Aeron alusta ja Maptun

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
AnttiR
"Hirsch"
Viestit: 979
Liittynyt: Ma Helmi 21, 2005 23:39
Paikkakunta: H:ki

Aeron alusta ja Maptun

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Kiitoksia niille ,jotka vastasivat edellisiin kysymyksiini.Tässä olis pari vielä lisää : 1.Onko jollain tietoa/kokemusta Aeron alustasta vs. muiden mallien alusta. Eli jos vaihdan sellaisen CSE:hen, niin tuleeko normaaliajoon liian kovaksi eli mallia kivireki.

2.Kestääkö 200 hp:n kone Maptunin 1 tai 2 stegin.Tietääkö joku kilometreistä, joita on ajettu ko. päivityksen jälkeen.Onko joku kuullut, että kone on kilahtanut?Maahantuoja kertoi koneen tarvitsevan uudet suuttimet moisen päivityksen jälkeen.Ei muuta pahaa kuin hinta =4 x 200 euroa + työt.Kertoivat koneen käyvän muutoin liian kuumana, voivan peräti sulaa.Maptun itse kertoo tietenkin moisten väitteiden olevan huuhaata ,koska kyseessä ainoastaan 45 - 50 hp teholisä. Kumpaa uskoa -ei haluaisi maksaa turhasta eikä myöskään rikkoa konetta.

Etukäteen nöyrimmästi kiittäen teitä tietäjiä!
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Itselläni on vm 97 CSE jubilee ja vm 95 Aero. Aero on kovempi, mutta ei yhtään liikaa :D

Itse olen päätymässä Aeron osalta Nordicin steg 2:een ( 290 hv ). Sen verran voi ottaa vielä täysin huoletta saabin koneesta vakio suuttimilla.

97 Jubileessa on 150 hv + ( BSR steg 1 n. 60 hv:tä ) eikä mitään ongelmia :lol:
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Aeron alusta ja Maptun

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

AnttiR kirjoitti:Kiitoksia niille ,jotka vastasivat edellisiin kysymyksiini.Tässä olis pari vielä lisää : 1.Onko jollain tietoa/kokemusta Aeron alustasta vs. muiden mallien alusta. Eli jos vaihdan sellaisen CSE:hen, niin tuleeko normaaliajoon liian kovaksi eli mallia kivireki.

2.Kestääkö 200 hp:n kone Maptunin 1 tai 2 stegin.Tietääkö joku kilometreistä, joita on ajettu ko. päivityksen jälkeen.Onko joku kuullut, että kone on kilahtanut?Maahantuoja kertoi koneen tarvitsevan uudet suuttimet moisen päivityksen jälkeen.Ei muuta pahaa kuin hinta =4 x 200 euroa + työt.Kertoivat koneen käyvän muutoin liian kuumana, voivan peräti sulaa.Maptun itse kertoo tietenkin moisten väitteiden olevan huuhaata ,koska kyseessä ainoastaan 45 - 50 hp teholisä. Kumpaa uskoa -ei haluaisi maksaa turhasta eikä myöskään rikkoa konetta.

Etukäteen nöyrimmästi kiittäen teitä tietäjiä!
1. Sach sportti sarja on juuri tuo Aeron alusta. On hyvä eikä ole kivireki. Suosittelen.

2. Kestää. Maahantuoja puhuu omiaan. Itellä on nyt ollu 25tkm steg (170 hp-> 240hp ) eikä oo vielä sulanu. Maahantuojalla tainnu päästä unohtuun että tontun kone on kovempaa tekoa kun näitten nykymallien. :wink:
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Itse olen körötellyt Saab 9000 CS 2.0t A -98 (165tkm) kun ostin ja lastu asennettiin 170tkm. Kohta on lasissa 190tkm ja mitään ongelmia ilmennyt. Itse asiassa meno on vaan parantunut ja kone terhakka teini lastutuksen jälkeen. Aeron eli Saschin alustan asensin 3000tkm sitten ja on ollut hel**tin hyvä ! Suosittelen ! Sopii cruisailuun, perhekäyttöön ja sporttiseen ajoon, ei heilu ei huoju, ei zombaa. Suosittelen uretaanipuslien asennuksen samalla kertaa alatukivarsiin kun laitat alustan. Suunnitelmissa on JT 3" putkisto ahtimelta taakse ja Stage 3 tai 4 lastu ja edelleen kone menee ihan vakio-osilla ilman riskiä että paukkuisi paikat. Auton saat rikki vaikka vakiotehoilla jos ajaa "väärin".
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Vastaa Viestiin