9000 jubilee??!

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

9000 jubilee??!

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tommosta autoa kävin tässä koeajamassa. Ilmoittautukaapa ne joilla on kokemusta kyseisestä vehkeestä. Tuohan on kuitenkin 9000 mallin viimeisempiä autoja eli onko niissä jotain erikoista. Ajamassani mallissa 2.0t moottori ja manuaaliloota. Tehossa ei tuntunut eroa paljoakaan omaan vapari 2,3i verrattuna. Ilmastointi oli mutta "lisä"ajotietokone puuttui.
Kannattaisikohan tuo ostaa pois kuleksimasta ennen kuin joku toinen TAAS :evil: kerkiää ensin.
Kyselen lisää kunhan keksin jotain. :?
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Mahtaako 2.0 litran moottorilla päästä samanlaisiin kilometri määriin kuin 2,3 litrasilla? Ainakin omassa 2.3:ssa 500tkm ei tunnu juuri missään. Tuolla jubileella ei ole kuin 200tkm ajettu, mitähän korjauksia tuohon on odotettavissa tulevaisuudessa. :roll:

Edit: löysinkin kohtalaisesti tietoa kun ensihuuman jälkeen muistin tuon haku-toiminnon. :oops:
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
pevi
"Hölösuu"
Viestit: 1797
Liittynyt: Pe Joulu 26, 2003 16:11
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja pevi »

Itselläni on samanlainen, tosin Jubileessa tulisi olla ajotietokone vakiona :?: ( minulta saattaisi piakkoin löytyä, tosin pari halukasta on jo jonossa.

Ei sen kanssa mitään ongelmia ole tiedossa ( yleensä ). Ehkä laakerit joutuu vaihtamaan etupyöriin ja alustan puslat. Kone kestää ainakin sen mitä 2.3. Eikä jakopään ketjukaan ole niin merkittävä ongelma.

Aeron spoilerit istuu mielestäni huomattavasti paremmin 9000:een kuin vakio listat.

Kun lastutat sen, niin sitten kyllä vapari jää.........
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

pevi kirjoitti:Itselläni on samanlainen, tosin Jubileessa tulisi olla ajotietokone vakiona :?: ( minulta saattaisi piakkoin löytyä, tosin pari halukasta on jo jonossa.
Tavallinen kellotaulu tuossa näytti olevan r ja info näppäimineen. Riittää kyllä minulle ihan hyvin. Pitää tässä vielä harkita yön yli ja kuka sen tietää mitä sitten tapahtuu....

edit: Ai niin takaluukku ei auennut napista vaan pelkästään avaimella. 8O
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Jussi
"Hölösuu"
Viestit: 2666
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2003 12:02
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jussi »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:edit: Ai niin takaluukku ei auennut napista vaan pelkästään avaimella. 8O
Todennäköisimmin oveen menevän piuhan liitin hapettunut. Vanhemmiten noista liittimistä saattaa pinnit syöpyä olemattomiin asti. Pinnit saa vaihdettua yksitellen eikä ole edes paha homma. Itse olen pöyhinyt töissä romukopasta sopivia pinnejä, mutta niitä saa kaupastakin yksittäiskappaleina... elektroniikkakomponentti liikkeeseen vain katselemaan sopivan näköisiä, sieltä löytyy.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

No nyt se kiesi on sitten hankittu. Saas nähdä onko tuo siunaukseksi vai taakaksi, tulevaisuus näyttää. :roll:
Saa onnitella/ottaa osaa en ole vielä varma kumpaa, pitää odottaa kunnes ensi huuma haihtuu. :?
Ennen en olekaan omistanut alle 10v autoa, tunnelma on katossa :P

Ainiin auto on 98 vuosimallin jubileum 2.0t koneella 215tkm ajettu. Tehoa tuossa ei juuri ole enempää kuin vanhassa vapari 2,3:ssani mutta pitää ehkä lastuttaa se joskus. Sisusta on kyllä hieno nahkoineen ja lentokone merkit penkeissä.
Auto on alkuperältään ruotsista mutta ollut omistuksessa jollakin täällä Ukissa.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Onnea! Ehdottomasti onnea. Sinulla on mahtava auto, todella valmiiksi hiottu versio muutenkin upeasta tonnarista. Tehoahan tuossa 2.0t:ssä on saman verran kuin 2,3i:ssä jonka se vuosimalliin -96 korvasi. Käytännön vääntö taitaa tosin olla käsillä vähän paremmin?

Kelpaa sillä ajella, kesää odotellessa :D
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1676
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:No nyt se kiesi on sitten hankittu. Saas nähdä onko tuo siunaukseksi vai taakaksi, tulevaisuus näyttää. :roll:
Saa onnitella/ottaa osaa en ole vielä varma kumpaa, pitää odottaa kunnes ensi huuma haihtuu. :?
Ennen en olekaan omistanut alle 10v autoa, tunnelma on katossa :P

Ainiin auto on 98 vuosimallin jubileum 2.0t koneella 215tkm ajettu. Tehoa tuossa ei juuri ole enempää kuin vanhassa vapari 2,3:ssani mutta pitää ehkä lastuttaa se joskus. Sisusta on kyllä hieno nahkoineen ja lentokone merkit penkeissä.
Auto on alkuperältään ruotsista mutta ollut omistuksessa jollakin täällä Ukissa.

Suosittelen lastua ehdottomasti. Itsellä on maptun lastu ja sama biili kuin sinulla jolla irtoaa Aero 900:n tehot, ja kyllä lähtee !
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

On tainut sittenkin olla jossakin ranskassa alunperin kun huoltokirjassa mainitaan osa huolloista tehdyksi Toulousessa ja parissa muussa paikkaa. Vasta 2003 on ensimmäinen huolto täällä Ukissa. No on ollut ainakin alkuajan pois täältä suolateiltä. (soy)

Sama se sille missä on ollut, ainoastaan nykykunto kiinnostaa minua. Vielä en ole katunut ostosta, hyvältähän tuo vaikuttaa. Pitäisi vain saada tuo tai vanha vietyä pohjoiseen jollakin keinolla, kun on hankala pitää kahta autoa samanaikaisesti :( .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiikarissa olisi eräs tonnari, ilmeisesti kaiketi jubileum, vm 1998, 2.3T, 165KW, näyttää aerolta penkkejä lukuunottamatta (niissä ne lentokonelogot), alla 16" super aerot. Eikös 2.3 jubessa kuuluisi olla joko 170 tai 200hv? Mitäs tuo aeron kone tuossa tekee, vai loppuivatko tehtalta lepakkopenkit loppuvuonna 1998?
Edit: huomasin että Ruotsissakin oli myynnissä kaksi vm 1998 jubileeta, joissa oli 225hv, ja olikohan merkintä classic sitten perässä, eli koettivatko työntää loput aeron koneet noihin vai mitä nuo ovat? Vai oliko viimeinen keino saada tonnareita myytyä vielä 1998 :)
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
tevisu
"Hölösuu"
Viestit: 1880
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 19:47
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja tevisu »

ng900aero kirjoitti:Kiikarissa olisi eräs tonnari, ilmeisesti kaiketi jubileum, vm 1998, 2.3T, 165KW, näyttää aerolta penkkejä lukuunottamatta (niissä ne lentokonelogot), alla 16" super aerot. Eikös 2.3 jubessa kuuluisi olla joko 170 tai 200hv? Mitäs tuo aeron kone tuossa tekee, vai loppuivatko tehtalta lepakkopenkit loppuvuonna 1998?
Edit: huomasin että Ruotsissakin oli myynnissä kaksi vm 1998 jubileeta, joissa oli 225hv, ja olikohan merkintä classic sitten perässä, eli koettivatko työntää loput aeron koneet noihin vai mitä nuo ovat? Vai oliko viimeinen keino saada tonnareita myytyä vielä 1998 :)
Siskon perheellä myös juuri tuollainen 165kW Jubilee. Penkeissä se "lentokonelogo" ja korisarjaa löytyy.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Eli jos tehtaalla ollaan oltu yhtään loogisia niin tuon aeron moottorin kaveriksi on pistetty myös aeron jouset ja iskarit, eli vaihtaa lepakkopenkit ja peräluukun merkin niin on aero, tai siis ei ole mutta teknisesti on?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
khi
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Maalis 24, 2004 16:48
Paikkakunta: Leppävesi

Viesti Kirjoittaja khi »

Eikös Jubileessa ole Aeron iskarit ja jouset?

Ainakin Ruattin maalla tuntuu löytyvän Jubileeta myös vm.98... en tiiä mikä niissä on sitten ollu valmistuspäivämäärä :roll:
#1966
9-5 Aero wagon Aut.
ex: 9000CSE jubilee 2.3T Aut.
ex: 9-3 2.0lpt
TT
"Turbo"
Viestit: 241
Liittynyt: Ke Elo 06, 2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja TT »

Käsittääkseni Jubilee on puhtaasti varustelupuolen asia eli ei liity tekniikkaan. Jubileeta taidettiin pääasiassa myydä 2,0 matalapaineturboihin.

Suomessa myytiin 9000 2,3t Sport mallia, joka on tekniikaltaan Aeroa vastaava, varustelussa ja sisustassa vain eroja. Sportia sai sitten sellaisilla varusteilla kuin halusi...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Mites puuratti? Pubileessähän sellanen on normaalisti.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin