9000 osto

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
arnoldi
Matalapaineturbo
Viestit: 156
Liittynyt: Ma Huhti 05, 2004 12:27
Paikkakunta: Tampere

9000 osto

Viesti Kirjoittaja arnoldi »

Suunnitelen tässä satkusta luopumista ja tonnarin ostoa. Vuosimalli 95-97 kiinnostaa ja erityisesti 2.3 T kone. Mihinkä asioihin kannattaa kiinnittää huomiota. Onko 150 000 kilometriä minkäverran tuolle koneelle ja mikä noissa hajoaa/kuluu. Ja minkälainen kärry muuten on, koeajolle en ole vielä päässyt. Ja minkäverran hörppii bensaa kaupungissa/tiellä.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Alle 150tkm ajettu Saabi on käytännössä uusi, mallista riippumatta jos ei ole ruoste päässyt raiskaamaan.
Bensaa menee aika reippaasti, maantiellä 8.3-9 litraa ja kaupungissa about 13, ainakin hesan keskustan ruuhkissa. Nämä siis automaatilla.
On loistava kärry, suosittelen koeajamaan, uskomattoman mukava kyyti, pehmeä ja hiljainen, tykkää kovastakin vauhdista.
Ei pahaa sanottavaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Noilla vuosimalleilla ei pitäisi siitä ruosteesta vielä olla ongelmia.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9411
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Re: 9000 osto

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

arnoldi kirjoitti: Ja minkälainen kärry muuten on, koeajolle en ole vielä päässyt.
Olen vakuuttunut että koeajon jälkeen olet myytyä miestä :wink:
Se on itse koettava, vaikea kuvailla muuten kuin toteamalla: on loistava.
Kuuntele ettei tasapainoakselien ketju rahise pahasti, vähän se saa ääntää. Ja kun ropisee niin koko ketju vaan huitsin nevadaan :D
Kannatta kuitenkin tarkistaa pohjan kunto, etenkin jos täällä pohjolassa on ajeltu. Alustan väljyyden huomaa ajossa, pitää mennä kuin juna parinsadankin vauhdissa (en silti suosittele kokeilemaan). Suhinoita ym. ei saa juurikaan kuulua. Valitse hyvä yksilö niin säästät pitkän pennin korjauksissa, halvinta ei kannata ottaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ajan kaksi kertaa viikossa Tampereen ohi. Maanantaiaamuna ja perjantai-iltapävänä. Koeajolenkkejä tarjolla.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Mulla on tässä tampereella -95 aero, joten koeajoa onnistuu täälläkin. Tosin vasta pääsiäisen jälkeen, kun oon ensi viikon reissussa.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Heh! minullakin on nyt kaksi tonnaria kun en raaskinut luopua vanhasta vaihdossa. Enemmän käyttöarvoa kuin vaihtoarvoa vm 91 tonnarissa.

Mutta asiaan. Ainakin tuo 2.3 kone kestää kilometrejä kun minullekin niitä on kertynyt 570tkm tuohon vanhempaan. En tiedä miten turbo edesauttaa kulumista mutta luonne muuttuu ainakin täysin verrattuna vapaastihönkivään. Käsittääkseni vm.92 lähtien tonnarissa on kuitenkin sinkitty korin alaosaa, joten eivät niin ruosteherkkiä kuin vanhemmat mallit.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

..ja jos manuaaliin tähtäät, ei bensankulutuskaan päätä huimaa, vaan suorastaan yllättää :!: (sen vähäisyys :wink: ) Auto ON tosin kuin tehty automaattivaihteiseksi, mutta kaikkea ei voi saada, eihän..? :)
MacSaab
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Su Loka 12, 2003 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MacSaab »

Osta tonnari ja tervetuloa tonttujoukkoon! Kakspistekolme tee on susi lammasten vaatt.. pelleissä. Omani täytti tänään kymmenen vuotta. Ryystettiin yhdessä kakkukahvit. :D
Pasini
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Tammi 01, 2007 21:59

Viesti Kirjoittaja Pasini »

Iltaa vaan kaikille!

Oon tekemässä kauppoja 9000 CDE:stä, ajettu 296 MY1995. 300tkm ajettu.

Mitä minun kannattaisi tarkastaa autosta, jo mainittujen lisäksi?

Tomaatti se on.

Mitäs se tuo CDE niinkun meinaa?

Onko ACC luotettava?

Kiitos vastauksista!!
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

No iltaa vaan!

Vaikka uudemmat ovat sinkittyjä ainakin alaosistaan, niin silti suosittelen tarkastamaan ruosteet, tai siis sen ettei niitä ole :)

Kyllähän sinkki vastustaa aikansa mutta ei sekään lopulta mahda mitään sen prklen suolankylvölle, helmojen saumat sekä takakaarien jälkeiset "pussit" kannattaa tarkistaa, ja ne "pussit" myös takakontista käsin verhoilut irroittamalla ja lampun kanssa sisältäpäin.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Pasini kirjoitti:Mitäs se tuo CDE niinkun meinaa?
CD = porrasperä
E = varustetaso
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Pasini kirjoitti:Iltaa vaan kaikille!

Oon tekemässä kauppoja 9000 CDE:stä, ajettu 296 MY1995. 300tkm ajettu.
Ihan vain sairaalloisesta uteliaisuudestani johtuen kysyn, että milläs myllyllä tämä Tonnari on? :wink:
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

Minuteman kirjoitti:
Pasini kirjoitti:Iltaa vaan kaikille!

Oon tekemässä kauppoja 9000 CDE:stä, ajettu 296 MY1995. 300tkm ajettu.
Ihan vain sairaalloisesta uteliaisuudestani johtuen kysyn, että milläs myllyllä tämä Tonnari on? :wink:
Tuskin ainakaan diesel :lol: :lol: :lol:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Minuteman
"Hölösuu"
Viestit: 4597
Liittynyt: Ma Syys 04, 2006 09:00
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Minuteman »

Hane_81 kirjoitti:
Minuteman kirjoitti:
Pasini kirjoitti:Iltaa vaan kaikille!

Oon tekemässä kauppoja 9000 CDE:stä, ajettu 296 MY1995. 300tkm ajettu.
Ihan vain sairaalloisesta uteliaisuudestani johtuen kysyn, että milläs myllyllä tämä Tonnari on? :wink:
Tuskin ainakaan diesel :lol: :lol: :lol:
:lol: No ei varmaan, onneksi, mutta tosiaan haluttaisi tietää mikä jyvä siellä konehuoneessa piilee..

Kumma juttu sinänsä se, että tosiaan sain Äitinikin käännytetyksi Saabistiksi 2,3TA Tonnarin avustuksella, sekä parhaan Kaverinikin, vaikka uudempia ja parempia (?) Saabejakin on, niin silti tuossa Tonnarissa on sitä jotakin mitä en löytänyt kahta 9-5:ttä ajeltuani. Ei tietenkään sillä että esim. 9-5 huono olisi, ei varmasti, mutta jotakin fiilispohjaista siinä on..

Tottumis, ja fiilisjuttujahan nämä, ja kait sekin että Tonnarissa mahtuu vaikka sirkus esiintymään.

Ot, ot, mutta Tonnareihin liittyy :)
Vastaa Viestiin