Automaattivaihteisto rikki!?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Janza
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Su Joulu 05, 2004 17:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja Janza »

jus kirjoitti:Janza taisi tarkoitta uskaltaako pysäköidä pelkällä parkkilukolla kaltevalle alustalle vai pitääkö laittaa käsijarru. Itse en käytä käsijarrua, on toistaiseksi aina pysynyt :-)

Janza, laitoitkos ne vääränmerkkiset säätimen tiivisteet, toimiko?

Jep joo, ihmettelin tosiaan vaan sitä mistä voisi "luistaa" kun pitäs pystyä yli 1500kg pitämään paikallaan mäessäkin, rakenne tuli kyllä selväksi noita kumirinkuloita vaihdellessa (pariinkin kertaan, jälkimmäisellä kerralla menee jo sujuvasti :lol: ). Kyllähän ne citikan/peugeotin tiivisteet sinne kävi ja tuntuu hyvin niillä pelaavan.

TommiP:lle, kyllä sinne varmaankin käy "oikean" kokoiset O-renkaatkin, älä laita väärän kokoisia niinkuin minä ekalla kerralla, joutuu vaan tekemään uusiksi, kannattaa lukea koko viestiketju läpi.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

TommiP kirjoitti:Ja jatkoa seuraa...

Viimeinkin pultti auki ja kyllä, keskimmäinen O-rengas poikki ja toinen kovettunut. Noh uudet O-renkaat sisään ja innoissaan kokeilamaan. Mitä videota, samat oireet mutta vielä pahempana. Eikun loota auki uusiksi ja sama keskimmäinen rengas taas poikki! Voi elämä sentään. Mikä ihme sitä rikkoo nyt? Mitään silmin/sormin havaittavaa ei löytynyt joka sen olisi rikkonut.

Toinen kysymys on että voiko siihen tilalle laittaa tavallisen O-renkaan joka on samankokoinen kuin alkup. laattarenkaat(?) jotka maksavat 19 euroa kipale 8O

Hydrauliliikkeestä normaaleja O-renkaita ostin 80 senttiä kipale ja niillä olisi taas huomenna tarkoitus kokeilla. Mutta jos se vaan rikkoo heti sen renkaan niin kyllä itku tulee :cry:
Se pitää asentaa takaisin sitten todella varovasti ( ettei rengas leikkaudu poikki ) ja ne o-renkaat VOIDELLAAN öljyllä ennen asennusta.
*nimim se O-rengas menee poikki todella helposti*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
TommiP
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Su Loka 03, 2004 19:09

Viesti Kirjoittaja TommiP »

Hallelujaa! Se toimii sittenkin!

Kyllä nyt on hjuva fiilis :D
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

milläs ihmeellä te olette saaneet ton kartiolaakerin ulkokehän irti?...kuumailmapuhaltimella on lämmitelty vaikka miten, mutta ei liikahdakkaan eikä tiedä mistä sitä vääntäis ees poispäin

http://www.puhelimet.1g.fi/HPIM2183.JPG (kohta 7)

nyt seisoo työt tallissa ton takia :(

edit: ja mikä niiden o-renkaiden oikea koko nyt on?

edit 56x2,4 näköjään.

onneks löyty liukuvasara jota modaamalla sen kehän sai pois...o-renkaat ei ole kovat, eikä myöskään poikki.

vika siis tämänlainen: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32613

kyllä nyt uuder renkaat laitetaan mut jotenki tuntuis ettei vikaa siinä

edit: sit siin säätimes on kolme pientä "mäntää" ja kahdessa on jousi palauttamas sen, ja yhdes ei..kuuluuko olla sellanen?
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Mäksä kirjoitti:milläs ihmeellä te olette saaneet ton kartiolaakerin ulkokehän irti?...kuumailmapuhaltimella on lämmitelty vaikka miten, mutta ei liikahdakkaan eikä tiedä mistä sitä vääntäis ees poispäin

http://www.puhelimet.1g.fi/HPIM2183.JPG (kohta 7)

nyt seisoo työt tallissa ton takia :(

edit: ja mikä niiden o-renkaiden oikea koko nyt on?

edit 56x2,4 näköjään.

onneks löyty liukuvasara jota modaamalla sen kehän sai pois...o-renkaat ei ole kovat, eikä myöskään poikki.

vika siis tämänlainen: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32613

kyllä nyt uuder renkaat laitetaan mut jotenki tuntuis ettei vikaa siinä

edit: sit siin säätimes on kolme pientä "mäntää" ja kahdessa on jousi palauttamas sen, ja yhdes ei..kuuluuko olla sellanen?
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=32601
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

en tiedä meneekö unisuuden tai mun tyhmyyden piikkiin mutta en saanut tuosta linkistä mitään irti, enkä sen alta löytyvästä linkistä :oops:
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Siis et nähnyt ao..kuvaa ja mainintaa O-renkaasta. ( osassa 26.882 )
Jos tämä O-rengas on rikki, niin vaihtamiset ylöspäin ei onnistu.
( iivarissahan tällaista O-rengasta ei ole ) ja jos vuoto on vähäistä niin
kyllä sen vaihtamisessa huomaa ( ei meinaa toimia oikein )


Kuva
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

mutta mullahan on ongelmana nimenomaan alaspäin vaihtaminen, ja o-renkaat on täysin ehjät
BMW 525iA Touring Executive
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7563
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

No sitten se on tuo keskipako säätäjän O-renkaat, tämähän se
huolehtii nopeuden tunnistamisesta.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Mäksä
"Saabisti"
Viestit: 2334
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 16:06
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mäksä »

9000CD23T kirjoitti:No sitten se on tuo keskipako säätäjän O-renkaat, tämähän se
huolehtii nopeuden tunnistamisesta.
ne oli ehjät, eikä edes kovettuneet...mutta huomenna saan uudet renkaat ni koitan niillä...jos se pääsee kuitenki vanhuuttaan falskaamaan
BMW 525iA Touring Executive
tecthegreat
"Kaasari"
Viestit: 18
Liittynyt: Ke Syys 07, 2005 16:21
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja tecthegreat »

Hakekaa Citikan renkaat vaikka Vehosta:
kumitiivisteet saabosano 7557465, citroen no 257806 9,80€/kpl
männänrengas saabosano 7592272, citroen no 259404 7,41€,
joutu tosin tilaamaan, mutta kesti 4 pvää ja tekstiviesti kun noudettavissa. Hyvä palvelu ja kohtuuhinta. Osat on täysin sopivat, kun on sama laatikkokin esim. XM:ssä ja Peugeot 605:ssä (tietyt vuosimallit). Osanumerot pitäis toimia myös Peugeotilla, hintoja en tiedä.

PS. osat Länsiautossa o-renk 21,55€/kpl ja männärengas 34,14€...ei voi tinkiä kun saabin osissa on niin huono kate...jep jep. Välillä Länkkäri on halpa ja välillä ei...

Tällä kertaa en laita hymiöitä...

Klubin jäsen #2567
9-5 2.3tA wagon (vaimolla)
Volvo(kyllä, prkl) S80 D5 A
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4211
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Toteanpa tähän aiheeseen vielä että toi mun tomaatti aina joskus tekee sellaista että ykkösvaihde ei liikkeellelähdössä ikäänkuin mene päälle kuin osittain. Hassua sinänsä, vetoa ei vain löydy kunnolla ennenkuin metrin-parin jälkeen kun tuntuu pieni nykäys, vaihde "menee päälle" kunnolla. Lämpötila ei tunnu asiaan vaikuttavan ja sama ilmiö on ilmennyt sekä D:llä että 1:llä, valitsimen D:lle (1:lle) siirron jälkeen (esim. parkista lähtiessä) kuin myös ihan hetken pysähdyksenkin jälkeen vaikkapa liikennevaloissa kun vaihdekeppiin ei ole tarvinnut koskea.

Matolaatikon jouset toki ovat heikossa hapessa ja uudet odottavat hyllyssä. Mietin vain että pitäisikö nuo keskipakosäätäjän O-renkaat vaihtaa samalla...
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
9000cst
"Hölösuu"
Viestit: 1668
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 09:11

Viesti Kirjoittaja 9000cst »

kannattaa, koska sen jälkeen on selvää että laatikossa on jotain isompaa...
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

no ne ei ihan "samalla" hoidu. Matolaatikon vieterit hoituu yläkautta ja nuo keskipakosäätäjän O-renkaat päädystä.

O-rengasremontti vaatii O-renkaiden lisäksi uuden päätykotelon tiivisteen ja oisko ollut joku 3/4" räikkäsarjan 36mm hylsyn. Myös rengas ja sisälokari pitää poistaa.

Rauhassa tehden voi varata ekaa kertaa tehdessä koko työpäivän jälkeisen illan kumpaankin.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11489
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

peinu kirjoitti:3/4" räikkäsarjan 36mm hylsyn
Meinaatko, ettei puolen tuuman vääntiöllä 36 mm hylsy kestä?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin