Nopeat kysymykset

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
GhostZigga
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ti Kesä 07, 2016 21:32
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja GhostZigga »

9000 Aero '97
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

Tonnari88 kirjoitti:Onko lyhyt- ja pitkälohkossa erilaiset veivit?
Ainakin ys3.se listaa saman (59 59 010) paketin sekä '92 B234 että '97 B234L(/R varmaan, kun mainittu vain Turbo).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Rottamobiili
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rottamobiili »

Missä tonnarissa (-97 2.0) sijaitsee vilkkurele? Autossa ei ole apukuskin turvatyynyä. Löysin ketjun missä mainittiin releen sijaitsevan apukuskin puolella olevien sulakkeiden alla tjsp., mutta ketjun autossa oli apukuskin turvatyyny. Onko paikka silti sama oli turvatyynyä tai ei? Laittaisin linkin ketjuun mutta puhelimella selaaminen on hiukan hankalampaa kuin koneella.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4205
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Hanskalokeron yläpuolella, sulakkeiden takana on reletarjotin. Hanskalokero otettava pois edestä. Vaihtoehtoisesti voi poistaa kojelaudan kannen.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Rottamobiili
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rottamobiili »

Sieltähän se löytyikin hanskalokeron takaa. Otin vilkkureleen irti ja laitoin takaisin paikalleen ja kappas, vilkut toimivat taas 8O . Kosketushäiriö vai liekö lopun alkua releen kohdalla. Tarkkaillaan tilannetta, nopeastihan tuon releen kaivaa esille tarvittaessa kunhan vain on sopiva torxi messissä.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2518
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Sieltähän se löytyikin hanskalokeron takaa. Otin vilkkureleen irti ja laitoin takaisin paikalleen ja kappas, vilkut toimivat taas 8O . Kosketushäiriö vai liekö lopun alkua releen kohdalla. Tarkkaillaan tilannetta, nopeastihan tuon releen kaivaa esille tarvittaessa kunhan vain on sopiva torxi messissä.
Ne releen napojen juotokset on porsineet. Avaat sen kuoren ja lämmität ne kolvilla taas hyviks niin pelaa luotettavasti.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Rottamobiili
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rottamobiili »

Ja taas uutta kyssäriä, onko tonnarissa tarpeen pitää viimasuojaa talvella? Sitikassa tuota tuli pidettyä ettei konehuone saanut öljykylpyä. Volvoissa huohottimet jäätyneet ja samasta maastahan nämä tulevat vaikka ainakin tämän foorumin mukaan eroa saabilla ja volvolla on kuin yöllä ja päivällä. En ole yhtäkään volvoa omistanut saati edes koskaan ajanut jos ei raskasta kalustoa lasketa.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ei mulla koskaan viimasuojaa ollut, jos lämmöt jaksaa pysyä normiasennossa(pois lukien roikkuva lämpömittari) niin kyllä sillä tarkenee.
Muistaakseni paria eri termaria saa kyllä et silläkin saa lämmöt paremmin ylös.
En nyt dissaa sen enempää mut aika monta kasari/ysäri toisen merkkistä ruattalaista omistaneena niin ei se tonnari nyt niiiin lämmin olekaan..
Satkut asia erikseen.. 8)
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Ei ole suojia tarvinnut ja orkkis termari 25€ sekä lämppärinkenno kunnos tarkenee hyvin. Lämpimämpi on ku s40 -00 mut og satkuille ei pärjää lämpimyydes, aika samaa tasoa ng 900 ja s60-01 kanssa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Rottamobiili
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 20:07

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Rottamobiili »

Mennään talvi ilman viimasuojaa jos sille ei mitään akuuttia tarvetta tule.
Saabismi ei ole sairaus mutta merkkiuskollisuus on.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7439
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja mestari »

tästä viisastuneena procarista termari ja illalla asennus ja johan tulee jo nyt lämpöstä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

mestari kirjoitti:tästä viisastuneena procarista termari ja illalla asennus ja johan tulee jo nyt lämpöstä.
Juu pitää itsekin muistaa yksi orkkis hakea varalle. Mulla tonnaris tarvike ollu kerran ja sen tempuista viisastuneena ei tule mulle enää koskaan tuolla hintaerolla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
aero
-
Viestit: 8652
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja aero »

Rottamobiili kirjoitti:Ja taas uutta kyssäriä, onko tonnarissa tarpeen pitää viimasuojaa talvella?
Ei, ellei se ole rikki tai ranetettu pilalle. Toki viimasuoja nopeuttaa moottorin lämpenemistä, joka ei ole huono asia, mutta tonnari pitää lämpönsä ja henkensä ilmankin.
Rottamobiili kirjoitti:Sitikassa tuota tuli pidettyä ettei konehuone saanut öljykylpyä. Volvoissa huohottimet jäätyneet ja samasta maastahan nämä tulevat
Tonnarissapa (ainakin pitkälohkossa, mutta muistaakseni myös lyhytlohkossa) onkin jäähdytysnesteellä lämmitetty huohotin tehtaan jäljiltä (tässä päästään siihen ranettamiseen...) eikä sillä ole tapana jäätyä.

OT: Missä Volvossa jäätyy huohotin?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3877
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Tuota meillä on tonnaris valmistusmaana Ruotsi, volvot taas tehty S40 -00 hollanti ja S60 -01 belgia niin ei valmistusmaissa mitään yhteistä.
S40 on vieläpä Mitsubishi Carisman sisarversiokin.
Huohottimen loukon saattaa joutuu putsata noissa ylläolevissa volvois lähinnä rakenteen eikä jäätymisen takia. Tuon homman joutuu varmimmin tekee lyhyiden pätkäajojen, talvella ilman lämmitystä lähdetyllä kylmällä koneella lyhyellä ajelulla, huonojen öljyjen ja pitkien yli 20tkm vaihtovälien avulla.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
hei2618
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Marras 03, 2011 14:01
Paikkakunta: kuopio

Re: Nopeat kysymykset

Viesti Kirjoittaja hei2618 »

Jalkatilaan tulee ihan vettä, ei jäähdytysnestettä. Tuulilasin tiivisteet kovia koppuroita, jostain vuotaa. Onko vinkkejä vai ajellaanko kumpparit jalassa?
Saab 9000 cs -1992
Saab 900 i -1991
Vastaa Viestiin