Potilas on MY96 2.3t manuaali tonnari, ajettu 390tkm.
Nyt heräsi kysymys, onnistuuko alakerran laakeriliuskojen vaihto alakautta?
Ja mikäli laakereiden vaihto on mahdollista alakautta, niin vinkkejä ja neuvoja otetaan vastaan!
Haulla en asiasta löytänyt juurikaan mitään, miltään osastolta, niin ajattelin että vastaisuuden varalle asiasta olisi hyvä avata keskusteluketju.
Itseäni arveluttaa tippuuko kampiakseli tarpeeksi alas vain laakeripukkeja löyhdyttämällä, ja antavatko päätystefat ja jakopää senverran myöten että liuskojen vaihto on mahdollista.
Vai pitääkö laatikko ja kytkin, sekä jakopää purkaa pois?
Koneessa ei ole mitään laakevikaan viittaava, laakereiden vaihto on tarkoitus suorittaa vain huolettomia kilometrejä ja e85 softausta silmällä pitäen.
Ja tuolla 390tkm mittarilukemalla ja huoltokirjasta 15 vuoden ajalta löytyvillä mobilin rally vormula merkinnöillä oletan että nykyiset laakerit ovat hyvinkin jo sisäänajetut.
Viimeksi olen laakerit vaihtanu alhaaltapäin vm-79 kutoskoneiseen Dodge aspeniin, mutta sen yhtäläisydet saabin moottorin kanssa rajoittuvat siihen että molemmissa on nelitahtinen rivimoottori
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)