vitosen välistä, hahha. Eipä siinä pitää vissiin alkaa korjaileen tuo osa ja säätää mikäli tarvii.
Vastaa Viestiin