Tonnari on laiska
Re: Tonnari on laiska
Eipä ole. Pitää katsoa ehtiskö kesän aikana jonkun väliaikaisen mittarin viritellä.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tonnari on laiska
Niin tai ostat multa maptunin smoke ahtopainemittarin pilkkahintaan..
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tonnari on laiska
Mikäs on pilkkahinta?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tonnari on laiska
Laitoin yv.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tonnari on laiska
No nyt pääsin kokeilemaan tuon jannevillepetterin mittarin voimin.
Kolmosella kiihdyttäessä ahdot nousee nopeasti 1,0 paikkeille ja sitten myös hyvin nopeasti kyykähtävät siitä 0,7-0,8 paikkeille ja lähtevät siitä (hyvin hitaasti) taas kiipeämään.
Onko tuo nyt siis se fuelcut? Moottori ei kyllä mitenkään perstuntumalla huomattavasti pätkäise, ahdot vaan putoavat.
Kannattaako tässä vielä testata W-letku irti se peruspaine? Mittarihan tosin on aika suuntaa-antava...
Kolmosella kiihdyttäessä ahdot nousee nopeasti 1,0 paikkeille ja sitten myös hyvin nopeasti kyykähtävät siitä 0,7-0,8 paikkeille ja lähtevät siitä (hyvin hitaasti) taas kiipeämään.
Onko tuo nyt siis se fuelcut? Moottori ei kyllä mitenkään perstuntumalla huomattavasti pätkäise, ahdot vaan putoavat.
Kannattaako tässä vielä testata W-letku irti se peruspaine? Mittarihan tosin on aika suuntaa-antava...
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tonnari on laiska
Ei kuulosta fuelcutilta, sen nimittäin huomaa aivan taatusti. Liekö sitten vain takelteleva hukkaportti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Tonnari on laiska
Mankkuvenan liitin irti ja peruspaine syyniin, pitäs olla 0.45- 0,5bar nilkka suorana. Jos muuta niin tuohon rakoon tangosta kiertäen.
Fuelcuti vaatii ahtoa yli 1.5bar ja se ei sulla eteen tule.
Hukkaportinkellokin voi olla veltto eikä jaksa pitää enää paineita vaan hiipuu ja nousee hiljalleen taas hiipuen. Tosin 1bar ei kovin paljoa pyyntiä ole.
Fuelcuti vaatii ahtoa yli 1.5bar ja se ei sulla eteen tule.
Hukkaportinkellokin voi olla veltto eikä jaksa pitää enää paineita vaan hiipuu ja nousee hiljalleen taas hiipuen. Tosin 1bar ei kovin paljoa pyyntiä ole.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Tonnari on laiska
Jos se kello on veltoksi väsähtänyt, niin pitääkö se vaihtaa? Vai mitä sille voi tehdä.
Luulisin sen pyynninkin olevan enemmän kuin 1,0 bar. Pitänee kysyä suorsalta vielä.
Luulisin sen pyynninkin olevan enemmän kuin 1,0 bar. Pitänee kysyä suorsalta vielä.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tonnari on laiska
Jos sulla stage1 on niin siinähän yleensä on pyynti se 1.15bar stage2 1.25 stage 1.35bar noin suurinpiirtein. Custom softat sit erikseen..
Kyllähän se suht normaalia on et se piikkaa lähelle sen pyynnin ja tippuu kierroksien myötä,pien ahdin ei jaksa pitää ahtoja ylös asti,vakio cuuleri jne..
Mut kannattaa se peruspaine tarkistaa kyllä.
Hukkaportin kellon voi vaihtaa toiseen. Niissäkin eroja jos tosiaan jousi väsähtänyt.
Kyllähän se suht normaalia on et se piikkaa lähelle sen pyynnin ja tippuu kierroksien myötä,pien ahdin ei jaksa pitää ahtoja ylös asti,vakio cuuleri jne..
Mut kannattaa se peruspaine tarkistaa kyllä.
Hukkaportin kellon voi vaihtaa toiseen. Niissäkin eroja jos tosiaan jousi väsähtänyt.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tonnari on laiska
Muistaakseni softaa laitettaessa oli puhe stage 2:sta, mutta pitää vielä kysäistä.
Mankkuvenan liitin irrotettuna ahtaa aika tasan 0,45 tuon mittarin mukaan. Onko tuo ok lukema?
Mankkuvenan liitin irrotettuna ahtaa aika tasan 0,45 tuon mittarin mukaan. Onko tuo ok lukema?
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Tonnari on laiska
0.45 on alueella jos tasaiseen sen pitää. Jos stage1 niin voi olla näyttö mittarivirheen marginaalissa mutta jos tuo stage2 ja 1.25 pyynti niin ei lähelläkään pyyntiäkään sulla edes jaksa nostaa.
Painetestin tekisin vielä ahtopuolen tiiviyden kattomiseksi ja sitten zoomaa kellon kuntoa.
By pass kalvon ja alipaineletkun letkujen tiiviyden olet jo muutamaankin kertaan kattonutkin.
Ilmsnsuodatiin, tulpat ja myös ymmärtääkseni sulla jo bensapumppu / suodatin vaihdettu niin ei jääne sieltä saanti auki. Jos ei rykimistä niin di- kassukin kunnossa.
Painetestin tekisin vielä ahtopuolen tiiviyden kattomiseksi ja sitten zoomaa kellon kuntoa.
By pass kalvon ja alipaineletkun letkujen tiiviyden olet jo muutamaankin kertaan kattonutkin.
Ilmsnsuodatiin, tulpat ja myös ymmärtääkseni sulla jo bensapumppu / suodatin vaihdettu niin ei jääne sieltä saanti auki. Jos ei rykimistä niin di- kassukin kunnossa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1601
- Liittynyt: Ti Marras 22, 2011 22:28
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: Tonnari on laiska
Voi sitä peruspainetta kokeilla nostaakin,säätää sen niin et hukkaportin tanko menee pienellä esijännityksellä paikalleen ja kokeilee peruspaineet uudelleen.
Se mittari on aikas tarkka tuonne 2baariin asti minkä möin. Muistaakseni 1.97bar piikkasi mulla läppärin mukaan ja kakkosta tasan nakotti mittari.
Se mittari on aikas tarkka tuonne 2baariin asti minkä möin. Muistaakseni 1.97bar piikkasi mulla läppärin mukaan ja kakkosta tasan nakotti mittari.
Nyt taas:Saab 9000 CDE-96 stage1E85 Saab 9000 cd-96 stage 7 projekti säädöissä porsimusits back again Its dead.Forever.
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Exiä: 900 combi 2.0A-88,9000-95 CDE 3.0V6
-Ja kaiken mualiman muita vehkeitä on olluna..-
Re: Tonnari on laiska
Kun perussäätö esijännityksel tehty ja kokeiltu mankkuvenan toiminnas auttaako niin jos ei Og satkuis on yleensä ulkopuolel laitettu lisäjousel (esim jarrupolkimen palautusjousi kävi suoraan pituus ja vahvuus Og:ssa) apuja niin voi kokeilla silläkin. Jos auttaa kuten mulla og ässäs niin jättää tai hommaa ehjän kellon jos ei auta on vika muualla.
Nykyiseen cs hommasin mitsun velton kellon tilalle uuden säädettävän forgen mutta mulla muutenkin tuo customsoftalla tehty.
Nykyiseen cs hommasin mitsun velton kellon tilalle uuden säädettävän forgen mutta mulla muutenkin tuo customsoftalla tehty.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Tonnari on laiska
Tyhmä kyselee...Kupari kirjoitti:Ota joku irtopätkä 4-6mm letkua jos löytyy ja bypassin päästä vedät alipaineletkun irti. Pätkä tilalle kiinni ja imet niin jos tulee ilmaa suuhun on kalvo rikki, jos taas ei pullistu kuin otsasuoni on kalvo ja bypass ehjä.pasijalmari kirjoitti:Vaihdoin käytetyn T5 magneettiventtiilin. Entinen jumetti eli ahdot nous fuelcuttiin asti. Nyt tällä "uudella" ei nouse kuin peruspaineille.
Falskaakohan bypass?
Terv. Jari
Jos tuo bypass testin tekee ja ei liiku kuin silmämunat päässä, niin kannattaisiko sitä miettiä syyksi tonnikalan laiskuuteen? Eli ei imiessä eikä puhaltaessa bypassissa kiinni olevaan putkeen tapahdu yhtikäs mitään. Myös tämä "mukava" ääni, tsiiihh...tms. uupuu kun vaihtaa vaihdetta. on mielestäni kyllä ennen kuulunut...
Olin lukevinani jostain toisesta keskustelusta, että juurikin by-pass antaa tuon äänen.
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Re: Tonnari on laiska
Alipaineletku joka lähtee bypassilta on ehjä koko matkalta myös kiinnitysklipsien kohiltakin imusarjalle asti? Kovettuneet väljät tai halkeilleet letkunpäät jos fuskaa niin ei kalvo toimi kunnolla.
Ahtoputkisto on tiivis?
Täysipaineisessahan sitten on vielä letkussa t-litin josta lähtee mittariston omalle ahtomittarille letku.
Pari fuskaavaa bypass vaihtanut ja imies/ puhaltaes ilmaa liikku ahistamatta ja korjaantunu noissa uudella. Muissa jos otsasuoni pullistunut ollu vika murtuneessa tai halkinaisessa alipaineletkussa, irronneessa hukkissokassa, löysä kulunu hukkiskello tai ahtoputkien vuodoista joissa klemmareiden tiukkaus riittäny.
Nykyisessähän lähti viimeksi mittaristosta letku irti niin t- haaran tilalle i - liitin kun erillinen ahtomittarikin on joten ei tarpeellinen.
Ahtoputkisto on tiivis?
Täysipaineisessahan sitten on vielä letkussa t-litin josta lähtee mittariston omalle ahtomittarille letku.
Pari fuskaavaa bypass vaihtanut ja imies/ puhaltaes ilmaa liikku ahistamatta ja korjaantunu noissa uudella. Muissa jos otsasuoni pullistunut ollu vika murtuneessa tai halkinaisessa alipaineletkussa, irronneessa hukkissokassa, löysä kulunu hukkiskello tai ahtoputkien vuodoista joissa klemmareiden tiukkaus riittäny.
Nykyisessähän lähti viimeksi mittaristosta letku irti niin t- haaran tilalle i - liitin kun erillinen ahtomittarikin on joten ei tarpeellinen.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01