ostin sitten elämäni ensimmäisen saabin!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

ostin sitten elämäni ensimmäisen saabin!

Viesti Kirjoittaja suora6 »

Ostin täälläkin myynnissä olleen saabin
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=15412
noh vanhuksessa on tietenkin vikoja joita pitäisi korjailla ja palstalta onkin löytynyt hyviä vinkkejä!
vikoja joita on nyt löytynyt:
hanttarin puoleinen takaoven keskuslukko ei toimi
lähtee käymään vain valot sammutettuna(virtalukko väljä eli oiskos pohja sökö)
paineet käy kiihdytyksessä keltaisen ja punaisen rajalla jonka jälkeen tiputtaa peruspaineille
laatikko TOSIAAn rytkäisee 3-4 vaihdossa oliskos tosiaan vaan ne jouset
ja ruostetta löytyy vähän joka paikasta mitä valkoinen väri vielä korostaa,harmi sinänsä kun on muuten mukava pirssi
mutta hinta ei ollut paha kun sai vielä tingittyä siitä kivasti niin ei tästä korkealta tipu.Mutta tästä lähin varmaan tulee vietettyä aikaa täällä katselemassa että mites sitä löylyä sais lisää ja vehkeen korjailtua kuntoon......
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

itse kävin syksyllä tuota katsomassa (on muuten hinta melkein puolet tippunu siitä) ja silloin tehtiin suulliset kaupat tuosta ja myyjä lupasi että vaihdelaatikko korjataan myynti hetkeen mennessä, päädyin kuitenkin selvästi paremmin varusteltuun cd automaatti tonttuun jossa ei ollut niin paljoa ruostetta ja laatikko toimi selvästi paremmin.

katselin juuri tuossa pari viikkoa sitten tuota että sillon lupasi laatikon korjata mutta ei viel ollu korjannut :)

mut tosiaan ne jouset tai kickdownvaijeri sielt varmaan on, ellei sit oo jotain oikeen suurempaa häikkää.

varmasti hyvän pelin saat siitä
BMW 525iA Touring Executive
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

noh laatikko on käynyt powermaticilla 70tkm sitten täys remontissa,oli 10800mk lasku mukana.Ruostetta on omiksi tarpeiksi ja hinta oli 1450€ joten ei tolla rahalla nyt niin ihmeellistä voi odottaa tosin renkaat (ne ainoat) on aikas loppu. kun jostain sais ne ruosteettomat ovet hmmm taitaa tuo lause kuulua vanhan (auto)tonnaristin iltarukoukseen :D
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

purkutonnarista uudet ovet vaan :)

ja tosiaan tollahinnalla jo kohtuu auto mutta sillon kun itse kävin niin lähtöhintana muistaakseni 3300e
BMW 525iA Touring Executive
sewe-HKI
"Tuplakaasari"
Viestit: 54
Liittynyt: Ti Maalis 30, 2004 13:51
Paikkakunta: HKI

Joo halvalla meni...

Viesti Kirjoittaja sewe-HKI »

Joo halvallahan tuo meni, mutta puolustukseksi täytyy sanoa, että just tehtiin mökkikaupat ja hommia on enemmän kun riittävästi mökin korjaus ja huoltohommissa. Syksyllä oli vielä kuvitelma, että viikonloppuisin olis mukamas vapaatakin!

Ja pitäisi tätä nykyistäkin Saabia hiukan ropata, kun tuli jo Sachsin iskarit ostettua tuolta torilta ja jouset hakusessa...

Auton myin siinä kunnossa kun se oli, mitään kiertelemättä ja hintakin oli luonnollisesti sen mukainen :-)

mutta kyllä täytyy sanoa, että alusta ja kone ovat erittäin timmissä kunnossa, paljon jämäkämpi kuin nykyinen 9000 CSE 2,3t.
"kitkat"
9000 CSE 2.3t Aut. -95
laatikkohuolia...edelleen

# jäsen 2221#
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

onhan tuo auto isolla aalla kun vertaa entiseen kakkos autoon joka oli (on)citroen bx ,citroenin puolustukseksi täytyy sanoa että ei kyllä ruostu!! perheen ykkös auton paikkaa puolustaa kymmenen kertaa kalliimpi bmw 525 ia-94 mutta täytyy todeta että saabin tehot 175 vastaan 193 pesee kyllä bemarin ,on se ihmeellinen asia se solmu pakoputkessa!!!(syy miksi saabin halusin)
toni1976
"Hirsch"
Viestit: 811
Liittynyt: Pe Marras 28, 2003 12:07
Paikkakunta: Tornio

Re: ostin sitten elämäni ensimmäisen saabin!

Viesti Kirjoittaja toni1976 »

suora6 kirjoitti:laatikko TOSIAAn rytkäisee 3-4 vaihdossa oliskos tosiaan vaan ne jouset
Ekaks kannattaa todellakin tarkistaa kickdown vaijerin säätö. Omassani 3-4 vaihto rytkäisi ennen melko voimakkaasti. Vaijerin säätö korjasi "vian". Nyt pykältää vaihteelle kuin vaihteelle todella pehmeästi.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7555
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Niin ja ne öljyt kannattaisi lantata uusiin..
Ja lukkovanteen kireys olisi syytä tarkastaa ( jos se tuntuu kolmos vaihteella kuminauha maiselta )

Onko ne moottorin kumityynyt kunnossa..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
liki
"Tuplakaasari"
Viestit: 73
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 10:51
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja liki »

Minä taas sain omani myytyä :)

...mutta se hajonnut sytytyskasetti jäi vielä kokematta :)
suora6
"Tuplakaasari"
Viestit: 71
Liittynyt: To Maalis 03, 2005 14:53
Paikkakunta: salo

Viesti Kirjoittaja suora6 »

kickdown säätöohjeet oli huoltokuittien kanssa samassa pinossa joten se on varmaan katsottu mutta ei vara venettä kaada....
lukkovanne? tarkoitatko turbiinilukkoa vai kolmosen pantaa saakos tässä laatikossa niitä säädettyä?
onneksi tässä lähellä on asiallinen automaattikorjaamo soittelen sinne ja kyselen että mikä on vikana...
Monta asiaa on katsomatta tukikumit ja vaihteisto öljy esimerkkeinä.
pukkaa katsastus päälle kun ei ollut katsastettu ja isoin huoli on pakoputki vuotaa, meinaan alkuosasta eikä viitsisi ostaa alkuperäistä tilalle kun pitäisi kumminkin vähän hakea lisäpuhtia jossain vaiheessa.(kunhan ensin selvitetään miten saadaan ahdot pysymään edes nykyisessä maksimissaan etti tiputa peruspaineelle.
Ruostetta taitaa olla vähemmän kuin ensi silmäys antoi olettaa mikä on hieno asia.ovia joutuu vähän katsomaan mutta eivät näyttäneet lähemmin katsottuna kovin pahoilta (osaa on korjailtu jo ennestään).hanttarin etulokasuojasta painepesuri vei maalia ja ruostetta että tuloksen oli reikiä pitää hakea miggi mökiltä niin saa vähän paikkailtua....
Vastaa Viestiin