Tonnari on laiska

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Torque herjailee "Bad ELM 327 Clone" ja heittää aika monta erroria siihen laskuriin.

Harmi kun on vaan tämä yksi auto, jolla testailla. Pitäiskö ostaa toinen tähän tarkoitukseen :mrgreen:.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja aero »

Aina pitää olla monta autoa varmuuden vuoksi :lol:

Äkkiseltään virheilmoitus kuulostaa ongelmalta Torquen ja elmipalikan välissä. Nuo kiinalaiset elmipalikat on joskus melko tuuripeliä. En kuitenkaan vanno varmaksi, ei ole tuttu ilmoitus.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Joo. Kumminkin puhelin ja Torque ottaa palikkaan yhteyden, ecuun vain ei. Huono tuuri kyllä tosiaan, jos molemmat palikat sattuneet maanantaikappaleita.

Ärsyttävää säätöä kyllä :D
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Tänään öljynvaihdon yhteydessä lähikorjaamon ukkeli tutki tuota hukkiksen tankoa ja sanoi, että nivel oli aivan totaalijumissa. Tankoa ei saanut irrallaankaan liikkumaan mihinkään.

Sanoi että turbo pitäisi ottaa pöydälle ja liotella niveltä, niin ehkä vielä hajoamatta liikkuisi.

On se hyvin ruostunut paikoilleen sitten vissiin 8O .
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Vaihdoin käytetyn T5 magneettiventtiilin. Entinen jumetti eli ahdot nous fuelcuttiin asti. Nyt tällä "uudella" ei nouse kuin peruspaineille.
Falskaakohan bypass?
Terv. Jari
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Kupari »

pasijalmari kirjoitti:Vaihdoin käytetyn T5 magneettiventtiilin. Entinen jumetti eli ahdot nous fuelcuttiin asti. Nyt tällä "uudella" ei nouse kuin peruspaineille.
Falskaakohan bypass?
Terv. Jari
Ota joku irtopätkä 4-6mm letkua jos löytyy ja bypassin päästä vedät alipaineletkun irti. Pätkä tilalle kiinni ja imet niin jos tulee ilmaa suuhun on kalvo rikki, jos taas ei pullistu kuin otsasuoni on kalvo ja bypass ehjä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Ei ollut tähän letkua mutta pitää lähipäivinä kokeilla.
Tuskin vika siinä kuitenkaan on koska toisella venalla ahtaa liikaa toisella liian vähän?
Puhallustestin tulos puoltaa tätä koska vähän ahtavasta menee helposti ilma puhallettaessa R:ään ja liikaa ahtavasta ei mene kuin pumpulla.
Eli tuo toinen laskisi liian helpolla ilman läpi ja toinen liian myöhään....
Terv. Jari
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
aero
-
Viestit: 8674
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja aero »

Voihan se bypassikin vuotaa, mutta jos ahtokäytös muuttuu rankasti mankkuvenan vaihdolla, niin kyllä minä katsoisin ennemmin mankkuvenaa tai sen ohjausta. Liekö kumpaakaan venaa päästy toteamaan ehjäksi toisessa autossa?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
pasijalmari
"Viggen"
Viestit: 555
Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
Paikkakunta: Lemi

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja pasijalmari »

Ei ole päästy.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Sulake apc nimellä ja oliko 5A ehjä ohjaamossa sulakelokerossa? Multa noita paloi viallisten t5 venojen kanssa ja peruspaineet vain antaa palaneella sulakkeella. Tosin jos viallinen ahtaa yhä sen maksimin niin sulake pitäs olla ehjä.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Nyt kun on viimein sulaa tietäkin ollut, niin päässyt vähän lisää kaasuttelemaan. Pedaalin pohjaan polkiessa kierrokset nousevat tasaisesti ja autokin kiihtyy ensin nätisti, mutta sitten kierrokset pomppaavat todella nopeasti korkealle ja auto puutuu. Oisko sitten kuitenkin turbovikaa? Vai käyttäytyykö se noin vuodonkin kanssa?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

Kuulostaa että kytkin luistaa.. :roll:
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

No niinpä tosiaan! :D joskus luistavalla kytkimellä olevaa autoa ajanut ja ei se tuolta tuntunut, mutta ehkä tää on vasta alkuvaiheessa.

Jokohan lähtee Saab verkonpainoksi 8).
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1644
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

Vähän paremmin tänään kerkisin käydä vielä kokeilemassa kiihdytystä. Tuo eilinen viestini huonosti selitetty.

Eli siis: Kun 80 km/h vauhdissa polkaisee kolmosella lapun lattiaan, auto kiihtyy ja kierrokset nousevat 4000 paikkeille, sitten nousu pysähtyy ja kierrokset kyykkäävät 3500 tai vähän alle (ja menokin tietty hyytyy) ja alkavat tämän jälkeen nousta taas. Siis vaikka kaasu on koko ajan pohjassa.

Kakkosella kiihdyttäessä ei tapahdu samaa, vaan kierrokset nousevat kiltisti aina sinne punaiselle asti ja autokin kiihtyy tasaisesti.

Mikäs tämmöisen voisi aiheuttaa?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
jannevillepetteri
"Hölösuu"
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Tonnari on laiska

Viesti Kirjoittaja jannevillepetteri »

En muista topicista oliko sulla sitä erillistä ahtopainemittaria? Näkisi että heittääkö vielä fuelcuttia,tietäisi samalla sen peruspaineen kun sullahan oli se hukkis jumissa. Näillä eväillä lähtisin kokeilee vaikka ensin..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Vastaa Viestiin