ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11485
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos siellä bensakiskon toisessa päässä on lähtö kylmäkäynnistyssuuttimelle, niin siihen nipan tilalle varmaankin saa banjopultilla painemittarin.
http://ys3.se/catalogue/node/1991/1215/#L26

Tältäkö konehuoneessa näyttää?
Kuva
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

juu hyvinkin pitkälti näyttää tuolta kerroppa onko tuo imm nyt alumiininen vai muovinen, kumpi on pääväri? eli onko lhxxx mikä?
,mietinkin mikä kierre siinä olisi, kourassa oli jo snap on testi setti mutta hylkäsin puutteellisena sen.
askartelin katkaisimen ja siihen sulakkeen perseeseen jolla kokeilin valoefekteja onnistuneesti.
luinkin tuon 009 pistämän jutun mutta toisaalla sanotaan että sama vilkunta alkaa pyöriä jos virtoja ei katkaista eli heitti samaa runtua koko ajan, j¨kerran starttasin jolloin sain rmp singnaalin jolloin heitti listan 2koodia eli 12112 airmass meter lambada ja joku muu, samat eväät kuin ekalla koodillakin listan mukaan (12111).
tyhjk liitin irti-----------no commenst
kaasuläpän liiitn irt......sama juttu
imusarj alta liitin irti lämpötila anturilta ja huoneenlämmössä ohmimittari kertoi arvoksi 0,843, mitä lie tarkoittaneekaan, jossakin ohjessa piti olla 2000-3000 väliin...eli voiko tuo anturi aieuttaa noinkin fataalia vikaa
tulpat stekkasin----------ok
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

ja kramppi eikun pahenee, kohta on sisässä sekä rahat että kanki :mrgreen:
vaihdoin 900 n 16v sen lämpötiltunnistimen sinisen, mittailin ennen asennusta jotta kylmänä heittää sinne 2000 ohmin päälle ja lämmetessä kuumalla vedellä vastukset pieneni 800 n no anturi kiinni ja koeajolle, nilkuttaen takaisin keskikulutumittari näytti nyt jotakin 26 litran keskilukemia kun nollasin sen rykiessä ajen takaisin. mittailin tosin vanhankin ja näytteli samoja lukemia joten taitaa sekin olla ehjä kuitenkin
pensanpuutetta se siis ei ainakaan ole joten pensasuodin ja pumppu käsittäkseni on poissa laskuista.
piti oikein kaivaa täksi päiväksi eilen illalla oikein 900 n hangesta ajoon. :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
0009
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja 0009 »

Katsoitko, että IMM:n lanka on ehjä?

Kuva




http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?t=105986



.
0009
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja 0009 »

mestari kirjoitti:juu hyvinkin pitkälti näyttää tuolta kerroppa onko tuo imm nyt alumiininen vai muovinen, kumpi on pääväri? eli onko lhxxx mikä?
....
Moottoritilan oikeassa nurkassa, suojan alla pitäisi olla ecu, katso sen numerosarja
ja tuolta tyyppi:

http://faq.saabnet.ru/_9000/LH_Jetronic ... nents.html

Kuva
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

Car Year Motor Trans Fuel Pressure Regulator Mass Air Flow Sensor Injector ECU Note


M A Bar Bosch Saab Bosch Saab Bosch Saab Bosch Saab
9000 1991- B202i X X 3.0 -706 74 86 921 -011 75 38 663 -711 75 60 162 -584 91 19 470

imm in katsoin kun sitä putsailin ja minusta näytti ehjältä, oliko siihen mitä mittauskonstia?
liekkö siis tuo kulkinen tällä b202i koneella
akun kenkä oli puoli tuntia irti kun haeskelin 19mm avainta mikä löytyikin helposti kaverilta 5km päästä ja vaihdoin imusarjan alle sen lämpötila tunnistimen (väri sininen) uuden tällä kertaa (motonet 9,90e)ja katsaus yläkertaan ja auto alkoi toimimaan,mitä siinä hangessa vähän ajoin rallia kukkuloilla, epäselväksi jäi kumpi korjasi tilanteen, en ajanut enempiä ettei heti säry. :D
palaan koeajon jälkeen asiaan
Viimeksi muokannut mestari, Ma Tammi 08, 2018 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

koeajolla alkoi ontuminen :mrgreen:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

no diin olin pakoitettu vielä vaihtamaan pensasuotimen mikä oli siellä auton alla, en muistanutkaan miten mukavasti pensa valuu ranteista villapaitaa pitkin kyynärpäähän samalla kun housut kastuu lumihangessa :mrgreen: . no vanha putsari oli täynnä jotakin ns nokivettä :D
ehkä oli syytä vaihtaa se. tosin motonet malli oli halkaisijaltaan hieman pienempi joten jouduin kiertämään hieman eristettä väliin jolloin saavutimme halutun kiinnitystiukkuuden. koestartin ja vuotostekkauksen jälkeen baanalle hihat käryten ihmettelin kun check engine ei pala mutta tulihan se sieltä n 8 km ajon jälkeen, palaa siis kuten aina ennenkin.
nyt pari kertaa sauna suihku linjaa ja juuriharjalla jurskuttelun ja käsittelyn jälkeen pensanhaju on saatu vähennettyä n 96 prosenttia pienemmäksi ei ei ahdista henkeä en'ää niin paljoa.
voidaan nyt varovasti todeta ainakin koeajon onnistuneen, resetoin tienpäällä kesk kul lukeman ja 85 km/H ajessa näytti n 6,4 ltr joten ollaan taas oikeilla luvuilla sen 26 lrt lukeman jälkeen
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
0009
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja 0009 »

mestari kirjoitti:... ihmettelin kun check engine ei pala mutta tulihan se sieltä n 8 km ajon jälkeen, palaa siis kuten aina ennenkin.
...
Saattaisi olla lambda sitten, tarkista että johdot on ehjät (ja maadoitus), se muistaakseni huomaa sen myös, jos esilämmitys ei toimi.
jolloin heitti listan 2koodia eli 12112 airmass meter lambada ja joku muu,
Saitko luettua nuo koodit, tuossa taitaa lambdaan viitata.


Ja lambdan esilämmityksen sulake kannattaa tarkistaa.
The voltage is usually about 1 volt, but if the engine is running lean, the exhaust gas has about the same amount of oxygen as the ambient air and the sensor will generate little or no voltage. If the engine is running rich, the oxygen content of the exhaust will be much lower than the ambient air and the sensor voltage will be larger. Sometimes the voltage reading is disturbed by a poor ground situation due to corrosion. To test for a poor ground, connect a 12V bulb to the oxygen sensor body and the battery positive. The bulb should light up indicating current flow and a good ground. If it does not light up, remove the oxygen sensor and clean the threads. Alternatively, you can run an extra ground lead from the oxygen sensor's outer casing (secured with a hose clamp) to a good engine ground. Resistance for preheating is 4 ohms, + or -2 ohms (at 20C/68F). To check this, unplug the electrical connector (square, two pin connector) and use a multimeter to check the resistance across the oxygen sensor terminals.
esilämmitys vastus: n. 4 ohmia
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

maan puutettahan se oli aikaisemminkin herjaillut...pitää hinkata ja katsoa syttyykö kynävalo
oliko muka niin että lambada anturin liitin irti ja siitä mittaa resistansin huoneenlämmössä ja pitä olla tuo arvo?
mistä sen tietää toimiiko se esilämmitys
edittiä ja vidud :mrgreen:
alkoi taas hörpöttään eli ei saisi bensaa, aikansa kun nilkalla rynkyttää alkaa ottaa kiekkaa ja pääsee ajaan
kun sammutat ja käyt sufeella vika taas päällä, check engine ei anna vikakoodia
virtakynällä katsottuna lampda mutterin kohta ei saa maata mutta se yläosa runko antaa maata eli eikös se riitä meille
keskikulutus jotakin 6,4 ltr kun ajoin jonssa n 80 km h

check engine valo ei palanut kun lähdin mutta maantiellä paloi taas ja sitä taas häipyi
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

aamulla sama homma lohkolämmittimestä örvelti aikansa ja sit alkoi pelaan chack engine valo syttyi n 15 min kuluttua mutta sehän on palanut jo tovin muutenkin :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

Femmaan käyvä mittarin kierre ei tienkään ole sama kuin tontun kylmäk siittimelle tuleva kierre jakotukin päässä, pitää tehdä adapteri jotta pääsee mittaan paineet, muistaako kukaan paljon se starttauksella pitäisi olla?
toinen ihmettelyn aihe oli jotakin mustia suikaleita siinä kylmäk suuttimen banjlittimen reiissä, mistä lie tulleet.

Toisaalta suoritin varmuuden maksimoinnin ja jätin sen talliin ja lähdin liikkelle se varma kotimainen autolla, ei tarvinnut kuin räkää nokkaan ja maantielle vaan, tosin vasta talvirenkaiden vaihdon jälkeen. :mrgreen: ajaminen oli taas yhtä hammasta, sportin putkien pärpätys yhdistettynä räväkkään velttonelosen vetoon ja miellyttävään vapaakytkimen käyttöön ja sohjossa etenemiseen oli jälleen kerran sykähdyttävää.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
0009
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Pe Syys 24, 2010 20:25

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja 0009 »

mestari kirjoitti:Femmaan käyvä mittarin kierre ei tienkään ole sama kuin tontun kylmäk siittimelle tuleva kierre jakotukin päässä, pitää tehdä adapteri jotta pääsee mittaan paineet, muistaako kukaan paljon se starttauksella pitäisi olla?
....
Car Year Motor Trans Fuel Pressure Regulator Mass Air Flow Sensor Injector ECU Note


M A Bar Bosch Saab Bosch Saab Bosch Saab Bosch Saab
9000 1991- B202i X X 3.0 -706 74 86 921 -011 75 38 663 -711 75 60 162 -584 91 19 470
jos se tuo on niin 3 bar luokkaa
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

adapteri teetetty tänään tavallisessa hydetavaraa myyvässä liikkeessä jolla siis saab 9-5 liittimen päähän sai letkunpätkän jonka toinen pää käy 9000 jakotukin pään kierteeseen.
kustannukset 10e ruokatauolla :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7461
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: ei vetoja kylmänä ninkään tontussa

Viesti Kirjoittaja mestari »

mitattu pensapaineet jakotukista kylmällä koneella mittari näytti 3,1 bar ja näkisin että se mittauksen aikana olisi ollut kunnossa :?:
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin