Moro,
on näköjään edellisen omistajan toimesta asennettu bleed-valve tuohon allekirjoituksen aero tonnariin.
https://goo.gl/photos/9VNpTH9gmrvFWNwt9
Mitkäs tuossa on hyödyt ja haitat? Kone tuntuu hyvältä, ja ahdot asetettu nätisti keltaisen ja punaisen rajalle.
Auto on pari kuukautta sitten katsastettu, onkohan tuo bleed silloin ohitettu? Miten nuo alipaineletkut pitäisi kytkeä, jos haluaa palauttaa vakio setupin?
Kiitokset vinkeistä!
Bleed valve
Bleed valve
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Bleed valve
Erittäin huono tapa nostaa tehoa. Riski jos kone nakuttaa niin ei ole mankkuvena ohjaamassa ahtopaineita.
Laita ne letkut takaisin siihen mankkuvenaan joka siinä näyttäis olevan vieressä.
W= hukkaportti C= turbon imupuoli R= paluu.
Se pitäis sirittää kun kaasua painaa jos toimii.
Laita ne letkut takaisin siihen mankkuvenaan joka siinä näyttäis olevan vieressä.
W= hukkaportti C= turbon imupuoli R= paluu.
Se pitäis sirittää kun kaasua painaa jos toimii.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Bleed valve
Jos veikata pitää, niin mankkuvena on hajalla eikä edellinen omistaja ole halunnut ostaa uutta. T7-modaus on onneksi suht helppo ja halpa tehdä.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Bleed valve
Joo,
Ääni tuolle rikkoontuneelle magneettiventtiilille.
T7 modaus kannattaa tehdä, niin saa mielenrauhan.
Tosin, jos auto muuten on vakio, niin eipä tuossa ihan hirveitä nakutus riskejä ole.
Ääni tuolle rikkoontuneelle magneettiventtiilille.
T7 modaus kannattaa tehdä, niin saa mielenrauhan.
Tosin, jos auto muuten on vakio, niin eipä tuossa ihan hirveitä nakutus riskejä ole.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Re: Bleed valve
T5 mankkuvenaa saa myös järkihintaan, ja pelaahan ne ihan hyvin, ei ehkä niin luotettavia ole kuin T7 magneettiventiilit, mut aivan hyvin tontut niillä eli. Eli yksi vaihtoehto on laittaa alkuperäinen toimiva magneettiventiili tilalle, ja antaa olla.
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: Bleed valve
Vielä ei ole tullut testattua vanhaa magneettiventtiiliä, kun termarin vaihto ei täysin korjannut lämpötilaongelmaa. Ehtiihän tuon; ei ole nyt liukkailla tarvetta talla pohjassa autoa särkeä. Normi ajossa tuo bleedi tuntuisi pelaavan ihan hyvin.
Tuota T5 mankkuvenaa olen vähän mietiskellyt itsekin. Ajan myötä olisi tarkoitus muuttaa käyttö enemmän kakkosautosta harrastepohjaiseksi, ja saada se viimeisteltyyn originaalikuntoon.
Tuota T5 mankkuvenaa olen vähän mietiskellyt itsekin. Ajan myötä olisi tarkoitus muuttaa käyttö enemmän kakkosautosta harrastepohjaiseksi, ja saada se viimeisteltyyn originaalikuntoon.
2.0t Biopower 9-3 -09
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314
ex 2.3Aero 9000 -96; ex 2.0Aero 9-3 -00; ex 2.0t 9-3 -02
#7314