Akun irtikäytön jälkeen enemmän tehoa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Joto
"Kaasari"
Viestit: 19
Liittynyt: Pe Touko 22, 2015 02:59
Paikkakunta: Oulu

Akun irtikäytön jälkeen enemmän tehoa

Viesti Kirjoittaja Joto »

Elikkäs mulla on saab 9000 vm89 ja 2.0t (175hv) automaatti laatikolla ja Boschin moottorinohjauksella. Toimii muuten ihan niinkuin pitääkin, mutta todennäköisesti joku anturi jossakin antaa hiukan väärää arvoa. Kun akun kaapelin käyttää irti noin 5min ajan ja kytkee takaisin, tehot on ihan eri luokkaa ja vetoja on tosi paljon paremmin. Toimii noin ehkä muutaman päivän ajan ja tuntuu taas olevan tukossa ja tehoja ei ole normaalisti. Eli kysymys olisi, että mistä kannattais alkaa selvittämään ettei tarvitse kaikkia antureita vaihtamaan?
aero
-
Viestit: 8716
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Akun irtikäytön jälkeen enemmän tehoa

Viesti Kirjoittaja aero »

Wanha kunnon DI/APC kalibroi itsensä 10 ensimmäisen täyskaasuvedon (jonkun lähteen mukaan 2500-4500rpm, mutta tuo ei ainakaan täydellisesti pidä paikkaansa) yhteydessä sähköt hukattuaan. Se aloittaa ovelasti vähän oikeaa tavoitetta korkeammilla ahtopaineilla ja pudottelee vetojen myötä siihen mitä oikeasti tavoitellaan. Efekti siis sinänsä on normaali, mutta tietenkin sen pitäisi rauhottua vakioauton eli tavoitteensa luokkaan eikä siitä alaspäin.

Kuinka ylös ahdot nousee:
A) ekassa vedossa resetoinnin jälkeen
B) kymmenen täyskaasuvedon jälkeen?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: Akun irtikäytön jälkeen enemmän tehoa

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Itse aloittaisin ilmanmassanmittarin tarkastuksella, kuoleentuu ajan myötä
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
SuoTimo
"Viggen"
Viestit: 550
Liittynyt: Ke Elo 31, 2005 19:00
Paikkakunta: Kangasala

Re: Akun irtikäytön jälkeen enemmän tehoa

Viesti Kirjoittaja SuoTimo »

Sonett73 kirjoitti:Itse aloittaisin ilmanmassanmittarin tarkastuksella, kuoleentuu ajan myötä
Ei tarvetta - kuten Aero jo kertoi - normaalia toimintaa - lähtee kun hauki rannasta - vanhalla toimivalla DI/APC tonnarilla... mistäkö tiedän - olen ajanut tuollaisella jo vuosia, tai köh, kohta vuosikymmeniä. Joskus voi tosin käydä myös päinvastoin - ei halua nostaa täyspaineita ennenkuin sopeutus "kriteerit" ovat täyttyneet.

Noille muuten löytyy ihan ohjeistukset miten DI/APC sopeuttaa itsensä, tai miten sopeutusajo tehdään - ei mitään rakettitiedettä, vaan normaalia ajoa, jossa kuitenkin kenkäistään lämmintä konetta tarpeeksi kauan täyskaasulla suurimmalla vaihteella kuormaa, esim jyrkkää mäkeä tai käsijarrua vasten.

Mutta sopeutus toimii kokemuksen perusteella ihan normaaliajossa - jos vain lähtee tarpeeksi rivakasti valoista - kuten normaalisti esim. automaatilla tehdään valoista tms. jne?

Mihin se kuumalanka ilmamassamittari kuoleentuu? Lanka joko on, tai sitä ei ole... ei se ajan myötä muutu mihinkään.
Vastaa Viestiin