9000 osto
9000 osto
Suunnitelen tässä satkusta luopumista ja tonnarin ostoa. Vuosimalli 95-97 kiinnostaa ja erityisesti 2.3 T kone. Mihinkä asioihin kannattaa kiinnittää huomiota. Onko 150 000 kilometriä minkäverran tuolle koneelle ja mikä noissa hajoaa/kuluu. Ja minkälainen kärry muuten on, koeajolle en ole vielä päässyt. Ja minkäverran hörppii bensaa kaupungissa/tiellä.
Alle 150tkm ajettu Saabi on käytännössä uusi, mallista riippumatta jos ei ole ruoste päässyt raiskaamaan.
Bensaa menee aika reippaasti, maantiellä 8.3-9 litraa ja kaupungissa about 13, ainakin hesan keskustan ruuhkissa. Nämä siis automaatilla.
On loistava kärry, suosittelen koeajamaan, uskomattoman mukava kyyti, pehmeä ja hiljainen, tykkää kovastakin vauhdista.
Ei pahaa sanottavaa.
Bensaa menee aika reippaasti, maantiellä 8.3-9 litraa ja kaupungissa about 13, ainakin hesan keskustan ruuhkissa. Nämä siis automaatilla.
On loistava kärry, suosittelen koeajamaan, uskomattoman mukava kyyti, pehmeä ja hiljainen, tykkää kovastakin vauhdista.
Ei pahaa sanottavaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: 9000 osto
Olen vakuuttunut että koeajon jälkeen olet myytyä miestäarnoldi kirjoitti: Ja minkälainen kärry muuten on, koeajolle en ole vielä päässyt.

Se on itse koettava, vaikea kuvailla muuten kuin toteamalla: on loistava.
Kuuntele ettei tasapainoakselien ketju rahise pahasti, vähän se saa ääntää. Ja kun ropisee niin koko ketju vaan huitsin nevadaan

Kannatta kuitenkin tarkistaa pohjan kunto, etenkin jos täällä pohjolassa on ajeltu. Alustan väljyyden huomaa ajossa, pitää mennä kuin juna parinsadankin vauhdissa (en silti suosittele kokeilemaan). Suhinoita ym. ei saa juurikaan kuulua. Valitse hyvä yksilö niin säästät pitkän pennin korjauksissa, halvinta ei kannata ottaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mulla on tässä tampereella -95 aero, joten koeajoa onnistuu täälläkin. Tosin vasta pääsiäisen jälkeen, kun oon ensi viikon reissussa.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Heh! minullakin on nyt kaksi tonnaria kun en raaskinut luopua vanhasta vaihdossa. Enemmän käyttöarvoa kuin vaihtoarvoa vm 91 tonnarissa.
Mutta asiaan. Ainakin tuo 2.3 kone kestää kilometrejä kun minullekin niitä on kertynyt 570tkm tuohon vanhempaan. En tiedä miten turbo edesauttaa kulumista mutta luonne muuttuu ainakin täysin verrattuna vapaastihönkivään. Käsittääkseni vm.92 lähtien tonnarissa on kuitenkin sinkitty korin alaosaa, joten eivät niin ruosteherkkiä kuin vanhemmat mallit.
Mutta asiaan. Ainakin tuo 2.3 kone kestää kilometrejä kun minullekin niitä on kertynyt 570tkm tuohon vanhempaan. En tiedä miten turbo edesauttaa kulumista mutta luonne muuttuu ainakin täysin verrattuna vapaastihönkivään. Käsittääkseni vm.92 lähtien tonnarissa on kuitenkin sinkitty korin alaosaa, joten eivät niin ruosteherkkiä kuin vanhemmat mallit.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
No iltaa vaan!
Vaikka uudemmat ovat sinkittyjä ainakin alaosistaan, niin silti suosittelen tarkastamaan ruosteet, tai siis sen ettei niitä ole
Kyllähän sinkki vastustaa aikansa mutta ei sekään lopulta mahda mitään sen prklen suolankylvölle, helmojen saumat sekä takakaarien jälkeiset "pussit" kannattaa tarkistaa, ja ne "pussit" myös takakontista käsin verhoilut irroittamalla ja lampun kanssa sisältäpäin.
Vaikka uudemmat ovat sinkittyjä ainakin alaosistaan, niin silti suosittelen tarkastamaan ruosteet, tai siis sen ettei niitä ole

Kyllähän sinkki vastustaa aikansa mutta ei sekään lopulta mahda mitään sen prklen suolankylvölle, helmojen saumat sekä takakaarien jälkeiset "pussit" kannattaa tarkistaa, ja ne "pussit" myös takakontista käsin verhoilut irroittamalla ja lampun kanssa sisältäpäin.
CD = porrasperäPasini kirjoitti:Mitäs se tuo CDE niinkun meinaa?
E = varustetaso
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Hane_81 kirjoitti:Tuskin ainakaan dieselMinuteman kirjoitti:Ihan vain sairaalloisesta uteliaisuudestani johtuen kysyn, että milläs myllyllä tämä Tonnari on?Pasini kirjoitti:Iltaa vaan kaikille!
Oon tekemässä kauppoja 9000 CDE:stä, ajettu 296 MY1995. 300tkm ajettu.![]()
![]()

Kumma juttu sinänsä se, että tosiaan sain Äitinikin käännytetyksi Saabistiksi 2,3TA Tonnarin avustuksella, sekä parhaan Kaverinikin, vaikka uudempia ja parempia (?) Saabejakin on, niin silti tuossa Tonnarissa on sitä jotakin mitä en löytänyt kahta 9-5:ttä ajeltuani. Ei tietenkään sillä että esim. 9-5 huono olisi, ei varmasti, mutta jotakin fiilispohjaista siinä on..
Tottumis, ja fiilisjuttujahan nämä, ja kait sekin että Tonnarissa mahtuu vaikka sirkus esiintymään.
Ot, ot, mutta Tonnareihin liittyy
