Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Moro!

Tuli tuossa hommattua sigun pommariin aeron puskimet, jotka jatkuvat reunoista lokareihin asti.

Noh, en tätä miettinyt ennenkuin nyt, että kun tuossa omassahan on puskuri ainoastaan edessä, ja nurkissa sitten nuo haitarikumit tms. Ja etunurkan ja lokarinkaaren väri on etuloksua eikä puskuria.

Oletan siis että vtuiks män ja ainoastaan tuo alalippa on sellainen joka tuohon omaan käy.

Takapuskurin kanssa sama homma, onko sinne jotain siistimpää kuin nuo haalistuneet muoviset palat takapuskurin ja lokarinkaaren välissä?

Kiitos & anteeks, ei haulla löytyny yksselitteistä vastausta -. -
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Swag-J
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 21:27
Paikkakunta: Turku

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Swag-J »

Kyllä CS-tonnariin saa Aeron puskurit sopimaan. Ne haitarit ja listat saa irti pulteilla. Lisäksi tarvitset vaan lyhyemmät Aero-mallin pyöränkaaren listat tai sitten lyhennät jotenkin nykyisiä. Spoilerit on muistaakseni ihan samanlaisia kiinnikkeiltään. Ainakin minulla oli ennen CS:n puskuri ja lippa Aerossa :)
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Juu siis spoikka on selvä peli, sitä tossa kattelinkin jo. Ja ouskuri irti juu, mutta kun etukulmista lokarinkaariin asti se aeron muovinen puskuri tulis siihen nykysellään pintamaalissa olevan peltisen lokarin päälle, koska ainoastaan se alalippa menee nykysellään lokarinkaareen asti. Voiko noin olla, koska puskurissa on kyljissä kuitenkin 2x metalliklipsit urissa joista tulee kierretappi sisäänpäi jolla olisi selkeästi tarkoitus vetää muttereilla puskurin sivut kiinni jonkin läpi o. 0

Vikke kun vois suoraan liittää kuvia tänne niin ymmärtäisitte heti mitä mä horisen tääl :D
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tulee ne puskurin sivut muttereilla sisäpuolelta kiinni.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja aero »

Ettei vaan osuisi kätevästi jopa samoihin reikiin kuin rahvaan karvalakin kylkilistat. Purat vaan siitä keulasta kaikki tiellä olevat koristeet (puskuri, alalippa (käytännössä myös pohjamuovit), haitarit, kylkilistat etupyörän edestä, kaarilistat) irti niin alkaa homma selkenemään ja helpottamaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

No prkl, kai se on sitten koitettava jos kerran raati on sitä mieltä että mahtuu mahtuu :D ei vaan mee logiikkaan että maalatun pellin päälle laitetaan muovipuskuri :p
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja aero »

Toki siitä pellistäkin voi raapia maalit pois jos ne ahistaa, mutta älä raavi sinkityksiä tai alkaa pian ruostumaan :mrgreen:
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Enkä raavi kun just naarmuttomaks kiillotettu ;) tottunu vaan siihen että puskuri ei mene lokasuojan pellinpäälle noin yhdessäkään autossa mitä olen itse ihmetellyt :D

Oli tarkoitus maalata puskurit korinväriin nyt talvella ja sitten vaan asentaa kevään tultua paikalleen, eikä oikein jaksaisi koesovittaa kun menee ilmeisesti vähän värkkäämiseksi :p

Kai se on vaan koko puskuri sitten laitettava hioen ja maalaten ja surkutellaan menetettyä vapaa-aikaa sitten kun puskuri ei menekään paikalleen :p

Mutta mites sitten takana, sama homma eli puskuri rohkeasti pellin päälle? Tämä ei sinällään haittaisi koska ainoat pintaruosteet on takanurkassa jonka voisi sitten jättää pintamaalitta korjauksen jälkeen jos puskin kerran tulisi päälle o. 0
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Swag-J
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 21:27
Paikkakunta: Turku

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Swag-J »

Joo unohtui mainita, että puskurien kuuluukin olla lokasuojien päällä. Niin ne ovat Aeroissakin :) Tonnareissa ei peltiä säästelty kun ne tehtiin :lol:
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
aero
-
Viestit: 8667
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja aero »

Pienen valmistajan taktikointia käyttää samoja koripeltejä. Aeron myyntiä on tuskin odotettu niin isoksi, että koria olisi kannattanut lähteä modifioimaan CS:stä, vaan on päätetty pitää spesiaaliosat mahdollisimman vähissä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Swag-J
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: La Heinä 11, 2015 21:27
Paikkakunta: Turku

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Swag-J »

Nimenomaan CS esiteltiinkin, no vähän mutta kuitenkin, ennen Aeroa.

Jos asettelusta huolimatta puskurien ja lokasuojien meinaa jäädä rakoja, niin varovainen lämmittely kuumailmapuhaltimella voi olla kova sana. Tarpeen tullen myös etulokareita voi kokeilla asetella paremmin, kun muttereita lokarien löysyttää ja kiristää takaisin. Hyvin niiden puskimien pitäisi istua, eli ei kun päälle vaan. Tonnari on hyvän mielen auto :)
SAAB 9000 Aero M94 SN 001205 Stage 3
Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun #7032
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1110
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Noinhan homma oli hoidettu OG-satkunkin facaliftissa, kun viistokeulaan tuli "koriin integroidut puskurit". Ns. päälleliimatuthan ne ovat, eli todellisuudessa kyse oli enemmänkin puskureihin integroidusta korista. :D Peltiosien muokkaaminen oli sen verran kalliimpi vaihtoehto, että oli taloudellisempaa suunnitella kumi-/muoviosat niiden ehdoilla. Samalla uusien nimikkeiden määrä pysyi alhaisena esim. varaosatoimintaa ajatellen (Esim. takakylkihän on satkussa vuosimalliin katsomatta melko lailla sama ja vaihtokelpoinen parhaimmillaan paitsi eri ikäisten satkujen, jopa 99:n kanssa.)

Takaisin Aeron puskimiin perus-CS:ssa: ihan hienosti ne sinne sopii, mutta entisen karvalakkisivulistan rei´issä ne muoviholkit on syytä jättää paikoilleen tai tarvittaessa vaihtaa jopa uusiin: ne "nahentavat" Aero-puskurin rosteriruuveja sopivasti asennusvaiheessa. Jopa niin paljon että niitä vastamuttereita ei välttämättä edes tarvita, kannattaa ne sinne silti toki laittaa.

Ainoa ristiriitakohta on nuo jo-mainitut lokasuojan kaarilistat: Aero-/Jubi-listat ovat lyhyemmät väistäen pyöränaukkoon asti ulottuvat puskurit. Alkuperäisiä tummanharmaita käyttäessä ne joudutaan katkaisemaan puskurin ehdoilla, lopputulos voipi siltä jäädä hiukan ontuvaksi, kun puskurit on muotoiltu Aeron / Jubin kaaren korinväristä levikelistaa varten.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Nonni, sieltähän se totuus tuli, eli antaa mennä vaan. Tonnari todella on kyllä hyvän mielen auto, ja tähänmennessä kaikki korjaukset on sujuneet oikeinkin helposti. Syyläri just vaihdettiin, ensikertalaiselta meni kaks tuntia,. kohta pitäs varmaan ilmastoinnin lauhdutinta lähteä pohtimaan kun oli aika happaman oloinen ja kompurasta vähentynyt puolessa vuodessa aineet niin että jurnuttaa aina päällä ollessaan :o

Sitten vaan tarjousta aeron kaarilistoista tähän suuntaan ;)
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja pevi »

AERO-puskurin sivuilla oleviin rosteriruuveihin ei kuulu laittaa vastamuttereita, ei eteen eikä taakse. Niiden on vaan tarkoitus painautua läpi muovisten holkkien, joilla on kiinni myös kylkilistat. Niihin ruuveihin, jotka ovat lokasuojan jatkeena tulee tietenkin ruuvit.

Minulla olisi täällä AERO-lokasuojakaaret ja myös kylkilistat :roll:
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1214
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Cs-tonnariin aeron puskurien sopivuus?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Sitten vielä helmat! Kylkilistat voi hätätilassa teipata mustaksi.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Vastaa Viestiin