Budjetti kytkin päivitys...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
jaka76
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Huhti 02, 2016 21:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Budjetti kytkin päivitys...

Viesti Kirjoittaja jaka76 »

Laitoin tuonne ostospalstalle jo pyyntöä josko olisi vauhtipyörää 240mm kytkimelle mutta itsellä ei vielä ole parempaa tietoa onko se taruolento. Yhtään vastausta siis ei ole tullut.

Eli maalais pähkäilyllä voisi kuvitella saavutettavan enemmän väännön kestoa siirryttäessä 215mm levystä 240mm levyyn. Kytkinpaketithan ovat melkein saman hintaisia katseli niitä mistä tahansa.

Yritin motonetissä päästä vertailemaan asetelmia mutta valitettavasti kyseiset kapistukset eivät taida olla hylly kamaa kuin Vantaalla.

Päästäkseni siis asiaan niin olisikohan kenelläkään tietoa tai hyllyssä asetelmia kyseisille levyille eli onko kiinnityksille kehä kuitenkin sama ja kenties vielä kiinnityksetkin? Samoin jos joltakin löytyisi oikeita kokemuksia vauhtipyöristä eli onko niissä eroja johonkin suuntaan?

Kiitos,

-nim. merk. liian kanssa pärjää aina:)
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Budjetti kytkin päivitys...

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Onhan siinä välissä 228mm kokonakin 2.3 lpt:n pikkukykä joka saamani tiedon mukaan terveenä sen 2.3 bensa steg1 370Nm kestänee.
Luulisin että on samal pienemmäl vauhtiksel kun sen 228mm koonkin 240mm päivittäminen vaatis myös isomman vauhtiksenkin vaihdon.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
jaka76
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Huhti 02, 2016 21:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Budjetti kytkin päivitys...

Viesti Kirjoittaja jaka76 »

No tuo on kyllä ihan totta. Itse olen ihmetellyt vai tonnarin omia kytkinpaketteja mutta tuo 228mm olisi sekin ihan hyvä vaihtoehto. Eli jos jollakin on sen sopivuudesta 215mm tilalle tietoa niin kaikki vinkit on enemmän kuin tervetulleita.

Taitaa kyllä olla eri napa tuossa 228 millisessä...

Kiitos,

-jani
yuuzo
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: To Joulu 15, 2011 22:53
Paikkakunta: Ulvila

Re: Budjetti kytkin päivitys...

Viesti Kirjoittaja yuuzo »

Noin vuosi takaperin hommasin foorumin kautta 240mm vauhtiksen, ostoilmoitukseen taisi tulla jopa useampi yhteydenotto. Aeron asetelman tilasin mister autolta hintaan 180e.
#7687
Projekti: SAAB 9000cc T16 Airflow -89
Ex: SAAB 9-5 Wagon 2.0T -01
Ex käyttö, nykyään varaosa: SAAB 9000cs 2.0t -96
jaka76
"Kaasari"
Viestit: 12
Liittynyt: La Huhti 02, 2016 21:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Budjetti kytkin päivitys...

Viesti Kirjoittaja jaka76 »

Eli vauhtipyörissä vaikuttaisi olevan eroa mutta edelleen olisi mahdollisuudet kohtuullisilla kustannuksia saada pientä petrausta kytkimeen. Kiitos siis kommentista ja täytyy jäädä odottelemaan, että minunkin ilmoitukseen joku vastailee.

Jos en jo kiittänyt niin kiitos :) !
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Budjetti kytkin päivitys...

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Toivotaan että löydät.

Mulla ainakin toises joka pitkälohko 2.3T orkkis 240Nm kykäkin kestäny hyvin vuosia steg2 430Nm väännöt.

Tuon -94 lyhytlohkon 2.3t lpt oletan olevan 228mm kykällä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Vastaa Viestiin