Tommosta autoa kävin tässä koeajamassa. Ilmoittautukaapa ne joilla on kokemusta kyseisestä vehkeestä. Tuohan on kuitenkin 9000 mallin viimeisempiä autoja eli onko niissä jotain erikoista. Ajamassani mallissa 2.0t moottori ja manuaaliloota. Tehossa ei tuntunut eroa paljoakaan omaan vapari 2,3i verrattuna. Ilmastointi oli mutta "lisä"ajotietokone puuttui.
Kannattaisikohan tuo ostaa pois kuleksimasta ennen kuin joku toinen TAAS kerkiää ensin.
Kyselen lisää kunhan keksin jotain.
Mahtaako 2.0 litran moottorilla päästä samanlaisiin kilometri määriin kuin 2,3 litrasilla? Ainakin omassa 2.3:ssa 500tkm ei tunnu juuri missään. Tuolla jubileella ei ole kuin 200tkm ajettu, mitähän korjauksia tuohon on odotettavissa tulevaisuudessa.
Edit: löysinkin kohtalaisesti tietoa kun ensihuuman jälkeen muistin tuon haku-toiminnon.
Itselläni on samanlainen, tosin Jubileessa tulisi olla ajotietokone vakiona ( minulta saattaisi piakkoin löytyä, tosin pari halukasta on jo jonossa.
Ei sen kanssa mitään ongelmia ole tiedossa ( yleensä ). Ehkä laakerit joutuu vaihtamaan etupyöriin ja alustan puslat. Kone kestää ainakin sen mitä 2.3. Eikä jakopään ketjukaan ole niin merkittävä ongelma.
Aeron spoilerit istuu mielestäni huomattavasti paremmin 9000:een kuin vakio listat.
Kun lastutat sen, niin sitten kyllä vapari jää.........
pevi kirjoitti:Itselläni on samanlainen, tosin Jubileessa tulisi olla ajotietokone vakiona ( minulta saattaisi piakkoin löytyä, tosin pari halukasta on jo jonossa.
Tavallinen kellotaulu tuossa näytti olevan r ja info näppäimineen. Riittää kyllä minulle ihan hyvin. Pitää tässä vielä harkita yön yli ja kuka sen tietää mitä sitten tapahtuu....
edit: Ai niin takaluukku ei auennut napista vaan pelkästään avaimella.
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:edit: Ai niin takaluukku ei auennut napista vaan pelkästään avaimella.
Todennäköisimmin oveen menevän piuhan liitin hapettunut. Vanhemmiten noista liittimistä saattaa pinnit syöpyä olemattomiin asti. Pinnit saa vaihdettua yksitellen eikä ole edes paha homma. Itse olen pöyhinyt töissä romukopasta sopivia pinnejä, mutta niitä saa kaupastakin yksittäiskappaleina... elektroniikkakomponentti liikkeeseen vain katselemaan sopivan näköisiä, sieltä löytyy.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
No nyt se kiesi on sitten hankittu. Saas nähdä onko tuo siunaukseksi vai taakaksi, tulevaisuus näyttää.
Saa onnitella/ottaa osaa en ole vielä varma kumpaa, pitää odottaa kunnes ensi huuma haihtuu.
Ennen en olekaan omistanut alle 10v autoa, tunnelma on katossa
Ainiin auto on 98 vuosimallin jubileum 2.0t koneella 215tkm ajettu. Tehoa tuossa ei juuri ole enempää kuin vanhassa vapari 2,3:ssani mutta pitää ehkä lastuttaa se joskus. Sisusta on kyllä hieno nahkoineen ja lentokone merkit penkeissä.
Auto on alkuperältään ruotsista mutta ollut omistuksessa jollakin täällä Ukissa.
Onnea! Ehdottomasti onnea. Sinulla on mahtava auto, todella valmiiksi hiottu versio muutenkin upeasta tonnarista. Tehoahan tuossa 2.0t:ssä on saman verran kuin 2,3i:ssä jonka se vuosimalliin -96 korvasi. Käytännön vääntö taitaa tosin olla käsillä vähän paremmin?
Kelpaa sillä ajella, kesää odotellessa
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:No nyt se kiesi on sitten hankittu. Saas nähdä onko tuo siunaukseksi vai taakaksi, tulevaisuus näyttää.
Saa onnitella/ottaa osaa en ole vielä varma kumpaa, pitää odottaa kunnes ensi huuma haihtuu.
Ennen en olekaan omistanut alle 10v autoa, tunnelma on katossa
Ainiin auto on 98 vuosimallin jubileum 2.0t koneella 215tkm ajettu. Tehoa tuossa ei juuri ole enempää kuin vanhassa vapari 2,3:ssani mutta pitää ehkä lastuttaa se joskus. Sisusta on kyllä hieno nahkoineen ja lentokone merkit penkeissä.
Auto on alkuperältään ruotsista mutta ollut omistuksessa jollakin täällä Ukissa.
Suosittelen lastua ehdottomasti. Itsellä on maptun lastu ja sama biili kuin sinulla jolla irtoaa Aero 900:n tehot, ja kyllä lähtee !
On tainut sittenkin olla jossakin ranskassa alunperin kun huoltokirjassa mainitaan osa huolloista tehdyksi Toulousessa ja parissa muussa paikkaa. Vasta 2003 on ensimmäinen huolto täällä Ukissa. No on ollut ainakin alkuajan pois täältä suolateiltä. (soy)
Sama se sille missä on ollut, ainoastaan nykykunto kiinnostaa minua. Vielä en ole katunut ostosta, hyvältähän tuo vaikuttaa. Pitäisi vain saada tuo tai vanha vietyä pohjoiseen jollakin keinolla, kun on hankala pitää kahta autoa samanaikaisesti .
Kiikarissa olisi eräs tonnari, ilmeisesti kaiketi jubileum, vm 1998, 2.3T, 165KW, näyttää aerolta penkkejä lukuunottamatta (niissä ne lentokonelogot), alla 16" super aerot. Eikös 2.3 jubessa kuuluisi olla joko 170 tai 200hv? Mitäs tuo aeron kone tuossa tekee, vai loppuivatko tehtalta lepakkopenkit loppuvuonna 1998?
Edit: huomasin että Ruotsissakin oli myynnissä kaksi vm 1998 jubileeta, joissa oli 225hv, ja olikohan merkintä classic sitten perässä, eli koettivatko työntää loput aeron koneet noihin vai mitä nuo ovat? Vai oliko viimeinen keino saada tonnareita myytyä vielä 1998
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ng900aero kirjoitti:Kiikarissa olisi eräs tonnari, ilmeisesti kaiketi jubileum, vm 1998, 2.3T, 165KW, näyttää aerolta penkkejä lukuunottamatta (niissä ne lentokonelogot), alla 16" super aerot. Eikös 2.3 jubessa kuuluisi olla joko 170 tai 200hv? Mitäs tuo aeron kone tuossa tekee, vai loppuivatko tehtalta lepakkopenkit loppuvuonna 1998?
Edit: huomasin että Ruotsissakin oli myynnissä kaksi vm 1998 jubileeta, joissa oli 225hv, ja olikohan merkintä classic sitten perässä, eli koettivatko työntää loput aeron koneet noihin vai mitä nuo ovat? Vai oliko viimeinen keino saada tonnareita myytyä vielä 1998
Siskon perheellä myös juuri tuollainen 165kW Jubilee. Penkeissä se "lentokonelogo" ja korisarjaa löytyy.
Eli jos tehtaalla ollaan oltu yhtään loogisia niin tuon aeron moottorin kaveriksi on pistetty myös aeron jouset ja iskarit, eli vaihtaa lepakkopenkit ja peräluukun merkin niin on aero, tai siis ei ole mutta teknisesti on?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Käsittääkseni Jubilee on puhtaasti varustelupuolen asia eli ei liity tekniikkaan. Jubileeta taidettiin pääasiassa myydä 2,0 matalapaineturboihin.
Suomessa myytiin 9000 2,3t Sport mallia, joka on tekniikaltaan Aeroa vastaava, varustelussa ja sisustassa vain eroja. Sportia sai sitten sellaisilla varusteilla kuin halusi...