Ny..kii..nykii

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

Ny..kii..nykii

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Mikähän tuossa nyt on alkanut oireilemaan, kun varsinkin kylmänä käynti on nykivää. Tehot hukassa täysin ennenkuin vähän lämpenee..silloin nykiminen vähenee, muttei kuitenkaan lopu kokonaan..aina välillä ikäänkuin nytkäyttää. Muutamana aamuna nyt tehnyt moisen tempun.
Sähköpuolelleko viittaisi ?
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

elikkäs..

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

ei enää 95:sta tankkiin kertaakaan ja sytkäkasetti varmuuden vuoksi takahutlaariin. Kannattaisikohan sytkäpuolelta uusia jotain ?
Tuo AIC-venttiili..löytyy mistäköhän ? Minkä hintainen tuo kasetti on ?
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

AIC-venttiili on tämännäköinen. Kuva siis OG-satkusta, mutta itse osa on samanlainen

Kuva


Eli toi mötikkä tossa etusormien kohdalla.

Eihän se vika siinä välttämättä ole, mutta sen puhdistaminen ei ole iso vaiva.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Minusta nykäykset ei oikein mitenkään voi tulla tyhjäkäyntimoottorista (=AIC-venttiili). Kuvailemassasi nykimistilanteessahan sinulla kuitenkin on kaasu vähintäänkin raollaan, ellei jopa reilummin painettuna - niinkuin nyt normaalisti ajaessa painetaan. Tällöin läppäkotelon asentokytkin on auki-asennossa ja tyhjäkäyntimoottorilla ei ole roolia, se ei saa sähköistä ohjausta suuntaan eikä toiseen.

Onko nykiminen samanlaista olipa tankki täysi tai tyhjä? Voisiko olla polttoaineensaantiongelma? Bensapumput on varmaan vanhoja ja bensansuodatin samoin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

...

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

Ennen teki tuota nykimistä silloin, kun ajotieturin mukaan ajokm:ä oli jäljellä 180 km tai vähemmän...nyt tekee jo vaikka tankki on puolillaan.
Bensapumpun ja suodattimen ikää en tiedä, kun tuo tonnari on minulla ollut vasta tämän talven ja en ole vielä kertaakaan päässyt sitä lämpimään talliin tutkimaan. Tuolla pakkasessa ei oikein tahdo näpit kestää auton korjailuja :oops:
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

..

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

töistä lähtiessä nyki niin pirhanasti, mutta n.15 min ajoa, niin ei mitään oireita. Nyt on tankki täynnä ja katsotaanpas aamulla miten oirehtii.
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Kun tankkasit viimeksi, katsoitkos ettei tullut paljoa kuplia bensan mukana tankkiin. :lol: :lol: :lol:
Witsi, witsi, witsi :oops:

Minä tutkisin tulpat, pa-suodattimen ja sytkäkohtosarjan.
Se puolan johto on kriittisin, =vapisee syylarin ja moottorin välissä
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

...

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

joo, aamulla töihin tullessa putputteli kolmella pytyllä ensimmäisen 10 km, sitten yksissä liikennevaloissa otti viimeisenkin pytyn käyttöön 8O
taitaa viitata tulppiin (?)
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kandee varmasti vaihtaa toi bensansuodatinkin kuten "jus" sanoi. Monessa autossahan se on "alkuperäinen". Olis kai hyvä vaihdella suodatinkin parin vuoden välein?

EDIT:poisteltu turhaa tekstiä...
Viimeksi muokannut teesalama, To Maalis 24, 2005 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
rikupoika
"Tuplakaasari"
Viestit: 87
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 00:48
Paikkakunta: oulu

...

Viesti Kirjoittaja rikupoika »

bensansuodatin ja tuöpat on kuulema vaihdettu vuosi sitten.
Mitäs se tuo kasetti kustantaapi ?
9000t. vm.-87
Ajattelen, siis olen..ei aina jaksa ajatella, olenko siis ?
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

di ??

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Siis oliko 9000T -87,eihän siinä ole di sytkää,kyllä tulpat nyt ensiksi vaihtoon oikeat ja oikea kärkiväli niihin.
Niin ja jakajan kansi ja pyöriä myös ja johtojen tarkastus.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Vastaa Viestiin