Madallus-sarja keväällä -89 tonnariin mistäpäin?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

Madallus-sarja keväällä -89 tonnariin mistäpäin?

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Mistäpäin kannattaisi kysellä..ois jousi ja iskari remppa eessä ja aattelin että laittais jonkun madallus-sarjan riippuen tietenkin hinta-eroista!Etu iskarin yläpään laakerit lienevät kanssa entiset kun ajaa kuoppaan kuuluu helvetinmoinen kolahdus??
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Gripen
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:45

Viesti Kirjoittaja Gripen »

mulla olisi alle 5000km ajettu H&R + Koni Sport yhdistelmä 9000:seen jouten (auto ruostui pois :) )
valmiiksi etutolpat rakennettuina
(Konihan laitetaan katkaistuun Saabin alkup. Sachs kaasuiskarin tolppaan)
Viimeksi muokannut Gripen, Ti Maalis 22, 2005 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8089
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Madallus-sarja keväällä -89 tonnariin mistäpäin?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

kepakok kirjoitti:..ois jousi ja iskari remppa eessä ja aattelin että laittais jonkun madallus-sarjan riippuen tietenkin hinta-eroista!Etu iskarin yläpään laakerit lienevät kanssa entiset kun ajaa kuoppaan kuuluu helvetinmoinen kolahdus??
Katso nyt iskariremontin yhteydessä välykset vielä pallonivelistä sekä raidetangon päistä ja tsekkaa alatukivarren runkokiinnityksen alumiinihelojen kunto. Veikkaan että noilla jo kolinat loppuu...
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Gripen
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:45

Viesti Kirjoittaja Gripen »

etualatukivarsien takapusla varsinkin
T16
"Turbo"
Viestit: 300
Liittynyt: La Kesä 14, 2003 21:32

Viesti Kirjoittaja T16 »

hyviä sport-iskareita tonnariin ovat

Bilstein Sport keltainen
ja
Koni Sport keltainen

niitä voi käyttää max 40mm (turbo 25mm) madaltavien madallusjousien kanssa

---------------------

Bilstein Original, Sachs kaasu, Boge kaasu ovat vakiota vastaavia iskareita tonnariin = hieman liian vaisu vaimennus madallusjousille
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Pallonivelet ovat kyllä syyllisiä uskomattoman monessa tapauksessa. Mulla on kolissut kuoppaan ajaessa oikeastaan niin kauan kuin auto on mulla ollut. Olen syytellyt iskarin yläpään laakeria, vakaajan puslia yms, sekä vaihtanut alakolmion kaikki puslat jotka kyllä olivat LOPPU.

Vuosi sitten katsastusmies halusi vaihdattaa autoon oikean pallon. Kolina väheni huomattavasti, mutta on nyt talvikelien rytyytyksessä taas pahentunut. Tänä vuonna ajattelin "ennakoida" ja nostin auton tunkilla ylös. Ihan meisselillä vääntelemällä pystyi toteamaan 4-5mm pystysuuntaisen väljyyden vasemmalla puolella :!: Vaihdoin nivelen ennen leimalleajoa, eikä etupäästä löytynyt mitään sanottavaa, mitä nyt inssi naureskeli uutuuttaan kiiltelevälle pallonivelelle...

Kolina hävisi sen tien, nyt hiukan harmittaa ettei vaikka varmuuden vuoksi jo ajat sitten vaihtanut noita palloja, kun vaihtotyö on olematon eikä osakaan hinnalla pilattu. On ne sitten alkuperäiset, yhteen tai kahteen kertaan vaihdetut, voi niiden 300tkm:n kohdalla olettaa silti olevan vaihtokunnossa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
kepakok
"Ruisku"
Viestit: 146
Liittynyt: Ke Maalis 02, 2005 13:28
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja kepakok »

Gripen kirjoitti:mulla olisi alle 5000km ajettu H&R + Koni Sport yhdistelmä 9000:seen jouten (auto ruostui pois :) )
valmiiksi etutolpat rakennettuina
(Konihan laitetaan katkaistuun Saabin alkup. Sachs kaasuiskarin tolppaan)

mitä pidät hintaa?
Saab 9-5 -01 Uudella koneella ilman etanolia..se kuuluu vain juotavaksi
Saab 9-5 Vakio 2.3T autom.-98 tässäkin vain vänkäri etanolissa
Gripen
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 19:45

Viesti Kirjoittaja Gripen »

laita viesti tai e-mail kun tämä ei ole myyntipalsta
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Mulla ois kans tulossa uudet jouset ja iskarit tässä keväällä autoon. Aatelin tilata rikulta, makoi mitä maksoi..?? Eli tollanen 40mm madallus pitäis saada, joten kertokaahan minkä laiset kannattas ostaa..?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Henk koht. voin suositella tota H&R ja Koni yhdistelmää, et varmasti pety :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
hakuba2
"Hölösuu"
Viestit: 1477
Liittynyt: Ma Tammi 26, 2004 18:13
Paikkakunta: Vihtavuori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hakuba2 »

Frostgrey kirjoitti:Henk koht. voin suositella tota H&R ja Koni yhdistelmää, et varmasti pety :wink:
Miks vast koht..? Eikö oo viellä toiminu?
93 1.9 TTiD -11
93x 2.0t -10
95 2.3T Aero -00
96 super -79
#1951
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3712
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Ups :oops: Tarkoitin Henkilökohtaisesti :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Vastaa Viestiin