Mitä eroja on vm 93 ja 95 tonnareissa teknisesti?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Mitä eroja on vm 93 ja 95 tonnareissa teknisesti?

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Moi

Olen ostamassa vm 93 loppuvuoden tonnaria cse mallia ulkopuolellta. Mikähän ero noissa koneissa on kun siinä ilmoitetaan tehoa olevan 194 hv ja esim. vastaavassa vuoden 95 mallissa on 200 hv.
Auto on automaattivaihteinen. Onko myös laatikko sama noissa malleissa, entäpä tronic systeemi? onko jotain varsinaista heikkoutta?Kertokaahan viisaammat, ei kai se nyt silti voi olla mikään ihan paska ostos noilla reilusti alle 200 thkm ajetuilla kilsoilla. Ja siinä on tuo matkustajan puolen bag poissa jo vakiona niin saa tuon turvaistuimen eteen sujuvasti. Auto itessään on tosi siisti ja hyvin pidetyn oloinen täydellä huoltokirjalla.

T.T
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ei niissä käytännön eroja ole. Jos tosiaan on trionic se loppuvuoden -93, niin melkolailla samaa rautaa ja softaa. Oma on 04/93 ja se on trionic. Pääsetkö näkemään autoja?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

En pääse näkemään, pitää luottaa vaan pariin kymmeneen hyvään kuvaan ja luotettavaan vastapuoleen. Kuvissa on tosi siisti, kolaroimaton, ainut mikä on puute tuohon uudempaan niin keskuslukko ei ole kaukosäädöllä, sähköpiiska löytyy. Muuten sit löytyy kaikki herkut mitä niissä nyt yleensä vakiona on, on sähköjakkaraa, puupanelia, ilmastointia yms. Kulkee hyvin ja tekee mitä käskee.
Auto on näemmä 07/93 malli,eli pitäs kait sit olla trionic? Auto on ollut yhdellä omistajalla ja tosiaan uudesta asti täytetty huoltokirja säännöllisesti ja huollot teetetty paikallisella Saab jälleenmyyjällä (Kait ne Saksassakin sen osaa tehdä?.) Mielestäni aika turvallinen ostos. Hinta, noh, se on yksilökysymys.
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eroja on johdotuksissa, ACC2 vs ACC3, onko 93:ssa vielä EDU3:sta?

Varo TCS:ää. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

suppenee valikoima aika hurjasti jos ei huoli tcs:ää.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Se 194 hp on jetronikilla ja 200hp on trionic,tunnistaa siitä kuvasta mikä oli otettu konehuoneesta jos on ilmamassamittari niin jetronik.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kysäse löytyykö ilmamassamittari ilmanpusarilta turboon menevästä putkesta. jos löytyy IMM niin ei ole trionic.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mulla kanssa CSE, loppuvuodesta -93 käyttöönotettu mutta on T5, eipä sitä jetroniciä kannata sorsia, mun edellinen oli -93 CS jossa oli jetro, enkä huomannut mitään eroa tähän trioniciin, jetron viritys on lisäksi tod. edullista :wink:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

YKÄ kirjoitti:Se 194 hp on jetronikilla ja 200hp on trionic,tunnistaa siitä kuvasta mikä oli otettu konehuoneesta jos on ilmamassamittari niin jetronik.
Mistä kuvasta?

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
turbotero
Matalapaineturbo
Viestit: 153
Liittynyt: To Tammi 29, 2004 16:43
Paikkakunta: hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja turbotero »

Joo, viritystä en nyt ajatellut , kun tuo automaatti ei siitä kuitenkaan hirmusti tykkää, tosin steg 1 sen kestäisi kyllä. Eipä kait niiden syöttö/sytkä järjestelmien kanssa kait hirmusti kestoeroa ole onko jet vai trionic? Bensaa ne vie kuitenkin molemmat . Taitaa tuo mun varasytkäkasetti(uusi)musta ei taida käydä siihen. Kun sen aikanaan 95 vuoden malliin hankin.
Sitä paljon parjattua TCS ei ole muuten tässä autossa.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3133
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kyllä se toimii mustallakin kasetilla vaikkakin punainen siellä pitäisi olla. Minulla on ollut tuo musta paikallaan ostaessa ja merkinnöistä päätellen
jo v.02.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Joo kyllähän se toimii se musta tonnarissa, mutta kaupasta ei kannata ehdoin tahdoin mustaa käydä hakemassa, kun kerta maksavat saman verran.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

kuva

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

[quote="turbotero"]En pääse näkemään, pitää luottaa vaan pariin kymmeneen hyvään kuvaan ja luotettavaan vastapuoleen. Kuvissa on tosi siisti, ........

No siitä kuvasta mikä on otettu konehuoneesta.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

turbotero kirjoitti:Joo, viritystä en nyt ajatellut , kun tuo automaatti ei siitä kuitenkaan hirmusti tykkää, tosin steg 1 sen kestäisi kyllä. Eipä kait niiden syöttö/sytkä järjestelmien kanssa kait hirmusti kestoeroa ole onko jet vai trionic? Bensaa ne vie kuitenkin molemmat . Taitaa tuo mun varasytkäkasetti(uusi)musta ei taida käydä siihen. Kun sen aikanaan 95 vuoden malliin hankin.
Sitä paljon parjattua TCS ei ole muuten tässä autossa.
Siis...

Kaikkiin T5 autoihin punainen kasetti.
Kaikkiin T7 autoihin musta kasetti.

*Poikkeuksena DI/APC autot -89-92, jotka voivat käyttää molempia.

Sillä ei siis ole väliä, onko kasetti peräisin tonnarista, 900:sta, 9-3:sta, vai 9-5:sta, kunhan on oikeanvärinen.
.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuva

Tässä on kyseessä DI/APC. boksi on kuskin penkin alla.
Tosin omassa autossani tuo boksi on akvaariokotelossa, ja autossa on
punainen kasetti.
IMMu kanssa löytyy joten onko tämä nyt sitten Jetronic vaiko T5..?
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin