No nyt se "uusi" tonnari (vm93/94) sitten ui kotipihaan. Hienosti kulki kun kävin Rauman satamasta hakemassa. Ainut mikä ihmetyttää on se kun auto kulkee aivan perk..eesti. Vertaan sitä tuohon viimeksi olleeseen vm97 200 heppaseen, kumpikin automaatteja. Liekö Saksan poika käpälöinyt tuota jotenkin, mutta kyllä lähtee ja varsinkin tuolla tienopeuksilla, ohitukset menee tosi mageesti.
Sen verran tutkin konepellin alle, että taitaa olla jetronic siellä.
Tonnari ui kotiin
Ehjiltä näyttää ja ahdot nousee mittarissa sinne keltasen loppuun, eikä mene punaselle kuin ehkä hiussuortuvan verran. Muutenkin lähtee alhaalta tosi kevyen tuntusesti ja laatikko toimii kuin unelma. Se voiman tunne on vaan jotenkin niin erillainen(parempi) kuin oli siinä 97 mallissa vaikka tehoja pitäs olla vakiona samat, mutta kait nuo yksilöitä ovat autotkin.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Se on tämä viileähkö kevätkelikin aika oivallinen turbokoneelle
Kesähelteellä ei ihan yhtä iloiseen laukkaan varmaan innostu.
Niin, ja ihan mutupohjalta Jetronikki 2,3T:ssä tuntuu mielestäni turbopotku selvemmin, eli Trionikkivehkeet ovat mielestäni "hienostuneempia" voimanannossaan. Omat kokemukseni tosin rajoittuu tasan yhteen Trionic-tontun koeajoon (-95 CD 2,3T), tuolla omalla Jetronikkivermeellä onkin sitten tullut jokunen kymppitonni kurvailtua...

Niin, ja ihan mutupohjalta Jetronikki 2,3T:ssä tuntuu mielestäni turbopotku selvemmin, eli Trionikkivehkeet ovat mielestäni "hienostuneempia" voimanannossaan. Omat kokemukseni tosin rajoittuu tasan yhteen Trionic-tontun koeajoon (-95 CD 2,3T), tuolla omalla Jetronikkivermeellä onkin sitten tullut jokunen kymppitonni kurvailtua...
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Joo, se voi selittää tuon potkun tunteen. Itelläkin pari edellistä oli trionic pelejä ja niihin verrattuna potku on jotenkin äkäsempi tässä vanhemmassa. Kyllä oli Forssan kohdalla sen tuunatunbemari kuskin ilme varmaan näkemisen arvoinen kun tuollanen tavallinen perheauto Saabi pöhähti rekkaletkan ohitukseen sen edestä, jätti ihan suosiolla sadan metrin hajuraon kun jatkettiin eteenpäin. Vaikka normaalisti ajelenkin ihan nopeusrajoitusten mukaan yleensä.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Joo tuntuu kyllä voimaa riittävän.....
Niin paljon että kerta vuoteen kajahtaa vetoakseli. ( kaksi jo mennyt )
Mutta se taitaa olla tuon automaattilootan syytä, vaihtaa jotenkin pirskatin
terävästi.
Mutta kyllä muuten lähtee kuin "rusakko puskasta" ja täälläkin on tuo
jetronic ( ahdot mitarin mukaan siinä keltaisen ja punaisen rajamailla )
Niin paljon että kerta vuoteen kajahtaa vetoakseli. ( kaksi jo mennyt )
Mutta se taitaa olla tuon automaattilootan syytä, vaihtaa jotenkin pirskatin
terävästi.
Mutta kyllä muuten lähtee kuin "rusakko puskasta" ja täälläkin on tuo
jetronic ( ahdot mitarin mukaan siinä keltaisen ja punaisen rajamailla )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#