Kannen jälkikiristys

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Kannen jälkikiristys

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Meneekö kaikinpuolin samalla tavalla B234:ssä kuin B205:ssä? Viitsisikö joku tarkistaa korjaamokäsikirjasta tms? grazie
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Eikös se huoltomanuska sano näin:

vaihe 1: 60Nm
vaihe 2: 80Nm
vaihe 3: 90 astetta

Jälkikiristystä ei tarvita.

(tämmöiset muistikuvat itselläni asiasta ainakin on)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kiitos neuvoista, menee siis samoin kuin uudemmissakin :)
Ironista kyllä, tonnarini on ainoa joka näyttäisi tihkuvan öljyä päädyistä, eikä ng900 tai 9-5 :D :D
Huomasin asian tänään kun rupesin ihmettelemään miksi tontun pohjaan on taas alkanut ilmestymään öljyä vaikka vuotava stefa jo vaihdettiin.
Täytyy kokeilla tiukata kansi uudestaan, jos kerran WIS:in mukaan tepsii uudemmissakin niin miksei tontussakin, samoja koneitahan nuo periaatteessa ovat.
Liemet eivät ole sekaisin, vettä ei ole mennyt pisaraakaan sen 1.5kk aikana jonka olen tontulla ajellut päivittäin, ei lämpöhuolia tms.

Ja sitten kysymys:
jos tuohon kumminkin pitää jossain vaiheessa vaihtaa kansipahvi niin pitääkö venttiilit purkaa pois kannen plaanausta varten? Ei missään nimessä kiinnostaisi lähteä purkamaan kantta koska hiljattain teetetyssä mittauksessa pakokaasuarvot olivat luokkaa uusi auto, eikä ehjää kannata mennä pilaamaan.
Jos plaanaus ei onnistu ilman purkua niin sitten täytyy vain varovasti vesihioa kansi ja tutkia lasia vasten onko kiero. Ainakin og-satkussa piti vaikken vienytkään plaanattavaksi, sen 40tkm jonka sen jälkeen ajelin, eikä seuraava omistaja ole tähän päiväänkään mennessä vuodoista maininnut.

Luulisin että tulee kiristämällä kuntoon :D
Taitaakin olla tontun tyyppivika tuo kannen löyhtyminen eikä uudempien :wink: :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Ei tarvii koskea venttiileihin plaanauksen yhteydessä.
Foxbody turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

to4 kirjoitti:Ei tarvii koskea venttiileihin plaanauksen yhteydessä.
Loistojuttu, mitä vähemmän purkaa niin sitä varmemmin toimii :wink:
Ja lohkon pinnasta ei kait ole muita tapoja irrottaa vanhat tiivisteenjämät kuin ERITTÄIN varovainen vesihionta TOD. hienolla paperilla :?:
Ei kait kannen plaanaus maksa nykyäänkään kuin muutaman kympin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2081
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse puhdistin lohkon päällisen porakoneen päähän tulevalla muovisäikeisellä laikalla. Plaanaus taisi maksaa 25€.
Foxbody turbo
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9406
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tuo laikkahomma voisi olla kätevä, pitää etsiä tarpeeksi hieno sellainen. Toivon kuitenkin että helpottuu kiristämällä. Onkos tuossa kannessa öljykanavat uloimpana, muuten en ymmärrä miksi vuotaisi pelkkää öljyä :?: Ainakin ng900:ssa (jossa EI vuotanut kannentiiviste, toimenpide oli vain ennaltaehkäisevä :!: ) olivat reunimmaiset löyhemmällä kuin keskemmällä olevat.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

Mulla muuten työnsi myös öljynpaineanturista öljyjä pihalle jonkun viikon ennenkuin keksin vuotokohdan. Uusi anturi maksoi Motonetistä 3,90Eur :D

Tuleeko öljyä kannen kuskin puoleisesta etunurkasta vai molemmista päistä. Toi vasen etunurkka tuntuu olevan varsin yleinen "hikoilu-kohta".
Mulla ei kannen kiristäminen valitettavasti auttanut öljyntihkumiseen, mutta olen kuullut autoista joissa kannenpultit ovat tosiaan löystyneet.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

en tiedä miten tontussa on mutta og satku ainakin vuotaa lähes aina virranjakajan puoleisesta päädystä. siinä on öljyn paluu, toinen puoli siitä paluusta on irrotettava ja tahtoo aina olla vähän eri tasossa kuin lohko. ei auta muu kuin silikooni, tai silikoonilla palanen vanhaa pahvia lisäksi kiinni..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Vastaa Viestiin