Ei käynnisty.
Re: Ei käynnisty.
Walbro sinne meni (150€) ja töihin satkun verran enemmän. Hinaukset meni vakuutukseen onneksi. Noh, jospa tuo hetken pysyis läjässä taas.
Jos ois viitsinyt pyöräillä vielä viikon olis ehkä voinu sitä bilteman pumppua harkita tilaavansa ja säästää jotain kymppejä... Noh, meni jo.
Jos ois viitsinyt pyöräillä vielä viikon olis ehkä voinu sitä bilteman pumppua harkita tilaavansa ja säästää jotain kymppejä... Noh, meni jo.
Kesällä: Alfa 159 2.4 JTDm '06 | Talvella: XC70 D3 A '12
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Ei käynnisty.
Kyseessä olis -95 9000 CDE 2,3i. Pari kuukautta sitten ilmaantui vika, lähtee vain satunnaisesti kylmänä käymään. Saman viikon aikana voi käydä niin, että yhtenä päivänä viidestä lähtee, muuten ei edes lupaa. Startti pyörittää hyvin, bensapumpusta kuuluu "surina", mut ei käynnisty. Kampuran asentotunnistin, tulpat ja moottoriohjauksen lämpötila-anturi vaihdettu, ei vaikutusta. Lämpimänä pelaa hyvin ja käynti on muutenkin tasaista (jos siis yleensä saa käyntiin).
Olisko neuvoja, mitä seuraavaks kannattais kokeilla? Orkkis sytkäkasetti 11 v. vanha. Ja onko yksi mahdollinen tekijä temppuileva ajonesto?
Olisko neuvoja, mitä seuraavaks kannattais kokeilla? Orkkis sytkäkasetti 11 v. vanha. Ja onko yksi mahdollinen tekijä temppuileva ajonesto?
Re: Ei käynnisty.
Ajonesto on mahdollinen.
Sytkäkassu yleensä joko alkaa nykiä tai ei lähde enää ollenkaan toimimaan. Jos lainaa saa joltain ehjän niin voi testata pari päivää sillä.
Virtalukon pohjakin vois olla yksi tsekkailtava kohde.
Sytkäkassu yleensä joko alkaa nykiä tai ei lähde enää ollenkaan toimimaan. Jos lainaa saa joltain ehjän niin voi testata pari päivää sillä.
Virtalukon pohjakin vois olla yksi tsekkailtava kohde.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ei käynnisty.
Ok, kiitos vinkeistä. Ehkä aloitan helpoimmasta eli kokeilen ensin tuota kasettia. Muistelen lukeneeni foorumilta, että tuo virtalukon pohjan vaihto ei ole ihan helppo keissi.
Re: Ei käynnisty.
http://nenivrot.tripod.com/9k/virtalukk ... lukko.html
Tuossa olisi ohje virtalukonpohjan vaihtoa varten. Tuo vaihto ei ole paha rasti.
Tuossa olisi ohje virtalukonpohjan vaihtoa varten. Tuo vaihto ei ole paha rasti.
Re: Ei käynnisty.
Siinäpä selkeä rautalankaohje, kiitos. Pohja on kuitenkin varmuudella halvempi kuin kassu (jos en saa jostain lainaksi), joten kokeilenpa sitä ensin.
Re: Ei käynnisty, Vika korjattu!
Ongelmaksi paljastui lopulta sytkäkasetti. Uudella orkkis-kasetilla ei enää ko. käynnistysongelmaa. Kiitos kaikille asiaa kommentoineille.
Re: Ei käynnisty.
Laitetaas tänne.. Tonnarissa oli sellaista vikaa että tyhjäkäynnillä kierrokset hakee ja välillä sammuu. Lämmettyään toimii ok.
Viime viikonloppuna: vaihdettu, di-kasetti, tulpat, ilmansuodatin, map-anturi ja kasa alipaine letkuja. By-pass testattu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu.
Ei korjaantunut. Viikolla oli vaikea saada käyntiin kun kelit kylmeni. Joutu sahaa paljon että starttaa. Eilen vaihdoin bensapumpun ja laitoin painemittarin tukkiin. Auto käynnistyi, vieläkin hieman oireili, testasin huvikseni toista ECU:a ja nyt auto ei enää käynnisty ollenkaan kummallakaan eculla. Välillä vähän hörähtää.
Bensanpaine nousee 3bar kun virta-avaimesta kääntää ja pumppu murahtaa. Startin jälkeen näyttää nollaa. Kuuluuko mennä näin ? Pumpussa on takaisku pressure -puolella ja paluupuolella suora putki. Nyt alkaa vähän usko loppua tähän . Kusisin hunajaa jos tulis kuntoon.
Viime viikonloppuna: vaihdettu, di-kasetti, tulpat, ilmansuodatin, map-anturi ja kasa alipaine letkuja. By-pass testattu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu.
Ei korjaantunut. Viikolla oli vaikea saada käyntiin kun kelit kylmeni. Joutu sahaa paljon että starttaa. Eilen vaihdoin bensapumpun ja laitoin painemittarin tukkiin. Auto käynnistyi, vieläkin hieman oireili, testasin huvikseni toista ECU:a ja nyt auto ei enää käynnisty ollenkaan kummallakaan eculla. Välillä vähän hörähtää.
Bensanpaine nousee 3bar kun virta-avaimesta kääntää ja pumppu murahtaa. Startin jälkeen näyttää nollaa. Kuuluuko mennä näin ? Pumpussa on takaisku pressure -puolella ja paluupuolella suora putki. Nyt alkaa vähän usko loppua tähän . Kusisin hunajaa jos tulis kuntoon.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Ei käynnisty.
Mistä kannattaisi lähteä etsimään walbrota 120€:lla?Kupari kirjoitti:Hyvä et korjaantui.
Pumppu itsehän ei paljoa kustanna (biltema saa hyvän 50€ ja joku orkkis walbrokaan 120€) ja vaihtaakin ämpäriin alle 2h mut sulla vianetsintä ja hinailukulut kai suurin kustannustekijä.
9000 vm. 97 Jubilee x 2
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
9000 vm. 95 Aero
900 vm. 87 CAB
Re: Ei käynnisty.
Itselle laittanut ns viripumpun walbro 255lpt ja viimeisin minkä vasta ostin Volvoon (malli gss340) maksoi silloin 91€+ 4,90€ posti jmtuonnista . Näköjää 89€ hinta niillä saabiinkin käypäsillä gss341 versioilla https://www.jmtuonti.fi/walbro/194814-w ... ss341.html
Teippaukset oli finjectorin tuossa jmtuonnin paketissa
Joutuu vähän askartelee mutta vahva aito walbropumppu ja menny ämpäriin kohdalle sovitteluun noin tunti.. Samalla tavalla pelannu tuo mun yksi ja sama pumppu og900 145hv matalapaineisessa kuin kuin nyt siirrettynä viritetyssä 9000 ja ajanut tuolla yhdellä ja samalla pumpulla (kolmessa eri autossakin ollut) kohta 100tkm
Tuo mun Saabin ostettu aikoinaan 6v sitten masamanilta tarjouksesta.
Esim muualta
- Autoracing 89€ https://www.autoracing.fi/walbro-gss341 ... iskupumppu
- Futurez 117,50€ https://www.futurez.fi/product/89831-wa ... yleissarja
- Race.fi 116€ https://www.race.fi/fi/product/32803a/walbro-intank
Volvoon tulee työlle hyvin arvoa kun omaa walbron pumppua ei saa eikä tehdä ja muutossarja joka Boschin pumpulla ämpäreineen on tarvikeversionakin 250-300€, kun orkkis bosch yli 400€.
Teippaukset oli finjectorin tuossa jmtuonnin paketissa
Joutuu vähän askartelee mutta vahva aito walbropumppu ja menny ämpäriin kohdalle sovitteluun noin tunti.. Samalla tavalla pelannu tuo mun yksi ja sama pumppu og900 145hv matalapaineisessa kuin kuin nyt siirrettynä viritetyssä 9000 ja ajanut tuolla yhdellä ja samalla pumpulla (kolmessa eri autossakin ollut) kohta 100tkm
Tuo mun Saabin ostettu aikoinaan 6v sitten masamanilta tarjouksesta.
Esim muualta
- Autoracing 89€ https://www.autoracing.fi/walbro-gss341 ... iskupumppu
- Futurez 117,50€ https://www.futurez.fi/product/89831-wa ... yleissarja
- Race.fi 116€ https://www.race.fi/fi/product/32803a/walbro-intank
Volvoon tulee työlle hyvin arvoa kun omaa walbron pumppua ei saa eikä tehdä ja muutossarja joka Boschin pumpulla ämpäreineen on tarvikeversionakin 250-300€, kun orkkis bosch yli 400€.
Viimeksi muokannut Kupari, Su Syys 30, 2018 15:13. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
Re: Ei käynnisty.
Toista kampiakselin anturia ei ilmeisesti ole kokeiltu?cossucola kirjoitti:Laitetaas tänne.. Tonnarissa oli sellaista vikaa että tyhjäkäynnillä kierrokset hakee ja välillä sammuu. Lämmettyään toimii ok.
Viime viikonloppuna: vaihdettu, di-kasetti, tulpat, ilmansuodatin, map-anturi ja kasa alipaine letkuja. By-pass testattu ja tyhjäkäyntimoottori putsattu.
Ei korjaantunut. Viikolla oli vaikea saada käyntiin kun kelit kylmeni. Joutu sahaa paljon että starttaa. Eilen vaihdoin bensapumpun ja laitoin painemittarin tukkiin. Auto käynnistyi, vieläkin hieman oireili, testasin huvikseni toista ECU:a ja nyt auto ei enää käynnisty ollenkaan kummallakaan eculla. Välillä vähän hörähtää.
Bensanpaine nousee 3bar kun virta-avaimesta kääntää ja pumppu murahtaa. Startin jälkeen näyttää nollaa. Kuuluuko mennä näin ? Pumpussa on takaisku pressure -puolella ja paluupuolella suora putki. Nyt alkaa vähän usko loppua tähän . Kusisin hunajaa jos tulis kuntoon.
Re: Ei käynnisty.
Ja liittimet varmasti oikeinpäin? Tuo takaiskuhan vuotaa jos häviää paineet. Pitäs kyllä silti toimia, mutta starttaa vaan vähän pidempään.Bensanpaine nousee 3bar kun virta-avaimesta kääntää ja pumppu murahtaa. Startin jälkeen näyttää nollaa. Kuuluuko mennä näin ? Pumpussa on takaisku pressure -puolella ja paluupuolella suora putki.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Ei käynnisty.
On oikeinpäin bensalinjat, sain auton nyt käyntiin. VSS kiukutteli ja itekkin sähläsin kun en tajunnu. Ei pää toiminu kun kaikkee oli siinä kokeillu.
Autossa on vielä sellainen sähkövika et akku tyhjenee pikavauhtia. 20A virtamittarista loppuu asteikko, Mittasin auto parkissa -kenkä irti ja mittari siihen väliin.
kun otan DI-kasetin johdon irti niin putoaa alle 200mA. Tuossa virtapiirissä on jotain häikkää, virta menee ilmeisesti pääreleen kautta di-kasetille, onko virtalukko samassa virtapiirissä ?
Muuten loistopeli mutta sähköviat kiusaa.
Autossa on vielä sellainen sähkövika et akku tyhjenee pikavauhtia. 20A virtamittarista loppuu asteikko, Mittasin auto parkissa -kenkä irti ja mittari siihen väliin.
kun otan DI-kasetin johdon irti niin putoaa alle 200mA. Tuossa virtapiirissä on jotain häikkää, virta menee ilmeisesti pääreleen kautta di-kasetille, onko virtalukko samassa virtapiirissä ?
Muuten loistopeli mutta sähköviat kiusaa.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Re: Ei käynnisty.
Päivitystä: pellaa nyt melkosta hyvin, tämä on tuontipeli niin autossa on heatplate imusarjassa, tuo vei syystä tai toisesta sikana virtaa auton ollessa parkissa, otin sulakkeen ja releen pois niin tipahti virrankulutus 160mA. Vieläkin hieman korkeahko mutta saapi olla nyt toistaiseksi näin.Korjasin samalla ajovalot kun edellinen omistaja ei ollut huomannu rikkoutunutta sulaketta.cossucola kirjoitti:On oikeinpäin bensalinjat, sain auton nyt käyntiin. VSS kiukutteli ja itekkin sähläsin kun en tajunnu. Ei pää toiminu kun kaikkee oli siinä kokeillu.
Autossa on vielä sellainen sähkövika et akku tyhjenee pikavauhtia. 20A virtamittarista loppuu asteikko, Mittasin auto parkissa -kenkä irti ja mittari siihen väliin.
kun otan DI-kasetin johdon irti niin putoaa alle 200mA. Tuossa virtapiirissä on jotain häikkää, virta menee ilmeisesti pääreleen kautta di-kasetille, onko virtalukko samassa virtapiirissä ?
Muuten loistopeli mutta sähköviat kiusaa.
Katsastin vielä auton ja katsuri valitti takavakaajan puslista ja että pakkivalo ei toimi. Ajoin auton kotipihaan ja menin kurkkimaan takavaloja ja pakkivalo toimii hienosti.
Saab 9000 CDE -97 2.3TA Syssyllä 2016
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012
Skooda Octavia 1,9tdi AHF -00
..
EX Saab 9000 CSE -96 2.3TA "anniversary" Kesällä 2018
EX - Saab 9000 CS -97 2.0t stg5 Kesällä 2014
EX - Saab 9000 CD -95 2.3T Norjassa kesällä 2012