Kannen jälkikiristys
Kannen jälkikiristys
Meneekö kaikinpuolin samalla tavalla B234:ssä kuin B205:ssä? Viitsisikö joku tarkistaa korjaamokäsikirjasta tms? grazie
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kiitos neuvoista, menee siis samoin kuin uudemmissakin
Ironista kyllä, tonnarini on ainoa joka näyttäisi tihkuvan öljyä päädyistä, eikä ng900 tai 9-5
Huomasin asian tänään kun rupesin ihmettelemään miksi tontun pohjaan on taas alkanut ilmestymään öljyä vaikka vuotava stefa jo vaihdettiin.
Täytyy kokeilla tiukata kansi uudestaan, jos kerran WIS:in mukaan tepsii uudemmissakin niin miksei tontussakin, samoja koneitahan nuo periaatteessa ovat.
Liemet eivät ole sekaisin, vettä ei ole mennyt pisaraakaan sen 1.5kk aikana jonka olen tontulla ajellut päivittäin, ei lämpöhuolia tms.
Ja sitten kysymys:
jos tuohon kumminkin pitää jossain vaiheessa vaihtaa kansipahvi niin pitääkö venttiilit purkaa pois kannen plaanausta varten? Ei missään nimessä kiinnostaisi lähteä purkamaan kantta koska hiljattain teetetyssä mittauksessa pakokaasuarvot olivat luokkaa uusi auto, eikä ehjää kannata mennä pilaamaan.
Jos plaanaus ei onnistu ilman purkua niin sitten täytyy vain varovasti vesihioa kansi ja tutkia lasia vasten onko kiero. Ainakin og-satkussa piti vaikken vienytkään plaanattavaksi, sen 40tkm jonka sen jälkeen ajelin, eikä seuraava omistaja ole tähän päiväänkään mennessä vuodoista maininnut.
Luulisin että tulee kiristämällä kuntoon
Taitaakin olla tontun tyyppivika tuo kannen löyhtyminen eikä uudempien


Ironista kyllä, tonnarini on ainoa joka näyttäisi tihkuvan öljyä päädyistä, eikä ng900 tai 9-5


Huomasin asian tänään kun rupesin ihmettelemään miksi tontun pohjaan on taas alkanut ilmestymään öljyä vaikka vuotava stefa jo vaihdettiin.
Täytyy kokeilla tiukata kansi uudestaan, jos kerran WIS:in mukaan tepsii uudemmissakin niin miksei tontussakin, samoja koneitahan nuo periaatteessa ovat.
Liemet eivät ole sekaisin, vettä ei ole mennyt pisaraakaan sen 1.5kk aikana jonka olen tontulla ajellut päivittäin, ei lämpöhuolia tms.
Ja sitten kysymys:
jos tuohon kumminkin pitää jossain vaiheessa vaihtaa kansipahvi niin pitääkö venttiilit purkaa pois kannen plaanausta varten? Ei missään nimessä kiinnostaisi lähteä purkamaan kantta koska hiljattain teetetyssä mittauksessa pakokaasuarvot olivat luokkaa uusi auto, eikä ehjää kannata mennä pilaamaan.
Jos plaanaus ei onnistu ilman purkua niin sitten täytyy vain varovasti vesihioa kansi ja tutkia lasia vasten onko kiero. Ainakin og-satkussa piti vaikken vienytkään plaanattavaksi, sen 40tkm jonka sen jälkeen ajelin, eikä seuraava omistaja ole tähän päiväänkään mennessä vuodoista maininnut.
Luulisin että tulee kiristämällä kuntoon

Taitaakin olla tontun tyyppivika tuo kannen löyhtyminen eikä uudempien


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Loistojuttu, mitä vähemmän purkaa niin sitä varmemmin toimiito4 kirjoitti:Ei tarvii koskea venttiileihin plaanauksen yhteydessä.

Ja lohkon pinnasta ei kait ole muita tapoja irrottaa vanhat tiivisteenjämät kuin ERITTÄIN varovainen vesihionta TOD. hienolla paperilla

Ei kait kannen plaanaus maksa nykyäänkään kuin muutaman kympin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tuo laikkahomma voisi olla kätevä, pitää etsiä tarpeeksi hieno sellainen. Toivon kuitenkin että helpottuu kiristämällä. Onkos tuossa kannessa öljykanavat uloimpana, muuten en ymmärrä miksi vuotaisi pelkkää öljyä
Ainakin ng900:ssa (jossa EI vuotanut kannentiiviste, toimenpide oli vain ennaltaehkäisevä
) olivat reunimmaiset löyhemmällä kuin keskemmällä olevat.


Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Viggen"
- Viestit: 653
- Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
- Paikkakunta: E-suomi
- Viesti:
Mulla muuten työnsi myös öljynpaineanturista öljyjä pihalle jonkun viikon ennenkuin keksin vuotokohdan. Uusi anturi maksoi Motonetistä 3,90Eur 
Tuleeko öljyä kannen kuskin puoleisesta etunurkasta vai molemmista päistä. Toi vasen etunurkka tuntuu olevan varsin yleinen "hikoilu-kohta".
Mulla ei kannen kiristäminen valitettavasti auttanut öljyntihkumiseen, mutta olen kuullut autoista joissa kannenpultit ovat tosiaan löystyneet.

Tuleeko öljyä kannen kuskin puoleisesta etunurkasta vai molemmista päistä. Toi vasen etunurkka tuntuu olevan varsin yleinen "hikoilu-kohta".
Mulla ei kannen kiristäminen valitettavasti auttanut öljyntihkumiseen, mutta olen kuullut autoista joissa kannenpultit ovat tosiaan löystyneet.
en tiedä miten tontussa on mutta og satku ainakin vuotaa lähes aina virranjakajan puoleisesta päädystä. siinä on öljyn paluu, toinen puoli siitä paluusta on irrotettava ja tahtoo aina olla vähän eri tasossa kuin lohko. ei auta muu kuin silikooni, tai silikoonilla palanen vanhaa pahvia lisäksi kiinni..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu