KIIRE! Kokeiltu uutta kasettia...( TOIMII,vika löytyi!!)

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

KIIRE! Kokeiltu uutta kasettia...( TOIMII,vika löytyi!!)

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Eli onhan tuo auto toiminut taas jo liian monta viikkoa ilman vikoja.

Eli tänään tapahtunutta:
-Ajoin normaalisti kaupungissa (lämmin kone),
huomasin auton nykivän,pysähdyin melkein heti ja huomasin että vv-suodatin lepäsi konehuoneen pohjalla ahtoputkien päällä.
Laitoin suodattimen uudelleen kiinni ja koitin käynnistää..lähti käyntiin...kävi n.3sek ja sammui.
>Yritin starttailla n.20min ajan vähän väliä,ja lopulta lähti tulille.
Pääsin 2 kilometrin matkan automaatille,ja taas SAMMUTIN auton.
>Ei lähtenyt enää käyntiin,syyksi paljastui:Bensa loppu :oops:
(bensamittari näytti väärin).
>Sitten matka jatkui (n.10km) pajalle ja tein ilmanputsarin kiinnikkeet uusiksi (nyt kestää),yritin laittaa auton käyntiin ja kas kummaa,ei lähde...
välillä tussahtelee putkessa jos startatessa käyttää kaasua mutta ei lähde.
Välillä saattaa lähteä käyntiin mutta toimii sen 3sek ja sammuu kaasun käytöstä huolimatta.
-Katsottiin bensansaanti >ok
-ahtoputkien kiinnitys ja kunto >ok

Tuntuu että koneen lämpötilalla on jotain merkitystä,ainakun antaa auton viilentyä ja kokeilee sitten niin lähtee melkein aina ja vielä ekalla yrityksellä.

Nyt pelottaa vain tuo sytkäkasetti,ei ole mitään tietoa onko vaihdettu.
Ja sitten tyhmä kysymys: Missä se kasetti on? puolathan on tuossa DI-kopassa kiinni,mutta mikä boksi siellä penkin alla on?Ruisku?

Eli voisiko syynä olla kasetti vaiko jokin anturi (lämpötila),pystyykö aiheuttamaan tällaista?

Tuntuu vain oudolle kun kaikki alkoi siitä kun putsari irtosi... 8O

Apua kaivataan kun tuosta haku-nappulasta ei nyt löytynyt mulle jelppiä tähän ongelmaan... :idea:
Viimeksi muokannut jblgti1200, To Kesä 09, 2005 16:57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sytkäkasetti on siis se koko puolastohässäkkä siinä venakopan päällä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1780
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Bensapumppu voi olla myös entinen. Ruiskuauton bensapumppuhan on aika haavoittuvainen, jos se haukkaa ilmaa väliin... :( Mulla oli joskus Gti Mazda :oops: , joka 20 minuutin ajon jälkeen ei ottanut kuin 3000 kierrosta, mutta heti kun auton sammutti ja käynnisti, niin taas toimi 20 minuuttia! :D Siinä oli bensapumppu paskana.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Kumma kyllä kun suodattimelta tulee niin per#¤%een kovalla paineella mutta silti ei samalla lähde käyntiin.
Ei tietysti ole poissuljettu vaihtoehto tuokaan.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 739
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Tonnarissa on tämä bermudan kolmio:sytkäkasetti, bensapumppu ja ilmamassamittari. Luultavasti joku niistä on nyt heikoilla. :(
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Todennäköisesti IMMu ( ilmamassamittari ) jos kerta ilmanputsari
on irronnut ( katso onko lämpölangat ehjät )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Penkin alla on apc/di boksi ja akvaariossa ruiskunboksi,venakopanpäällä on sytkäkasetti.

Di saabistin pitää ostaa se sytkäkasetti vaikka ei tarviikkaan konttiin varalle,jos ei ite tarvii niin voi auttaa jotain kanssa saabistia.

Eli kasetin ostoon siinä se vika todennäköisesti on myös kampiakselin asentoanturi tarkastetavien listalle.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Tuo ilmanputsarijuttu pistää kyllä epäilemään IMM:ia syy-yhteytenä, varsinkin jos bensansaannistakin on varmuus...

Oireet ovat silti niin TÄSMÄLLEEN samanlaisia kuin mulla samanvuotisen cc:n kanssa, kun kampiakselin asentoanturi loppui. Tuo että tussauttelee putkessä, kielisi siitä että sytytys sekoaa. Toki kasettikin voi sen aiheuttaa.

Koita järjestää niin että saat testattua auton varmasti ehjällä kasetilla (ja IMMulla). Jos sekoilee vieläkin, olisi asentoanturi yhä vahvemmilla vikalistalla. Itsellä toimi juuri niin että lähti kylmänä hienosti käyntiin, mutta n.20-30sek. jälkeen alkoi pätkiä, ryntäillä ja paukkua. Kierrokset seilasivat 500-4000rpm ja kaasunkäyttö aiheutti lähinnä pamauksia. Lopulta sammui, mutta lähti taas uudestaan avaimella käyntiin.

Olen tästä kirjoitellut pariinkin otteessen, mutta en nyt jaksa kaivaa niitä vanhoja... Kyllä niitä vain tonnaristakin menee (20-vuotiaana;), vaikka tuolla ng-palstalla ihmettelivät että miksi vain GM-aikaisista paukkuu asentoanturit...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Ilmamassamittarin katsoin että langat on ok,
kokeilin myös ilman IMMua käyttää autoa (check engine valo paloi),
mutta sama tulos (kerran lähti sillä tavalla kuumana käyntiin).

Käytetyn sytkäkasetin tilasin jo,toivottavasti sopii ja on avuksi.-

Minkähintainen on tuo asentotunnistin?

Vähän riesoo kun ajaessa toimii niin nätisti eikä mitään oireita,
mutta meneppä sammuttamaan niin on piru merrassa.
Ei toivoakaan seuraavaan 20minuuttiin.

P.S:Eilen sain jatkettua matkaa kotiin lämpimällä koneella niin
että pumppasin kaasua ja pidin välillä pohjassa.
Lähti silleen käyntiin,mutta kotipihassa enää sekään ei auttanu.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Sorry huolimaton lukemiseni :oops: Ajossa toimii siis suunnilleen OK? Voipi olla että tuo asentotunnistin ei kyllä mahdollista koneen käymistä ollenkaan jos on viallinen. Kaipa niitä hajoamisia voi olla silti eri asteisia; ng900-puolella kertoivat tapauksesta jossa auto toimi OK -olisiko ollut 4000rpm asti- kunnes vain yläkierroksillä pätkäisi.

Anturi plus vaihto oli Lielahden Metro-Autolla n. 1000mk. Oikeastaan vaihtoivat sen omin lupineen, mutta "uusikaan" anturi ei ollut uusi vaan koottu kahdesta rikkinäisestä :!: En sitten viitsinyt valittaa sen enempää "omatoimisuudesta" kun noinkin halvalla selvittiin. Toiminut nyt 50tkm ilman onkelmaa.

Anturia pitäisi löytyä tarvikeliikkeestä tai ehkä Boschilta(?). Jos on mahdollisuus, kannattaa tehdä salapoliisityötä siinä ja säästää rahaa. Minulla ei aikanaan ollut. Vaihdon voi tehdä itsekin, mötikkä on jossain lohkon takana jakopään tuntumassa. Onkin mulla ainoa kerta kun on pitänyt merkkiliikkeessä käydä...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7571
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Niin eli auto pelaa ajossa täysin normaalisti,ahdot nousee sinne minne ennenkin ja toimii ylärekisterissäkin sinne yli 7000rpm ihan mukisematta.

Mutta:ongelmat alkaa siinäkohti kun sammuttaa auton ja yrittää uudelleen käyntiin.ekalla yrityksellä aina lähtee mutta sammuu viimeistään 10sek päästä.
Sen jälkeen ei toivoa.

Kun kone jäähtyy niin mahdollisuus on lähteä käyntiin.

Voiko lämpötila-anturi tehdä tällaista?

Tuohon IMMun sielunelämään en jaksa oikein uskoa kun auto vastaa toimiessaan kaasuun normaalisti eikä huoju tyhjäkäynti merkittävästi.
Mutta jos jostain saisin lainaan IMMun?
Onko jakajallisissa turboissa sama IMM?
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos käynnistymättömyys johtuisi ilmamassamittarista, pitäisi lähteä jollakin tapaa käyntiin käynnistettäessä ilmamassamittarin johto irrotettuna.
Sama pätee lämpöanturiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Vaihda se sytkäkasetti niin ne ahdotkin saattaa nousta,niin ja jää sulle se vanha kasetti varalle,eikä sitä tarvii enää arpoo onko siinä vikaa.
Lämpö anturi on halpa eli sekin uusiksi niin yksi vikakohde vähemmän.

Auto on rippikouluijässä ja noin puol millii ajettu niin osia voi joutuu jo vaihtaa.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
jblgti1200
"Hirsch"
Viestit: 809
Liittynyt: Su Helmi 13, 2005 18:23
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja jblgti1200 »

Joo täytyy tilata maanantaina varmaan uusi sytkäkasetti,
nyt kun on tulossa tuo käytetty niin kokeilen ensin sitä.

Lämpöanturin tilaan kanssa heti kun mahdollista.

Tuota ilman IMMun pistoketta käyttöä kokeilin jo,
ei lähde silloinkaan käyntiin.
(Kokeilin myös silloin joskus kun auto toimi niin syttyi vaan
check engine-valo)

Tänään lähti taas kotoa laakista käyntiin,
mutta kun olin ajanut n.5km ja jätin pihaan pyörimään niin
kävi tyhjäkäyntiä sellaiset 15min ja sammui itestään.
Kokeilin sitten eikä inahdustakaan,menin n.4-5h myöhemmin
uudelleen ja sitten starttas,sain siirrettyä auton pois.
- 9000 T16 CC -88
- EX: 9000 CD T16 -89 SP Steg 2 -(myyty)
- 900i raiskattu cabrio -86 -
- Opel Omega B Caravan 2.5 V6 24v -
- Ford Sierra 2.0 Automatic -

- Solifer Export Thermomat -73 - Kesämopo
Vastaa Viestiin