Abs anturista

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Abs anturista

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Terde.

Olen vaihtamassa abs anturia. Uusi anturi on käytetty ja vm 95, oma 97. Tiedän että joutuu tekemään rosvoliitoksen vanhasta uuteen.

Onko väliä johdoilla, voiko kytkeä väärin? Molemmissa kaksi johtoa.
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Abs anturista

Viesti Kirjoittaja pevi »

Minä laittaisin surutta molemmat (autosta ja anutrista ) liittimet poikki ja yhdistäisin johdot sokeripalalla.


Siellä on vaippa ( se metallisukka kaapelin ympärillä) ja yksi keskimmäinen johdin, jolloin kytkennällä on väliä, mutta periaatteessa ei voi tehdä virhettä.

Ehdottoman tärkeää on ettei johto kytkeydy vaippaan toisessa päässä, vaan vaipat kytketään yhteen ja johdot vastaavasti.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: Abs anturista

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Uudessa johdossa on liitin mukana, siinä on kaksi johtoa paljaana, katkaistuna, ei vaippaa näkyvillä. Autossa olevassa, liittimen jälkeen, akvaariokotelossa, on myös vain kaksi johtoa näkyvillä. Vaipattu osuus alkaa vasta myöhemmin. Enkö voi vaan liittää johtoja yhteen tuolla akvaariokotelossa?
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Abs anturista

Viesti Kirjoittaja pevi »

Nimenomaan johdot yhteen akvaariossa. Vaippa on muutettu johdoksi ja kytketty pinniin 2.

Siis vaipalliset johdot yhteen keskenään ja kuumat karvat yhteen keskenään. Muuten kytkettäessä kuumakarva maadoittuu, eikä ABS-signaalia saada anturilta. Tietenkään väärinkytkentä ei riko mitään, ei vaan toimi.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
uudestakaupungistasaab
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: Ke Maalis 16, 2005 16:01
Paikkakunta: Turku 10

Re: Abs anturista

Viesti Kirjoittaja uudestakaupungistasaab »

Tää oli niinkin helppo koska uudessa oli johdossa koko liitin mukana, siis naaras ja uros. Vedin pinnille menevät poikki ennen vanhaa liitintä, liitin vaan karvat sokeripalalla. Se vaippaosuus alkaa vasta liittimen jälkeen.

Homma toimii, lamppu ei syty :-)
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Abs anturista

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Täälä olisi kans vastaava urakka. Autoni M97 ja ehjä anturi peräisin M94:sta. Kysymys kuuluukin, että miten nuo saa oikein yhdistettyä? Siis vanhemman mallin anturin uudempaan liittimeen. Jos jollain olisi kuvia, niin oisin tyytyväinen :)
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1822
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Re: Abs anturista

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Tässä vielä liitteenä kuva selventämään tilannetta:

http://aijaa.com/hYSZnO
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Vastaa Viestiin