Vauhtipyörän koneistus

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Tuntuvat olevan kiven alla nuo 240mm vauhtipyörät. 215mm vauhtipyörän koneistaminen 240mm asetelmalle. Onko kokemuksia? En löytänyt netistä kuvaa molemmista jotta vertailu onnistuisi. Olettaisin kuitenkin olevan mahdollista koska hammaskehän halkaisia on sama?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Ei tarkkaa muistikuvaa rakenteesta,mulla on pajalla pikku vauhtis,pitää tutkia onko mahdollista siitä koneistaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kuva
Tossa kuvassa on koneistettu 228mm asetelmalle ja levylle tarkoitettu NG900 vauhtipyörä. Onko Tonnarin 215mm levylle tarkoitetussa vauhtipyörässä tommonen levyn ympärillä kiertävä ura? Jos on, niin mahtuuko 240mm levy sen uran sisäpuolelle? Asetelma itsessään varmastikin mahtuu vauhtipyörään.
jeeeeeee!
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Just meinasinkin noita ohjauksia. Vaihtuuko niiden paikka sen 12.5mm /puoli vai onko asetelma sama 215 kun 240mm setissä. Mites kun pinnan ajaa suoraksi. Puhutaan vain noin 1-2mm pykälästä.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
ladis
"Ruisku"
Viestit: 112
Liittynyt: Ma Heinä 16, 2012 19:01
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja ladis »

215mm asetelma on erikokoinen kuin 228/240mm asetelma, joten tappien/reikien paikat menee uusiksi.
Saab 9000 CD -97 2.0t Maptun Stage 3
Lada 1200L -88 1.7 TIC
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Tuo koneistus puoli ei ole ongelma. Pelit ja vehkeet + erittäin pätevä koneistaja löytyy töistä. Kyllähän tuon tekee vaikka umpisesta kerta hammaskehä on rympillä kiinni. 215 jalostamalla taitaa päästä iisimmin.
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja Keme »

topperharley kirjoitti:215 jalostamalla taitaa päästä iisimmin.
Tai ostamalla suoraan sopivan jota ei tarvitse koneistella.
jeeeeeee!
topperharley
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Marras 11, 2009 19:20

Re: Vauhtipyörän koneistus

Viesti Kirjoittaja topperharley »

Onko myytävänä?
# 6427
Saab 9000 2.0t - 5v my96.

On your feet you feel the beat, it goes straight to your spine
Shake your head, you must be dead if it don't make you fly.

Lemmy 1945-2015.
Vastaa Viestiin