Olisi nyt tarkoitus laittaa tähänkin autoon radioamatöörilaitteelle oma kiinteä antenninsa katolle taakse. Edellisessä oli jo "valmiina" 6mm jalka, joten ei tullut tutkittua mistä kautta johto oli vedetty, ja miten jalka ylipäätään asennettu. Joskus kun kokeilin tuota kattoverhoilua raottaa sen verran
että pääsisin jalkaan käsiksi, en sitä paria perimmäistä ruuvia ja
kahvoja irti ottamalla iljennyt ruveta voimalla irti repimään. Onko tuossa
vielä jotain huomioon otettavia seikkoja? Vanhoista ketjuista en löytänyt kattavia syväluotauksia kattoverhoilun irroitukseen.
Toinen juttu on sitten kaapelin veto keskikonsoliin. Oletan että kattoverhoilun
päällä oikeassa laidassa on sopivasti tilaa johdon vedolle, ja sitten etupilarissa verhoilun alla kojelaudan sisään ja sittenhän ollaankin jo kohta perillä...
Johannes
Kattoverhoilun "raotus" antennin asennusta varten,
Kattoverhoilun "raotus" antennin asennusta varten,
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Minullakin menee antennijohto C-pilarin kautta takapenkin alle, ja lattiaa pitkin radiokonsoolin taakse. Auto on -89, joten kyseessä taitaa olla alkuperäinen kattoantenni. Tuo reitti voisi olla mukavampi kuin koko matkan kattopahvin päällä...
Sitä kattopahvia ei muuten passaa sitten yhtään taivutella väkisin. Pura suosiolla tarpeeksi tavaraa pois, jotta saat riittävästi tilaa. Eli sitähän pitää takana paikallaan kauhukahvat molemmilla sivuilla (oviaukkojen tiivisteetkin kannattaa huomioida) ja takareunassa muovinappi/napit. (cc:ssä yksi, CS:ssä muistaakseni kaksi, CD:tiedot puuttuvat
) Nappi lähtee ulospäin vetämällä; ei ole kierteitä tms, vain karkeat "heltat".
C-pilarin verhoilut pitävät myöskin kattoverhousta ylhäällä. Siellä ei ole mitään klipsuja tms., onpahan vain kiilattuna C-pahvien ja katon väliin. Jos toisen C-pahvin irrottaa, pitäisi katto saada jo ujutettua toiseltakin puolelta pois. Mikäli C-pahvin painoklipsuja hajoaa urakassa, auttaa Motonetin reissu tilannetta.
Sitä kattopahvia ei muuten passaa sitten yhtään taivutella väkisin. Pura suosiolla tarpeeksi tavaraa pois, jotta saat riittävästi tilaa. Eli sitähän pitää takana paikallaan kauhukahvat molemmilla sivuilla (oviaukkojen tiivisteetkin kannattaa huomioida) ja takareunassa muovinappi/napit. (cc:ssä yksi, CS:ssä muistaakseni kaksi, CD:tiedot puuttuvat

C-pilarin verhoilut pitävät myöskin kattoverhousta ylhäällä. Siellä ei ole mitään klipsuja tms., onpahan vain kiilattuna C-pahvien ja katon väliin. Jos toisen C-pahvin irrottaa, pitäisi katto saada jo ujutettua toiseltakin puolelta pois. Mikäli C-pahvin painoklipsuja hajoaa urakassa, auttaa Motonetin reissu tilannetta.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Jäi mainitsematta, että ainakin toinen B-pilariverhoilu pitää myös irrottaa jotta kattoverhoilu alkaa liikkua.
Ensimmäiseksi voisi yrittää antenniasennusta raottamalla, silloin riittäisi irrottaa takaa katon keskeltä klipsu, ja toisen takakulman ovitiivisteet ylhäältä ja C-pilariverhoilu.
Kattoverhoiluun liittyvää juttua:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9861
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13668
Ensimmäiseksi voisi yrittää antenniasennusta raottamalla, silloin riittäisi irrottaa takaa katon keskeltä klipsu, ja toisen takakulman ovitiivisteet ylhäältä ja C-pilariverhoilu.
Kattoverhoiluun liittyvää juttua:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=9861
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=13668
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Kiitos vinkeistä. Katsotaan milloin kerkiän asennuspuuhiin.
Jos nuo ovat niitä samoja painoklipsuja kuin kojetaulun alla olevissa
verhoilulevyissä, niin AIH. En ole vieläkään keksinyt saako niitä ollenkaan
ehjänä irti? Keskellä olevaa pikku tappia on vaikea vetää, ja sisään päin
työntäminenkään ei auta. Lopulta tappi helähtää irti ja sittenhän se klipsu tuleekin sieltä
Johannes
Jos nuo ovat niitä samoja painoklipsuja kuin kojetaulun alla olevissa
verhoilulevyissä, niin AIH. En ole vieläkään keksinyt saako niitä ollenkaan
ehjänä irti? Keskellä olevaa pikku tappia on vaikea vetää, ja sisään päin
työntäminenkään ei auta. Lopulta tappi helähtää irti ja sittenhän se klipsu tuleekin sieltä

Johannes
9-3 SC 1.8t A -07
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
edelliset:
9000 CSE 2.3TA -96, 9000 CS 2.3 A -92, 900i -87
Eikun ne on samoja klipsuja kuin A-pilariverhoilussa ja ovipahveissa. Kyllä ne joskus aukeaa ehjänä, ja motonetistä saa parinkymmenen pussissa uusia kohtuuhintaan.johkar kirjoitti:Jos nuo ovat niitä samoja painoklipsuja kuin kojetaulun alla olevissa verhoilulevyissä, niin AIH.
Kojetaulun klipsuihin auttaa lyödä puikolla se tappi läpi kiinnikkeen ja mahdollisesti etsiä sitten se tappi jostain kojetaulun syövereistä, jos lensi piiloon.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00