Tonnarin kansiremontti

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Pääsi tonnari vähän kuumenemaan ja keitti. Siinä sitten meni tietty kansipahvi.
Kuinkakohan paljon tuollaiseen vm.96 vakitonnariin maksaa kansirempan teko?
Ja jos tekijöitä löytyy Kajaanin likeltä niin laittakaa yv:tä.
900S 2.3 Talladega 1997
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Jos ajatellaan et siellä meni pelkkä pahvi niin eihän siinä kustannusarviot pahat ole..riippuen ihan mitä on halukas uhraamaan remonttiin.
Kuitenkin taso oikaisussa on välttämätöntä käyttää kun kuumana kävi..50-100e paikasta riippuen. Yläpään tiivistesarja n.100-150e. Haluaako jakopäälle tehdä jotain tai läpätä venoja yms..
Jos jonkun pikarempan välttämättä haluaa tehdä niin uus pahvi väliin ja vanhat tiivisteet liimalla ja kansi momenttiin ja toivoo että pelaa..no ei ole mielestäni vaihtoehto..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Keme »

http://www.moottorikoneistamo.com/palvelut/hinnasto/

Esimerkiksi tosta voi arvioida kansirempan kustannusten suuruutta.
jeeeeeee!
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja V-M »

Ei sitä kantta oletusarvoisesti kannata höylätä. Jos tasopinta on sallituissa rajoissa niin putsaus ja kasaan. Ei se keittäminen kantta aina vääristä.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Joo,voin sanoa et oikaisin itsekin tuossa kohtaa kun kone oli auki..heittokellolla suoruuden tarkistus ja muut kansityöt ja läjään..tottakai tarkistus ainakin tehtävä. Riippuen onko mittavälineitä/taitoa ja aikooko ylipäätään tehdä itse vai teetättää korjaamolla.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Premium Override
"Hölösuu"
Viestit: 2234
Liittynyt: Ma Helmi 11, 2008 16:19
Paikkakunta: Tre

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Premium Override »

Ainoo oikee toimintatapa ja neuvo on kannen täyskoneistus, venttiilit, ohjarikumit ja uus tiivistesatsi vähintään. Kaikki muu on epävarmaa.
#5284# 900 GL -84, 9000 CSE 2.3TA-93, 9000 CD 2.3TA -91(projekti) + Muutama tonttu ollut. Petri Oja 0405261005
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Riippunee miten aikomus pitää. Jos vuosia tai muutenkin hyväkuntoinen pelleiltäänkin tekisin kunnon kansirempan, jos ei niin väliä tai huonompikuntoinen muutenkin esim kopaltaan kokeilisin pelkällä tiivisteen vaihdolla.

Omissa toisesta joka työvehje ei tietoa onko koskaan mitään avattukaan ja 370tkm siinä mittarissa, Siihen vaihtasin vain tiivisteen kun kopaltaan jo patinoitunut.
Parempikoppaseen 300tkm johon myös tekniikkaan panostettu on jo tehty kansiremppa 275tkm ja tp-poistokin + öljysihti putsaus 295tkm.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Jäi askarruttamaan miksi muuten alunperin sulla ylikuumeni ? Antautuiko pahvi suoraan vai esim termari jumis, flekti rikki, vesipumppu finito vai mikä ?
Jos jonkun muun vian takia pahvi korkkas niin pelkällä sen vaihdolla tai kansirempallakaan ei kauaa kestä jos syytä ei tiedossa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
tkrakas
"Aero"
Viestit: 332
Liittynyt: Ti Maalis 23, 2004 13:15
Paikkakunta: Pohjois-Suomi

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja tkrakas »

Ylävesiletku vuoti sieltä koneen puolelta ja kone kävi hetken punaisella. Letku lyhennettiin ja laitettiin kiinni. Sitten keräsi ylävesiletkuun valtavaa painetta (oli uusi termari) ja ylävesiletku repesi paineen voimasta. Oli kylläkin aika lopussa mm.sisältä rakeista kumia. Uusi vesiletku kiinni ja jälleen ylävesiletkuun painetta ja vedet pihalle.
900S 2.3 Talladega 1997
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Mites tuota, kansi pitäs saada irti b234:sta. Muuten onkin homma jo melkolailla valmis, mutta nokista pitäisi rattaat saada irti.

Ei meinaa lähteä millään nokkarattaiden pultit auki. Onko näissä vääränkätiset kierteet vai jotain muuta kikkailua, vai pitääkö ottaa jatkovartta mukaan? Kansi on nyt vielä paikoillaan, mutta ketjun voin myös katkaista ja nostaa kannen nokkineen irti jos se hommaa sinänsä helpottaa. Any1?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Normikierteet niissä on. Itse irroitin aikoinaan mutterimopolla (tarttee konekäyttöä kestävän nivelen, jos kansi on paikoillaan). Kova vääntö saattanee huonolla tuurilla vääntää akselin kieroksi.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Jooh, haen seuraavaksi iskevän vääntimen, josko sillä lähtis. Tänks!
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7521
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja mestari »

viimeksi kun kansi otettiin sunnutaina irti niin kannessa oli sellaset montut oikein kulunut kansiahvissa olevien reikien kohdalle ja ei auttanut kuin kiikuttaa samantien se aarporaan ja lastua irti vaikka kellotuksessa ei ollut kuin n 0,05 kok heitto, hyvä tuli ja illasta oli taas auto ajossa. :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 629
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

Juu tuo kansi on siis irtokoneesta, menee koneistukseen tuosta suoraan. Eiköhän siitä soiva peli saada, ainakin jakopää oli vielä ok tikissään kun kiristin oli 9 napsua ulkona kun avasin :o

Kun ny alotettiin niin pari kyssäriä olis vielä: miten tuo nokkien poisotto menee käytännössä, pukeista pultit auki ja akseli nousee pois paikoiltaan? En ole näitä ennen purkanu niin ei mitään hajua onko jotain niksejä mitä pitäs tietää..

Mites kannen putsaus, uskaltaako bräkleenillä ja nukkaamattomalla rievulla pyyhkiä paikat läpeensä?
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Saab-man
"Hirsch"
Viestit: 865
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2004 10:24

Re: Tonnarin kansiremontti

Viesti Kirjoittaja Saab-man »

Juu. Taisin availla niitä vähän kerrassaan vuorotellen aukipäin. Kannen putsailin siten, että purin venttiilit yms. irtoavan pois ja tyrkkäsin koko komeuden bilteman isoon roskapönttöön joka oli täytetty hanakuumalla vedellä ja reippaasti emäksisellä pesuaineella. Sitten letkunpätkä paineilmapistooliin kiinni ja poreita pönttöön. Ohuella kumiletkulla saa hyvin puhalleltua paikat puhtaaksi. Kansi pois pöntöstä ja huolellinen kuivaus paineilmalla. Meinasin kyllä viedä kannen ihan oikeaan pesukoneeseen, mutta lähikorjaamon pesukone oli sillä hetkellä rikki. Voi toki bräkleenilläkin putsailla, mutta edellä mainittu on huomattavasti nopeampi tapa.
Saabisti vuodesta -93

9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Vastaa Viestiin