Tonnari on laiska
Re: Tonnari on laiska
Torque herjailee "Bad ELM 327 Clone" ja heittää aika monta erroria siihen laskuriin.
Harmi kun on vaan tämä yksi auto, jolla testailla. Pitäiskö ostaa toinen tähän tarkoitukseen .
Harmi kun on vaan tämä yksi auto, jolla testailla. Pitäiskö ostaa toinen tähän tarkoitukseen .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tonnari on laiska
Aina pitää olla monta autoa varmuuden vuoksi
Äkkiseltään virheilmoitus kuulostaa ongelmalta Torquen ja elmipalikan välissä. Nuo kiinalaiset elmipalikat on joskus melko tuuripeliä. En kuitenkaan vanno varmaksi, ei ole tuttu ilmoitus.
Äkkiseltään virheilmoitus kuulostaa ongelmalta Torquen ja elmipalikan välissä. Nuo kiinalaiset elmipalikat on joskus melko tuuripeliä. En kuitenkaan vanno varmaksi, ei ole tuttu ilmoitus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Tonnari on laiska
Joo. Kumminkin puhelin ja Torque ottaa palikkaan yhteyden, ecuun vain ei. Huono tuuri kyllä tosiaan, jos molemmat palikat sattuneet maanantaikappaleita.
Ärsyttävää säätöä kyllä
Ärsyttävää säätöä kyllä
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tonnari on laiska
Tänään öljynvaihdon yhteydessä lähikorjaamon ukkeli tutki tuota hukkiksen tankoa ja sanoi, että nivel oli aivan totaalijumissa. Tankoa ei saanut irrallaankaan liikkumaan mihinkään.
Sanoi että turbo pitäisi ottaa pöydälle ja liotella niveltä, niin ehkä vielä hajoamatta liikkuisi.
On se hyvin ruostunut paikoilleen sitten vissiin .
Sanoi että turbo pitäisi ottaa pöydälle ja liotella niveltä, niin ehkä vielä hajoamatta liikkuisi.
On se hyvin ruostunut paikoilleen sitten vissiin .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Tonnari on laiska
Vaihdoin käytetyn T5 magneettiventtiilin. Entinen jumetti eli ahdot nous fuelcuttiin asti. Nyt tällä "uudella" ei nouse kuin peruspaineille.
Falskaakohan bypass?
Terv. Jari
Falskaakohan bypass?
Terv. Jari
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Tonnari on laiska
Ota joku irtopätkä 4-6mm letkua jos löytyy ja bypassin päästä vedät alipaineletkun irti. Pätkä tilalle kiinni ja imet niin jos tulee ilmaa suuhun on kalvo rikki, jos taas ei pullistu kuin otsasuoni on kalvo ja bypass ehjä.pasijalmari kirjoitti:Vaihdoin käytetyn T5 magneettiventtiilin. Entinen jumetti eli ahdot nous fuelcuttiin asti. Nyt tällä "uudella" ei nouse kuin peruspaineille.
Falskaakohan bypass?
Terv. Jari
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Tonnari on laiska
Ei ollut tähän letkua mutta pitää lähipäivinä kokeilla.
Tuskin vika siinä kuitenkaan on koska toisella venalla ahtaa liikaa toisella liian vähän?
Puhallustestin tulos puoltaa tätä koska vähän ahtavasta menee helposti ilma puhallettaessa R:ään ja liikaa ahtavasta ei mene kuin pumpulla.
Eli tuo toinen laskisi liian helpolla ilman läpi ja toinen liian myöhään....
Terv. Jari
Tuskin vika siinä kuitenkaan on koska toisella venalla ahtaa liikaa toisella liian vähän?
Puhallustestin tulos puoltaa tätä koska vähän ahtavasta menee helposti ilma puhallettaessa R:ään ja liikaa ahtavasta ei mene kuin pumpulla.
Eli tuo toinen laskisi liian helpolla ilman läpi ja toinen liian myöhään....
Terv. Jari
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Tonnari on laiska
Voihan se bypassikin vuotaa, mutta jos ahtokäytös muuttuu rankasti mankkuvenan vaihdolla, niin kyllä minä katsoisin ennemmin mankkuvenaa tai sen ohjausta. Liekö kumpaakaan venaa päästy toteamaan ehjäksi toisessa autossa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Tonnari on laiska
Sulake apc nimellä ja oliko 5A ehjä ohjaamossa sulakelokerossa? Multa noita paloi viallisten t5 venojen kanssa ja peruspaineet vain antaa palaneella sulakkeella. Tosin jos viallinen ahtaa yhä sen maksimin niin sulake pitäs olla ehjä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Tonnari on laiska
Nyt kun on viimein sulaa tietäkin ollut, niin päässyt vähän lisää kaasuttelemaan. Pedaalin pohjaan polkiessa kierrokset nousevat tasaisesti ja autokin kiihtyy ensin nätisti, mutta sitten kierrokset pomppaavat todella nopeasti korkealle ja auto puutuu. Oisko sitten kuitenkin turbovikaa? Vai käyttäytyykö se noin vuodonkin kanssa?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tonnari on laiska
Kuulostaa että kytkin luistaa..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tonnari on laiska
No niinpä tosiaan! joskus luistavalla kytkimellä olevaa autoa ajanut ja ei se tuolta tuntunut, mutta ehkä tää on vasta alkuvaiheessa.
Jokohan lähtee Saab verkonpainoksi .
Jokohan lähtee Saab verkonpainoksi .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tonnari on laiska
Vähän paremmin tänään kerkisin käydä vielä kokeilemassa kiihdytystä. Tuo eilinen viestini huonosti selitetty.
Eli siis: Kun 80 km/h vauhdissa polkaisee kolmosella lapun lattiaan, auto kiihtyy ja kierrokset nousevat 4000 paikkeille, sitten nousu pysähtyy ja kierrokset kyykkäävät 3500 tai vähän alle (ja menokin tietty hyytyy) ja alkavat tämän jälkeen nousta taas. Siis vaikka kaasu on koko ajan pohjassa.
Kakkosella kiihdyttäessä ei tapahdu samaa, vaan kierrokset nousevat kiltisti aina sinne punaiselle asti ja autokin kiihtyy tasaisesti.
Mikäs tämmöisen voisi aiheuttaa?
Eli siis: Kun 80 km/h vauhdissa polkaisee kolmosella lapun lattiaan, auto kiihtyy ja kierrokset nousevat 4000 paikkeille, sitten nousu pysähtyy ja kierrokset kyykkäävät 3500 tai vähän alle (ja menokin tietty hyytyy) ja alkavat tämän jälkeen nousta taas. Siis vaikka kaasu on koko ajan pohjassa.
Kakkosella kiihdyttäessä ei tapahdu samaa, vaan kierrokset nousevat kiltisti aina sinne punaiselle asti ja autokin kiihtyy tasaisesti.
Mikäs tämmöisen voisi aiheuttaa?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tonnari on laiska
En muista topicista oliko sulla sitä erillistä ahtopainemittaria? Näkisi että heittääkö vielä fuelcuttia,tietäisi samalla sen peruspaineen kun sullahan oli se hukkis jumissa. Näillä eväillä lähtisin kokeilee vaikka ensin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-