Madallus-sarja keväällä -89 tonnariin mistäpäin?
Madallus-sarja keväällä -89 tonnariin mistäpäin?
Mistäpäin kannattaisi kysellä..ois jousi ja iskari remppa eessä ja aattelin että laittais jonkun madallus-sarjan riippuen tietenkin hinta-eroista!Etu iskarin yläpään laakerit lienevät kanssa entiset kun ajaa kuoppaan kuuluu helvetinmoinen kolahdus??
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
mulla olisi alle 5000km ajettu H&R + Koni Sport yhdistelmä 9000:seen jouten (auto ruostui pois )
valmiiksi etutolpat rakennettuina
(Konihan laitetaan katkaistuun Saabin alkup. Sachs kaasuiskarin tolppaan)
valmiiksi etutolpat rakennettuina
(Konihan laitetaan katkaistuun Saabin alkup. Sachs kaasuiskarin tolppaan)
Viimeksi muokannut Gripen, Ti Maalis 22, 2005 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Madallus-sarja keväällä -89 tonnariin mistäpäin?
Katso nyt iskariremontin yhteydessä välykset vielä pallonivelistä sekä raidetangon päistä ja tsekkaa alatukivarren runkokiinnityksen alumiinihelojen kunto. Veikkaan että noilla jo kolinat loppuu...kepakok kirjoitti:..ois jousi ja iskari remppa eessä ja aattelin että laittais jonkun madallus-sarjan riippuen tietenkin hinta-eroista!Etu iskarin yläpään laakerit lienevät kanssa entiset kun ajaa kuoppaan kuuluu helvetinmoinen kolahdus??
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
hyviä sport-iskareita tonnariin ovat
Bilstein Sport keltainen
ja
Koni Sport keltainen
niitä voi käyttää max 40mm (turbo 25mm) madaltavien madallusjousien kanssa
---------------------
Bilstein Original, Sachs kaasu, Boge kaasu ovat vakiota vastaavia iskareita tonnariin = hieman liian vaisu vaimennus madallusjousille
Bilstein Sport keltainen
ja
Koni Sport keltainen
niitä voi käyttää max 40mm (turbo 25mm) madaltavien madallusjousien kanssa
---------------------
Bilstein Original, Sachs kaasu, Boge kaasu ovat vakiota vastaavia iskareita tonnariin = hieman liian vaisu vaimennus madallusjousille
Pallonivelet ovat kyllä syyllisiä uskomattoman monessa tapauksessa. Mulla on kolissut kuoppaan ajaessa oikeastaan niin kauan kuin auto on mulla ollut. Olen syytellyt iskarin yläpään laakeria, vakaajan puslia yms, sekä vaihtanut alakolmion kaikki puslat jotka kyllä olivat LOPPU.
Vuosi sitten katsastusmies halusi vaihdattaa autoon oikean pallon. Kolina väheni huomattavasti, mutta on nyt talvikelien rytyytyksessä taas pahentunut. Tänä vuonna ajattelin "ennakoida" ja nostin auton tunkilla ylös. Ihan meisselillä vääntelemällä pystyi toteamaan 4-5mm pystysuuntaisen väljyyden vasemmalla puolella Vaihdoin nivelen ennen leimalleajoa, eikä etupäästä löytynyt mitään sanottavaa, mitä nyt inssi naureskeli uutuuttaan kiiltelevälle pallonivelelle...
Kolina hävisi sen tien, nyt hiukan harmittaa ettei vaikka varmuuden vuoksi jo ajat sitten vaihtanut noita palloja, kun vaihtotyö on olematon eikä osakaan hinnalla pilattu. On ne sitten alkuperäiset, yhteen tai kahteen kertaan vaihdetut, voi niiden 300tkm:n kohdalla olettaa silti olevan vaihtokunnossa.
Vuosi sitten katsastusmies halusi vaihdattaa autoon oikean pallon. Kolina väheni huomattavasti, mutta on nyt talvikelien rytyytyksessä taas pahentunut. Tänä vuonna ajattelin "ennakoida" ja nostin auton tunkilla ylös. Ihan meisselillä vääntelemällä pystyi toteamaan 4-5mm pystysuuntaisen väljyyden vasemmalla puolella Vaihdoin nivelen ennen leimalleajoa, eikä etupäästä löytynyt mitään sanottavaa, mitä nyt inssi naureskeli uutuuttaan kiiltelevälle pallonivelelle...
Kolina hävisi sen tien, nyt hiukan harmittaa ettei vaikka varmuuden vuoksi jo ajat sitten vaihtanut noita palloja, kun vaihtotyö on olematon eikä osakaan hinnalla pilattu. On ne sitten alkuperäiset, yhteen tai kahteen kertaan vaihdetut, voi niiden 300tkm:n kohdalla olettaa silti olevan vaihtokunnossa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Gripen kirjoitti:mulla olisi alle 5000km ajettu H&R + Koni Sport yhdistelmä 9000:seen jouten (auto ruostui pois )
valmiiksi etutolpat rakennettuina
(Konihan laitetaan katkaistuun Saabin alkup. Sachs kaasuiskarin tolppaan)
mitä pidät hintaa?
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa